Reklama

"Glass Onion": Festiwal reklamuje się... piracką wersją filmu

Po bardzo nietypową formę promocji swojej imprezy sięgnęli organizatorzy 11. edycji Festiwalu Filmowego w Montclair. Stworzyli oni stronę internetową, która do złudzenia przypomina serwis z pirackimi wersjami filmów. Znaleźć na niej można m.in. odnośniki do takich filmów jak "Glass Onion: Film z serii Na noże" czy "Jednym głosem". Po kliknięciu w nie użytkownik zostaje przeniesiony na oficjalną stronę festiwalu w Montclair.

Po bardzo nietypową formę promocji swojej imprezy sięgnęli organizatorzy 11. edycji Festiwalu Filmowego w Montclair. Stworzyli oni stronę internetową, która do złudzenia przypomina serwis z pirackimi wersjami filmów. Znaleźć na niej można m.in. odnośniki do takich filmów jak "Glass Onion: Film z serii Na noże" czy "Jednym głosem". Po kliknięciu w nie użytkownik zostaje przeniesiony na oficjalną stronę festiwalu w Montclair.
Kathryn Hahn, Madelyn Cline, Edward Norton, Leslie Odom Jr. i Kate Hudson w filmie "Glass Onion" /John Wilson/Netflix © 2022 /materiały prasowe

Strona, którą odnaleźć można pod adresem mffwatchfree.com do złudzenia przypomina serwisy z pirackim streamingiem. Po wybraniu tytułu, jakim jesteśmy zainteresowani, pojawia się player, w którym rzekomo można obejrzeć dany film. Aby to zrobić, niezbędny jest specjalny kod. Po kliknięciu w odnośnik do takiego kodu, użytkownik przeniesiony zostaje na oficjalną stronę Festiwalu Filmowego w Montclair, na której można nabyć bilet na legalny seans. 

Piracka wersja "Glass Onion: Filmu z serii Na noże"?

"Zastanawialiśmy się nad tym, co zwróciłoby uwagę widzów chcących ściągnąć jakiś film. Jak zaprosić takich widzów do odwiedzenia kina, by tam przekonali się, że kinowe doświadczenie jest o wiele lepsze niż oglądanie filmów online" - wyjaśnił pomysł w rozmowie z portalem IndieWire dyrektor artystyczny festiwalu, Tom Hall.

Reklama

"Kinowe seanse filmowe to te, które zapamiętujemy. Nie przypominam sobie, żeby ściągnięcie jakiegoś filmu i obejrzenie go w domu mogło się równać z wspólnym doświadczeniem filmu w jednym pomieszczeniu z innymi widzami. Pomyśleliśmy, że w taki zabawny sposób podkreślimy różnicę pomiędzy kinowym doświadczeniem, a samotnym seansem w domu" - dodał Hall, który nie ukrywa, że opłacono pozycjonowanie "pirackiej" strony, by łatwiej można było ją znaleźć w wyszukiwarkach.

Dyrektor artystyczny festiwalu w Montclair zapewnił też, że nie chciał uderzać w serwisy streamingowe. "Rozumiemy, że to właśnie w ich stronę podąża nasz przemysł. Pomyśleliśmy, że promowanie poprzez 'piractwo' może być zabawnym sposobem na zaproszenie ludzi, którzy z powodów ekonomicznych bądź przez wygodnictwo szukają darmowych źródeł do obejrzenia nowych filmów. Mamy nadzieję, że dadzą nam szansę" - wyjaśnił. W Montclair będzie można obejrzeć kilka tytułów wyprodukowanych właśnie przez serwisy streamingowe, w tym drugą część "Na noże". Dla widzów, którzy trafią na festiwalową stronę poprzez "piracki" serwis, przygotowano darmowe wejściówki.

Jednym z gości festiwalu będzie gwiazdor filmu "Glass Onion: Film z serii Na noże", Daniel Craig. Spotkanie z aktorem poprowadzi Stephen Colbert. 

Zobacz również:

Bruce Willis: Jak czuje się hollywoodzki gwiazdor? Jest nagranie!

"Uśmiechnij się": Nakręcony za 17 milionów horror zarobił już 140 milionów

Robbie Coltrane: Wzruszające pożegnanie córki 

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Na noże 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy