Harrison Ford: Na jego cześć nazwali gatunek węża. Aktor zaczął grymasić

Ford to Indiana Jones, a ten – jak wiadomo – choć niezłomny, to ma jedną ogromną słabość, jest ofidiofobem, czyli panicznie boi się węży. Taki ciąg myśli musiał przyświecać naukowcom, którzy zaprezentowali światu gatunek Tachymenoides harrisonfordi. Na wieść o tym aktor, zamiast wpaść w zachwyt, zaczął grymasić.

Harrison Ford: Aktor grymasi, zamiast wpaść w zachwyt

Mając na uwadze, że nie było to wydarzenie incydentalne, bo jak się okazuje, gwiazdor zainspirował również nazwanie "nowej" mrówki Pheidole harrisonfordi i pająka Calponia harrisonfordi, 81-letni gwiazdor wreszcie przemówił. W charakterystycznym, sarkastycznym celu.

Harrison Ford, który jest wiceprzewodniczący organizacji non-profit Conservation International (działającej na rzecz ochrony ziemskiej bioróżnorodności),już zupełnie poważnie przyznał na łamach biuletynu tej instytucji, że odkrycie naukowców dało mu do powód do głębszej refleksji.

Odkryto nowy gatunek węży

Odkrycia nowego gatunku węży dokonał w andyjskim Parku Narodowym Otishi (jednym z najmniej zbadanych terenów trawiastych na Ziemi) zespół peruwiańsko-amerykańskich badaczy. Jak poinformowali na temat odkrycia, nieduży (osiągający długość do ok. 40,6 cm) Tachymenoides harrisonfordi jest nieszkodliwy dla ludzi, choć ma apetyt na jaszczurki i żaby. Słaby byłby więc z niego materiał na bestię z filmu przygodowego. Choć odkrycia dokonano w ubiegłym roku, poinformowano o nim dopiero teraz - w piśmie naukowym "Salamandra".

"Indiana Jones i artefakt przeznaczenia": O czym opowiada film?

Akcja filmu "Indiana Jones i artefakt przeznaczenia" rozgrywać się będzie w 1969 roku, jednak jego scena otwierająca rozgrywać się będzie w 1944 roku. Indiana Jones po raz kolejny zmierzy się z nazistami. Sednem nowej części Indiany Jonesa ma być fakt, że za amerykańskim programem kosmicznym stali ludzie, którzy tuż po wojnie wyemigrowali z Niemiec do Stanów.

W pozostałych rolach w filmie wyreżyserowanym przez Jamesa Mangolda ("Logan: Wolverine") występują Phoebe Waller-Bridge, Thomas Kretschmann, Boyd Holbrook, Shaunette Renee Wilson, Toby Jones, Antonio Banderas oraz John Rhys-Davies.