"Jak być sobą": TWÓRCY
DAVID O. RUSSELL (Reżyseria, produkcja, scenariusz)
Jego pierwszy film „Spanking the Monkey” miał swoją premierę na festiwalu Sundance w 1994 roku i zdobył Nagrody Independent Film w kategoriach Najlepszy Debiut Pełnometrażowy i Najlepszy Debiutancki Scenariusz. W 1996 roku na ekrany trafiły „Igraszki z losem”, które zdobyły wielkie uznanie krytyki i zgromadziły sporą widownię w kinach. „Złoto pustyni” trafiło na ponad 100 list krytyków, podsumowujących najlepsze filmy roku 1999, a Russell jako scenarzysta otrzymał nominację do Nagrody Writers Guild Of America. Reżyser jako pierwszy został uhonorowany wyróżnieniem „Work in Progress” Nowojorskiego Muzeum Sztuki Współczesnej, wyprzedzając tym samym Aleksandra Payne’a i Sophię Coppolę.
GREGORY GOODMAN (Producent)
1999 – Złoto pustyni (Three Kings)
2000 – Dotyk przeznaczenia (The Gift)
2002 – 8 mila (The 8 Mile)
SCOTT RUDIN (Producent)
Tytuły mówią wszystko: „Bliżej”, „Osada”, „Kandydat”, „Żony ze Stepford”, „Szkoła Rocka”, „Godziny”, „Zmiana pasa”, „Iris”, „Klan geniuszy”, „Zoolander”, „Prochy Angeli”, „Cudowni chłopcy”, „Truman Show”, „Okup”, „Pokój Marvina”, „Zmowa pierwszych żon”, „Tunel”, „Sabrina”, „Firma”, „Zakonnica w przebraniu” (1i 2), „Rodzina Adamsów”, „Linia życia”, „He Makes Me Feel Like Dancing” (Oscar za najlepszy film dokumentalny)
JEFF BAENA (Współscenarzysta)
To pierwszy film nakręcony w oparciu o scenariusz Jeffa Baeny. Urodzony w Miami, twórca studiował scenopisarstwo i reżyserię na uniwersytecie w Nowym Jorku. Obecnie pracuje nad kilkoma projektami, w tym debiutem reżyserskim, który nakręci dla Fox Searchlight.
PETER DEMING (Zdjęcia)
Współpracował z Davidem Lynchem przy„Mulholland Drive” (2002 – Nagroda Independent Spirit za zdjęcia), a wcześniej przy „Zagubionej autostradzie” i serialu „The Hotel Room”. Nakręcił też 4 filmy z Wesem Cravenem – trylogię „Krzyków” i „Koncert na 50 serc”. Jego ostatnimi dokonaniami były „Amnezja” z Ashley Judd, „Z piekła rodem” braci Hughes, „Austin Powers i złoty członek” oraz „Ludzie, których znam” z Alem Pacino i Kim Basinger.
K.K. BARRETT (Scenografia)
Zdobył nominację do nagrody Art Directors Guild za scenografię do „Między słowami” Sophii Coppoli, a wcześniej był współautorem sukcesów „Adaptacji” i „Być jak John Malkovic” Spike’a Jonze’a oraz „Wojny plemników” Michela Gondry.
ROBERT LAMBERT (Montaż)
Robert Lambert był autorem montażu poprzedniego filmu Davida O’Russella – „Złoto pustyni” w 1999 roku. Współpracował również z Tonym Richardsonem („Blue Sky”, reedycja „Toma Jonesa”, „Hotel New Hampshire”) oraz zmontował „Czerwoną planetę”, „Kuloodpornego mnicha”, „Bad Company”, „Godziny szczytu 2” oraz „Bohatera ostatniej akcji”.
MARK BRIGDES (Kostiumy)
Mark Bridges jest znany głównie z pracy nad filmami Paula Thomasa Andersona – „Boogie Nights”, Lewy sercowy” oraz „Magnolii”, w której był również autorem scenografii. Jego karierę rozpoczęła współpraca z braćmi Coen nad „Ścieżkami strachu”, „Bartonem Finkiem” i „”Hudsucker Proxy”. Do ostatnich osiągnięć Bridgesa zaliczyć należy „Piekielną głębie”, „8 milę” i „Włoską robotę”.
JOHN BRION (Muzyka)
W ciągu ostatnich dziesięciu lat Jon Brion dał się poznać jako utalentowany instrumentalista na albumach Fiony Apple („Tidal”), Badly Drawn Boy (ścieżka dźwiękowa do „Był sobie chłopiec”), Macy Gray („On How Life Is”) i Toma Petty („The Last DJ”) oraz producent muzyczny (m.in. płyty Aimee Mann i soundtrack do „Magnolii”). Brion rozsławił również nocny klub„Largo” w West Hollywood , dając tam niepowtarzalne występy łączące grę na wielu instrumentach, improwizacje wokalne oraz eklektyczny dobór coverów Cheap Trick, The Beatles, Nirvany i Neila Younga.