Reklama

"Dziewczyny z Dubaju" hitem Netfliksa w Polsce. Pokonały... Jennifer Lopez

Najpopularniejszym filmem polskiego Netfliksa w drugim kwartale 2023 roku okazały się "Dziewczyny z Dubaju" Marii Sadowskiej - wynika z raportu PlumResearch udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. Kontrowersyjna produkcja wyprzedziła w rankingu m.in. "Matkę" z Jennifer Lopez.

Film "Dziewczyny z Dubaju" był liderem polskiego box office w 2021 roku. Obraz w reżyserii Marii Sadowskiej obejrzało w polskich kinach ponad milion widzów.

Oparte na prawdziwych wydarzeniach "Dziewczyny z Dubaju" miały - według dystrybutora - zdemaskować hipokryzję polskiego show-biznesu i ujawnić całą prawdę na temat tzw. "afery dubajskiej", w którą zamieszane były zarówno celebrytki i modelki, jak również wiele znanych postaci ze świata polityki, biznesu czy sportu.

Reklama

- Ten film mógłby być polskim odpowiednikiem "Showgirls" z całym jego campowym bagażem. Mógł być też gatunkowym kinem o krzywdzie i zemście kobiet, albo rasowym kinem społecznym. Niestety jest wszystkim po trochu i ostatecznie zamienia się w nieznośny teledysk - pisał w recenzji dla Interii Łukasz Adamski.

"Dziewczyny z Dubaju" hitem Netfliksa

Mimo iż "Dziewczyny z Dubaju" trafiły na kinowe ekrany w listopadzie 2021, w drugim kwartale 2023 roku film Sadowskiej okazał się największym kinowym hitem polskiego Netfliksa. Obejrzało go aż 1,6 milionów widzów. O tym, że "Dziewczyny z Dubaju" uplasowały się na szczycie filmowego zestawienia, zdecydowała jednak nie widownia, tylko godziny wyświetleń tytułu. Amerykańska produkcja "Matka" z Jennifer Lopez, mimo iż obejrzało ją w Polsce aż 1,9 milionów widzów, przegrała z "Dziewczynami z Dubaju" na godziny wyświetleń (3,5 milionów godzin w porównaniu z 3,8 milionami godzin "Dziewczyn z Dubaju").

W zestawieniu najchętniej oglądanych filmów polskiego Netfliksa w okresie od kwietnia do czerwca 2023 znalazły się także: "Johnny" Daniela Jaroszka (2,1 milionów godzin wyświetleń i 1,1 milionów widzów), "Kryptonim Polska" Piotra Kumika (1,74 milionów godzin wyświetleń i 1,3 milionów widzów) oraz "Mistrz" Macieja Barczewskiego (1,5 milionów godzin wyświetleń i 1,1 milionów widzów).

"Królowa Charlotta: Opowieść ze świata Bridgertonów" ulubionym serialem Polaków

Polska widownia najchętniej oglądała jednak serialowe produkcje. Palma pierwszeństwa przypadła "Królowej Charlotcie: Opowieści ze świata Bridgertonów", która zaliczyła wynik 8,2 milionów godzin wyświetleń (przy 1,5-milionowej widowni). W Top 10 zestawienia znalazły się także kolejne sezony seriali: "Jeszcze nigdy", "Skradzione serce", "Turbulencje" i "Szpital New Amsterdam".

"Parafrazując klasyka z filmu 'Rejs', wygląda na to, że w Polsce najbardziej lubimy te treści, które już znamy. I tak właśnie skonstruowana jest też oferta Netfliksa na naszym rynku - dokładnie odpowiada na potrzeby widzów" - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Andrzej Łątka, chief analytics officer w PlumResearch.


 


 

 

 

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netflix | Dziewczyny z Dubaju
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama