Stosunek mediów do "krzyża"
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wkrótce opublikuje raport podsumowujący to, jak media relacjonowały wydarzenia pod krzyżem przed pałacem prezydenckim. Już teraz ujawnia jednak urywki raportu. Które media zdały egzamin?
KRRiT przeprowadziła monitoring najważniejszych mediów, pod kątem relacjonowania wydarzeń "pod krzyżem". Wyniki mają zostać ujawnione w najbliższym czasie, jednak już teraz Krzysztof Luft zdradza pewne wnioski.
Okazuje się, że najwięcej antenowego czasu na relacje poświęciła telewizja TVN24 - 336 minut. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info - 95 minut.
Także w informacyjnych serwisach największych stacji w Polsce temat ten był mocno obecny: "Wiadomości" (TVP1) - 57 minut, "Fakty" (TVN) - 39 minut, "Wydarzenia" (Polsat) - 35 minut.
Krzysztof Luft zwraca uwagę, że dane dotyczące liczby minut wskazują na to, które media ciągnęły temat, by na przykład "nakręcać oglądalność".
Z kolei duże zainteresowanie mediów powodowało, że osoby protestujące pod krzyżem były w centrum uwagi, co z kolei jeszcze podgrzewało atmosferę.
Powołując się na raport Luft dodał, że najgorzej w relacjonowaniu konfliktu dotyczącego krzyża, wypadły "Wiadomości" TVP1, które nie dbały o równowagę w prezentowaniu różnych stron konfliktu.
Warto zaznaczyć, że w badaniach pod lupę wzięto kilka najbardziej gorących dni (3, 4, 12, 13 i 14 sierpnia).