Najlepsze kanały filmowe
Kwiecień 2009 roku nie był dobrym miesiącem dla większości kanałów filmowych. Wiele z nich zanotowało spadek widowni w porównaniu z poprzednim miesiącem. Najwięcej widzów wciąż przyciąga kanał AXN Polska. Wśród kanałów premium - HBO Polska.
W kwietniu 2009 roku najchętniej oglądanym filmowym kanałem telewizyjnym był AXN Polska, który w przyciągnął ponad 36,8 tys. widzów (0,66 proc. udziałów w rynku).
Aż osiem stacji filmowych w kwietniu zanotowało spadek widowni w porównaniu z marcem. Nastąpiła także zmiana w pierwszej trójce kanałów filmowych - Hallmark Channel nieznacznie wyprzedził stację Kino Polska, która po ostatnich zmianach notuje słabsze wyniki.
Wśród stacji premium (dodatkowo płatnych) HBO Polska nadal zachowuje znaczną przewagę nad Canal+. Warto jednak zaznaczyć, że pakiet kanałów HBO Polska posiada znacznie większy zasięg od kanałów Canal+. Znaczny spadek widowni notuje natomiast Cinemax.
W grupie komercyjnej (16-49 lat) swoich konkurentów wyprzedza AXN Polska, przyciągając w marcu 2009 roku ponad 24,6 tys. widzów (1,03 proc. udziałów). Co ciekawe, dużym powodzeniem w tej grupie cieszy się komediowy kanał Comedy Central, który zajmuje drugą pozycję wśród kanałów filmowych. W tej grupie wzrost widowni, w porównaniu z marcem, notują jedynie kanały - Hallmark Channel, Fox Life, Movies 24 oraz FilmBox.
Najchętniej oglądane kanały filmowe w grupie wiekowej 16-49 lat:
1/ AXN
2/ Comedy Central
3/ Hallmark Channel
4/ Kino Polska
5/ HBO Polska
6/ Fox Life
7/ Ale kino!
8/ Movies
9/ Canal+
10/ Film Box.