Mundial: Polacy oglądają, TVP zarabia
Po pierwszych dziesięciu dniach transmisji z piłkarskich Mistrzostw Świata 2010 do Telewizji Polskiej wpłynęło już ponad 52 mln złotych. Które mecze cieszą się największą popularnością wśród Polaków?
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, od 11 do 20 czerwca 2010 roku przychody Telewizji Polskiej ze sprzedaży czasu antenowego wokół mistrzostw wyniosły już ponad 52,074 mln zł.
Do tej pory najwięcej zarobiła telewizyjna Dwójka (33,962 mln zł), najmniej TVP Sport (732 tys. zł).
TVP2 zarabia najwięcej, bo i mecze pokazywane na jej antenie cieszą się największą popularnością, notując średnią oglądalność na poziomie 2,530 mln widzów (TVP1 - 2,422 mln widzów).
Do tej pory największym hitem mistrzostw pozostaje mecz Brazylia - Korea Północna z 15 czerwca - 4,579 widzów w TVP1 oraz 229, 5 tys. odbiorców TVP Sport. Dobre wyniki oglądalności zanotowały też spotkania Włochy - Paragwaj (4,005 mln widzów), Anglia - Algieria (3, 830 mln odbiorców) oraz Brazylia - Wybrzeże Kości Słoniowej (3,629 mln widzów).
Mistrzostwa świata w RPA powodują, że coraz lepsze wyniki notuje sportowy kanał telewizyjny TVP Sport, który tuż przez mundialem pojawił się w ofercie największej sieci kablowej w Polsce - UPC.
Mecze w TVP Sport notują średnią oglądalność na poziomie 151,1 tys. widzów. Jak do tej pory hitem kanału okazał się mecz Włochy - Paragwaj z 14 czerwca - 271,1 tys. widzów.