Reklama

Którzy dziennikarze zarabiają najwięcej?

Czołowi dziennikarze telewizyjni zaczynają przynosić stacjom dochody reklamowe porównywalne z gwiazdami show biznesu. Najbardziej cenni dla stacji są m.in. Jarosław Kuźniar, Grzegorz Miecugow, Tomasz Lis, Monika Olejnik i Krzysztof Ziemiec.

Z wynikiem 28,9 mln zł przychodów reklamowych za I półrocze 2011 r. zwyciężył zespół z TVN24 - Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Beata Tadla i Jarosław Kuźniar. To prowadzący magazyn "Dzień na Żywo".

Reklama

Na drugim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski - gospodarze "Szkła kontaktowego". Ich program również emitowany w TVN24 przyniósł 14,3 mln złotych.

Trzecią lokatę zajmuje Elżbieta Jaworowicz - gwiazda programu "Sprawa dla Reportera" (TVP1), która przysporzyła swojej stacji 12,4 mln zł.

W pierwszej dziesiątce dziennikarzy przyciągających największe reklamowe pieniądze znaleźli się także: Tomasz Lis, Andrzej Morozowski z Maciejem Knapikiem, Krzysztof Ziemiec i Marek Zając, Monika Olejnik, Justyna Dobrosz-Oracz i Dorota Wysocka-Schnepf, Bogdan Rymanowski oraz Jan Ordyński i Przemysław Szubartowicz.

TOP10 - najbardziej dochodowi dziennikarze w I kwartale 2011 roku:

1. Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Beata Tadla, Jarosław Kuźniar (TVN 24 - "Dzień na Żywo") - 28,9 mln zł
2. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski (TVN24 - "Szkło Kontaktowe") - 14,3 mln zł
3. Elżbieta Jaworowicz (TVP1 - "Sprawa dla Reportera") - 12,4 mln zł
4. Tomasz Lis (TVP2 - "Tomasz Lis na Żywo") - 9,7 mln zł
5. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik (TVN24 - "Tak Jest") - 3,8 mln zł
6. Krzysztof Ziemiec, Marek Zając (TVP1 - "Mam Inne Zdanie") - 3,1 mln zł
7. Monika Olejnik (TVN24 - "Kropka Nad I") - 3 mln zł
8. Justyna Dobrosz-Oracz, Dorota Wysocka-Schnepf (TVP1 - "Polityka Przy Kawie") - 2,8 mln zł
9. Bogdan Rymanowski (TVN24 - "Rozmowa Rymanowskiego") - 2,3 mln zł
10. Jan Ordyński, Przemysław Szubartowicz (TVP2 - "Gorący Temat") - 2 mln zł.

Wśród TOP10 najbardziej dochodowych programów publicystycznych najwięcej za 30-sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych telewizji publicznej (przy programie "Tomasz Lis Na Żywo" - średnio 23,1 tys zł, przy "Sprawie Dla Reportera" - średnio 21,8 tys zł). Trzecie miejsce zajmuje "Mam Inne Zdanie" - za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 9,7 tys zł.

Średnia koszt emisji 30-sekundowego reklamowego spotu przy programach publicystycznych:

1. "Tomasz Lis na Żywo" (TVP2 Tomasz Lis) - 23,1 tys. zł
2. "Sprawa dla Reportera" (TVP1 Elżbieta Jaworowicz) - 21,8 tys. zł
3. "Mam Inne Zdanie" (TVP1 Krzysztof Ziemiec, Marek Zając) - 9,7 tys. zł
4. "Warto Rozmawiać" (TVP1 Jan Pospieszalski) - 4,8 tys. zł
5. "Punkt Widzenia" (TVP2 Grzegorz Nawrocki) - 4,7 tys. zł
6. "Gorący temat" (TVP2 Jan Ordyński, Przemysław Szubartowicz) - 4,5 tys. zł
7. "Polityka Przy Kawie" (TVP1 Justyna Dobrosz-Oracz, Dorota Wysocka-Schnepf) - 3,8 tys. zł
8. "Giełda TVP2" - 3,7 tys. zł
9. "Szkło Kontaktowe" (TVN24 Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski) - 2,8 tys. zł
10. "Rozmowa Rymanowskiego" (TVN24 Bogdan Rymanowski) - 1,9 tys. zł.

Dom mediowy PanMedia Western, w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash, przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych" dziennikarzy i publicystów.

Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana polskiej telewizji w jednym miejscu!

Nie przegap swoich ulubionych programów i seriali! Kliknij i sprawdź!

MediaRun.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje