Reklama

Co oglądają babcie i dziadkowie?

Osoby powyżej 65. roku życia najczęściej wybierają stacje publiczne, najchętniej oglądanym programem w grupie 65+ jest serial "M jak miłość".

W 2008 roku osoby powyżej 65. roku życia spędziły przed telewizorem średnio 4 godz. i 44 min dziennie.

W przypadku mężczyzn w tym wieku, średni czas oglądania telewizji wyniósł 4 godz. 55 min i był o ponad 18 min dłuższy niż analogiczny wskaźnik dla kobiet (średnio 4 godz. 37 min dziennie).

Dla porównania, w tym samym okresie statystyczny Polak powyżej 4. roku spędził przed telewizorem średnio 3 godz. 26 min (kobiety 3 godz. 36 min, mężczyźni 3 godz. 16 min).

W grupie seniorów najchętniej oglądanym programem był serial "M jak miłość", który oglądało średnio ponad 2,2 mln osób (udziały 65,5 proc.).

Reklama

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również programy informacyjne - "Teleexpress" (1,9 mln widzów, udziały 71,2 proc.) oraz "Wiadomości" (1,9 mln widzów, udziały 61,3 proc.).

Statystyczny Polak mający powyżej 65 lat, z oferty programowej wybierał nie tylko programy społeczno-polityczne (częściej niż ogół społeczeństwa), ale śledził również transmisje sportowe. Mecz piłki nożnej Niemcy - Polska obejrzało średnio 1,8 mln emerytów (udziały 62 proc.), mecz Austria - Polska - 1,75 mln (62,5 proc.), a zawody narciarskie pucharu świata w Zakopanem 1,6 mln (62,1 proc.).

Pozostałe miejsca w rankingu zajęły odcinki popularnych polskich seriali - m.in. "Rancza" (1,9 mln, udziały 65,5 proc.) i "Klanu" (1,8 mln, udziały 62,5 proc.).

Osoby w wieku powyżej 65 lat wybierają najczęściej stacje publiczne - TVP1 (udziały 33,1 proc.) oraz TVP2 (udziały 20,2 proc.).

W przypadku rankingu stacji potwierdza się także teza, iż seniorzy częściej poszukują w telewizji informacji o rzeczywistości społeczno-politycznej. Zarówno TVP Info, jak i TVN24 mają znacznie wyższe udziały w rynku w odniesieniu do grupy 65+ niż 4+.

MediaRun.pl
Dowiedz się więcej na temat: życia | serial | miłość | TVP | stacje | dziadkowie | M jak miłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama