Dotyk grzechu to inspirowany tradycyjną pekińską operą (głównieWild Boar Forest, sfilmowaną w 1962 roku przez Chena Huaikai i Cui Weia),tradycyjnym chińskim malarstwem oraz artystycznymi filmami o sztukach walki Kinga Hu filmowy portret współczesnej hińskiej cywilizacji, która przeobraża relacje i związki międzyludzkie w trudne do wyobrażenia piekło, pełne gwałtu, egoizmu i niesprawiedliwości. Reżyser stawia tu retoryczne pytanie o korzenie zła, jakie tkwią we współczesnym chińskim społeczeństwie. Pokazane w filmie historie, w większości oparte na faktach, które reżyser odnajdywał na Weibo (chiński odpowiednik Twittera),tworzą przepełnioną dramatyzmem i konfliktami narrację, której bohaterami są przeciętni obywatele Chin. Grają ich zarówno aktorzy profesjonalni, jak i amatorzy, a tytuł filmu to świadome nawiązanie do A Touch of Zen Kinga Hu. Film urzeka doskonałą stylistyka zdjęć, przepełnionych kolorem, dopracowanych w każdym detalu i oddających specyfikę i klimat pokazywanych Chin, bo - jak przyznaje reżyser - ten film ma być wizualną podróżą po tym kraju.
"Dotyk grzechu" Zhangke Jia to portret współczesnych Chin - bezlitosnej przestrzeni ekonomicznych przemian oraz niekontrolowanych wybuchów emocji, które prowadzą ludzkie życie do jego kresu, bo wiara w nowy początek już dawno umarła.
Czytaj więcej
Trzy morderstwa i jedno samobójstwo, a wszystkie popełnione w Chinach...
Cztery rodzaje śmierci i cztery wypadki, które naprawdę zdarzyły się w Shanxi,...
ZHAO TAO (jako XIAO YU)
- ukończyła Wydział Chińskiego Tańca Ludowego w pekińskiej Akademii Tańca. Otrzymała kilka
nagród w konkursach tańca, a następnie w...
"Dotyk grzechu pokazuje jawną pogardę dla moralnego bankructwa Chin. Jia Zhang-Ke widzi Chiny nękane przez pytania, na które każdy może odpowiedzieć tylko...