Reklama

"Syn Jezusa": AKTORZY

Billy Crudup – FH

Reklama

Zadebiutował w filmie Barry’ego Levinsona, „Uśpieni” („Sleepers”), u boku Roberta DeNiro, Brada Pitta i Jasona Patrica. Później przyszły role w „Wszyscy mówią Kocham Cię” („Everybody Says I Love You”) Woody Allena, „Inventing the Abbotts” Pata O’Connora, „Without Limits” Roberta Towne’a (nagroda przyznana przez National Board of Review za Kreację Roku) oraz „Hi-Lo Country” Stephena Frearsa i „Waking the Dead” Keith’a Gordona. Crudup jest również uznanym aktorem teatralnym. Zadebiutował na Broadway’u w sztuce Toma Stopparda, „Arcadia”, wyreżyserowanej przez Trevora Nunn. Za rolę w tym przedstawieniu został wyróżniony kilkoma nagrodami w tym nagrodą Outer Critics za najlepszy debiut 1995, nagrodą Theater World 1995 oraz nagrodą Clarence Derwent związku zawodowego aktorów za najlepszy debiut. Zagrał również w „Bus Stop” Williama Inge w teatrze Circle in the Square, „Trzech siostrach” Antoniego Czechowa w Rounabout Theater (nominacja do nagrody Drama Desk). Ostatnio partnerował Frances McDormand w „Edypie”, produkcji off-Broadway w Dare Club.


Samantha Morton – Michelle

Zadebiutowała w filmie Carine Adler, „The Skin”, w 1997 roku. Rola ta przyniosła jej powszechne uznanie oraz nominacje do nagród za najlepszą rolę żeńską The Boston Society of Film Critics oraz British Independent Film Awards 1998. Zagrała również w fabułach „This Is The Sea”, „Dreaming of Joseph Lees” i „The Last Yellow” oraz w filmach telewizyjnych „Jane Eyre”, „Tom Jones” oraz w serialu opartym na powieści Jane Austen, „Emma”.


Denis Leary – Wayne

Leary zagrał w „Fakty i akty” („Wag The Dog”), „Suicide Kings”, „Neon Bible”, „A Bug’s Life”, „The Real Blonde”, „Two If By Sea”, „Wide Awake”, „The Ref”, „The Thomas Crown Affair” oraz w filmie telewizyjnym Jonathana Demme – „Subway Stories”. Największe uznanie krytyki przyniosła temu doświadczonemu aktorowi rola w filmie Teda Demme, „Monument Avenue”. Sam wyreżyserował film krótkometrażowy, „Lust”, za który to obraz otrzymał w 1997 roku nagrodę Cable Ace.


Jack Black – Georgie

Aktor ten wystąpił w wielu produkcjach kinowych i telewizyjnych. Zagrał między innymi w fabułach „Cradle Will Rock”, „Enemy of the State”, „Mars Attacks!”, „The Cable Guy”, „Przed egzekucją” („Dead Man Walking”), „Bob Roberts” i „Przboje i podboje” („Hi Fidelity”). Jack Black był również producentem, autorem scenariusza i gwiazdą serialu HBO, w którym występował jego zespół, Tenacious D. Wystąpił również w popularnym serialu, „Mr.Show”.


Will Patton – John Smith

Zagrał główną rolę w filmie Sama Shepherda „A Lie of the Mind”, zaś kreacje, którą stworzył w „What Did He See” oraz „Fool for Love” przyniosły mu dwie nagrody. Obie za najlepsze role męskie. Grał też między innymi w “Inventing the Abbotts”, “The Client”, “Fled”, “No Way Out”, “Desperately Seeking Susan”, “A Shock to the System”, “Everybody Wins”, “Armageddon”, “The Postman”, “I Woke Up Early the Day I Died” i “Breakfast of Champions” oraz w filmach nurtu niezależnego – “The Spitfire Grill” i “OK Garage” (nagroda za najlepszą rolę męską na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Newport).


Greg Germann – Dr. Shanis

Zagrał między innymi w filmach „Miss Firecracker”, „Once Around”, „Child’s Play II”, „Imaginary Crimes”, Clear and Present Danger” oraz „IQ”. Wystąpił w głównej roli w filmie krótkometrażowym „Culture”, nominowanym do Oskara 1999. Napisał, wyreżyserował i zagrał główną rolę w filmie krótkometrażowym, który zatytułował “Pete’s Garden”. Film ten miał swoją premierę w 1998 roku na Festiwalu Filmowym w Sundance i pokazywany był w Sundance Channel. Greg German gra rolę Richarda Fish w przebojowym serialu Ally McBeal. Został wymieniony w gronie aktorów tego serialu, którzy otrzymali w 1999 roku nagrodę SAG za wybitną grę zespołową w serialu komediowym.


Holly Hunter – Mira

Za rolę w filmie z 1994 roku, „Fortepian”, otrzymała szereg nagród za najlepszą rolę żeńską. Były to nagrody Oskara, nagroda na Festiwalu Filmowym w Cannes, Golden Globe, nagroda Nowojorskich Krytyków oraz Krytyków Los Angeles. Była nominowana do Oskara za najlepsze żeńskie role drugoplanowe w filmach „The Firm” Sidney’a Pollacka oraz „Broadcast News” James’a L. Brooks. Współpracowała z wieloma wybitnymi reżyserami jak Steven Spilberg (“Always”), Joel Coen (“Arizona Junior” / “Raising Arizona”), Jane Campion (“Fortepian” / “The Piano”), Jodi Foster (“Home For The Holidays”) czy David Cronenberg (“Crash”). Zagrała również w filmach „Miss Firecracker”, „Once Around”, „Copycat”, „A Life Less Ordinary”, „Living Out Loud” i „Woman Wanted”.


Dennis Hopper – Bill

Legendarna kariera filmowa Dennisa Hoppera rozpoczęła się w 1955 roku, kiedy to zagrał rolę Goon’a w należącym już do klasyki filmie Nicholasa Ray’a, „Rebel Without A Cause”. Następnie zagrał w filmach „Giant” oraz „Gunfight at O.K. Corral”, poczym wyjechał do Nowego Jorku, gdzie przez 5 lat studiował aktorstwo u Lee Strasberga. Największą sławę przyniosła mu prawdopodobnie reżyseria filmu „Easy Rider” (1969), z Peterem Fondą i Jackiem Nicholsonem, za którą otrzymał nagrodę dla najlepszego debiutującego reżysera na Festiwalu Filmowym w Cannes. Scenariusz tego filmu otrzymał nominację do nagrody Oskara, zaś Jack Nicholson nominowany był do tej nagrody za najlepszą męską rolę drugoplanową. Zagrał w „Apocalypse Now” i „Rumble Fish” Francisa Forda Coppoli, „Osterman Weekend” Sama Peckinpah, „O.C.And Stiggs” Roberta Altmana, „Blue Velvet” Davida Lyncha. W 1985 roku otrzymał nominację do nagrody Oskara za rolę w „Hoosiers”. Wkrótce po tym wydarzeniu powrócił do reżyserii realizując „Colors” oraz „Backtrack”. W ostatnich latach zagrał główne role w „True Romance”, „Red Rock West”, „Waterworld”, „Speed”, „Search&Destroy”, „Basquiat” oraz „Ed TV”. Dennis Hopper może się również poszczycić dużym dorobkiem fotograficznym i malarskim, co pozwala umiejscowić go pomiędzy najwszechstronniejszymi i najwybitniejszymi osobowościami artystycznymi naszych czasów.

materiały dystrybutora

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Syn Jezusa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje