"Seks w wielkim mieście": TWÓRCY
Michael Patrick King (Reżyser/Scenarzysta/Producent)
Michael Patrick King wciąż otrzymuje dowody uznania za swoje dokonania w charakterze reżysera, scenarzysty i producenta wykonawczego filmów. Jego kapitalny wkład w stworzenie "Seksu w wielkim mieście" HBO doceniły: Writer's Guild, Director's Guild, Producer's Guild, Television Academy i Hollywood Foreign Press Association; ten wszechobecny podziw znalazł wyraz w trzech Nagrodach Złotego Globu dla Najlepszego Serialu Komediowego i dwóch Nagrodach Emmy - dla Najlepszego Serialu Komediowego i dla Najlepszego Reżysera.
Niedawnym dziełem Kinga był "The Comeback" z Lisą Kudrow, która grała także we wspomnianym serialu HBO. Tworząc "The Comebeck", King pełnił funkcję producenta wykonawczego, scenarzysty i reżysera - za reżyserię show otrzymał swoją ostatnią nominację do Emmy. Czarna komedia o aktorce (Kudrow) podejmującej desperackie próby przetrwania w świetle telewizyjnych jupiterów utrzymała się w HBO tylko przez jeden sezon, lecz w pewnych kręgach zyskała opinię kultowej klasycznej komedii.
Swoją telewizyjną karierę King rozpoczął od pracy w telewizji kablowej, doskonaląc warsztat producenta i scenarzysty przy okazji dwóch innych klasycznych programów telewizyjnych - "Will & Grace" i "Murphy Brown," za który otrzymał swoją pierwszą nominację do nagrody Emmy.
Zanim przybył do Hollywood, King spędził wiele lat w Nowym Jorku, rozwijając swój scenopisarski warsztat podczas pracy w teatrze i - JAKO KOMIK - w klubach. W ubiegłym roku połączył oba doświadczenia pisząc scenariusz i reżyserując przebojowe, Off-Off Broadwayowskie widowisko "At Least It's Pink".
Sarah Jessica Parker (Producent)
Darren Star (Producent)
Darren Star - zdobywca Nagrody Emmy - był twórcą i producentem wykonawczym trzech spośród najbardziej popularnych fenomenów telewizyjnych minionej dekady - seriali "Beverly Hills, 90210," "Melrose Place" oraz trzykrotnie nagrodzonej Złotym Globem i Nagrodą Emmy serii komediowej HBO "Seks w wielkim mieście". W każdym z tych seriali oryginalne, wielowymiarowe postaci, interesujące scenerie oraz wielowątkowa akcja podbijały serca widzów, stając się istotnymi elementami współczesnej popkultury.
Wprowadzając "Seks w wielkim mieście" na antenę HBO w 1998 roku, Star miał pomysł stworzenia nowego typu komedii dla telewizji. Dojrzały w tonie i "kinowy w stylu", ten nowy format łamał konwencje i pokazywał, czym naprawdę mogłaby być komedia na małym ekranie. Jako producent wykonawczy serialu, Star stworzył przełomowy scenariusz jej pilotażowego odcinka, a następnie obmyślił akcję i wyreżyserował wiele spośród najbardziej pamiętnych epizodów serialu. On także wybrał odtwórczynie ról czterech głównych bohaterek, kompletując jeden z legendarnych i najgłośniej chwalonych zespołów obsady w całej historii telewizji.
Z innych telewizyjnych osiągnięć Stara trzeba wymienić stworzenie i wykonawczy nadzór producencki nad wychwalaną przez krytykę zakulisową satyrą "Zabijanie na śniadanie", nakręconym przez CBS' "Central Park West" oraz - również powstałymi pod wykonawczym nadzorem producenckim Stara - produkcjami Foxa "Kitchen Confidential" i "The Street," "Mów mi swatka" NBC, "Runaway" CW, a także "Cashmere Mafia" ABC.
Do kinowych sukcesów Stara należy scenariusz do filmu Warner Bros Szpieg bez matury.
Star mieszka w Los Angeles i Nowym Jorku.
John Melfi (Producer)
John Melfi zajmował się ostatnio produkcją wykonawczą "Rzymu", głośnego dramatu HBO, a także serialu komediowego tej sieci 'pod tytułem "The Comeback.", z udziałem Lisy Kudrow. Jako producent innego przeboju HBO - serialu komediowego "Seks w wielkim mieście" - Melfi został wyróżniony nagrodą Emmy? dla Najlepszego Serialu Komediowego w 2001 roku oraz Nagrodą Złotego Globu dla Wybitnego Serialu Komediowego w trzech kolejnych latach - 2000, 2001 i 2002. Przez trzy sezony otrzymywał także Nagrodę Związku Producentów Filmowych.
Przed "Seksem w wielkim mieście" dokonania Melfiego jako producenta HBO obejmowały miniseriale: "Laurel Avenue" (1992), "Grand Avenue" (1996) oraz "From the Earth to the Moon" (1998), wyróżnione Emmy?, Golden Globe i Nagrodą Związku Producentów Filmowych dla wybitnych miniseriali telewizyjnych. Spośród innych produkcji Johna Melfiego warto wymienić serial NBC "Earth 2" (Amblin / Universal TV); "Ucieczkę o północy" (Universal TV ? dwuczęściowy film telewizyjny oparty na produkcji kinowej); On the Make (film fabularny, Taurus Entertainment); Rage and Honor II (film fabularny, I.R.S. Media - Columbia/TriStar); December (film fabularny, I.R.S . Media - Columbia / TriStar). Inne produkcje to: Tales Of The City - Part One (Channel Four / Working Title) oraz Jeden fałszywy ruch (film fabularny, I.R.S. Media - Columbia / TriStar), podobnie jak wiele innych filmów, produkcji telewizyjnych i reklam.
Melfi rozpoczynał karierę jako kierownik sceny w 1982 roku w Nowym Jorku, gdzie pracował przy ponad czterdziestu sztukach i musicalach.
Aaron Zigman (Muzyka)
Wschodząca gwiazda muzyki filmowej, Aaron Zigman szybko umacnia swoją błyskotliwą reputację jako twórca znakomitych, lirycznych i ewokujących cała gamę uczuć opraw dla akcji.
Już od dzieciństwa starannie kształcony w zakresie muzyki klasycznej, Zigman miał solidne podstawy, wielki talent i "ucho" do tego, jak stworzyć melodię naprawdę atrakcyjną. Dysponując znakomitym wyczuciem rytmu i stylu, rozpoczynał karierę jako producent i aranżer pracujący dla popularnych gwiazd muzycznych. Już wkrótce mógł poszczycić się współpracą z gwiazdami tej miary co Aretha Franklin, Natalie Cole, Oleta Adams, Phil Collins, Tina Turner, Patti Labelle, Chicago, Nona Gaye, Carly Simon, the Pointer Sisters, Huey Lewis, Christina Aguilera i Seal.
Pełne pasji zainteresowanie orkiestracją sprawiło, iż stał się uznanym twórcą dzieł koncertowych - skomponował na przykład wiele utworów symfonicznych. Pośród jego dzieł jest też trzydziestopięciominutowy poemat tonalny, podzielony na pięć części i stworzony w hołdzie dla Icchaka Rabina; utwór ten został wykonany przez zespół Jewish Symphony z Los Angeles. Orkiestra USC Symphony wykonała niedawno inny utwór Zigmana - "Impressions", suitę na zespół instrumentów dętych.
Kontynuując i rozwijając muzyczną karierę, Aaron zaczął aranżować i rozpisywać na orkiestrę utwory przeznaczone jako podkład muzyczny do filmów, miedzy innymi do Mulan, What's Love Got To Do With It, Klatka dla ptaków, Licencja na zabijanie i Pocahontas.
Do grona twórców muzyki do filmów fabularnych Aaron Zigman wszedł w 2002 roku, kiedy reżyser i zarazem przyjaciel muzyka Nick Cassavetes, znający już jego doświadczenia z popem oraz prace orkiestracyjne, zaproponował Zigmanowi udział w konkursie na muzykę do filmu John Q z udziałem Denzela Washingtona. Muzyk przygotował ekstrawagancki, sześciominutowy otwierający montaż, nagrał go z liczącą 55 osób orkiestrą i przedstawił twórcom filmu jako demo. Reżyser, edytor i studio byli pod wrażeniem - i tak Zigman otrzymał zamówienie. Niedługo potem muzyk i reżyser ponownie podjęli współpracę - tym razem przy filmie Pamiętnik, w którym główne role zagrali Gena Rowlands i James Garner, opartym na powieści Nicholasa Sparksa. Ich trzecim wspólnym dziełem będzie gotowy do premiery dramat Cassavetesa My Sister's Keeper, nakręcony także dla New Line Cinema.
Zigman opracowywał także muzycznie Historię Wendella Bakera, reżyserski debiut Andrew Wilsona i Luke Wilsona, z udziałem ich brata Owena Wilsona, Evy Mendes i Eddiego Griffina, Szansę na sukces, służący prezentacji supergwiazdy popu Hilary Duff, oraz In the Mix, z supergwiazdą R&B Usherem. ATL i Wytańczyć marzenia, dwie z najnowszych premier z muzyką Zigmana, odniosły znaczący sukces kasowy pojawiając się w czołowej dziesiątce począwszy od dnia premiery, zaś jego ścieżka dźwiękowa z filmu Akeelah i jej nauczyciel dostępna jest u Starbuck.
Zaznajomiony z miejską sceną muzyczną, Zigman miał istotny udział w sukcesach nakręconego w 2006 roku przez Touchstone Pictures filmu o tańcu Taniec zmysłów, jego kontynuacji - Step up 2: The Streets (2008) oraz Alpha Dog, najświeższego owocu jego współpracy z Nickiem Cassavetesem. Z innych niedawno pokazanych filmów z muzyką Zigmana warto wymienić Flicka, dramat z Allison Lohman i Timem McGraw w rolach głównych, Most do Terabithii, Za cenę życia z Giovannim Ribisi, Jamesem Marsdenem i Dennisem Hopperem, reżyserowany przezTylera Perry Why Did I Get Married oraz filmy, które dopiero pojawią się na ekranach - Meet The Browns, Facet pełen uroku z Jessiką Alba i Danem Cookiem, a także oczekiwany z niecierpliwością Seks w wielkim mieście.
Patricia Field (Projektantka kostiumów)
Patricia Field zaliczana jest do grona największych wizjonerów mody. To nie tylko wyróżniana nagrodami projektantka kostiumów dla filmu i telewizji - Patricia, firmująca odzież własna marką, od 1966 roku prowadzi awangardowy butik. To właśnie ona przyczyniła się do podniesienia standardów telewizyjnego świata luksusu przygotowując kostiumy do "Seksu w wielkim mieście", najbardziej "modnego" widowiska w historii telewizji. Krytycy byli pełni pochwał dla jej wyrazistych i przykuwających uwagę strojów do tego serialu, bowiem to właśnie one w dużym stopniu dodały tej produkcji prestiżu i uczyniły ją kulturowym fenomenem. Redaktorzy zajmujący się modą, gwiazdy i elity towarzyskie noszą kreacje Patricii i zgodnie podzielają jej filozofię stylu, zasiadając regularnie w pierwszym rzędzie podczas pokazów jej kolekcji w House of Field. Projektantka jest prawdziwą innowatorką, promującą nowy styl ubioru wśród amerykańskich kobiet. Teraz, za pośrednictwem mediów, może stymulować trendy w dziedzinie mody na całym świecie.
Choć czasy telewizyjnego serialu Seks w wielkim mieście dobiegły już końca, luksusowa wizja Patricii Field nadal żyje i przejawia się w wielu późniejszych projektach. To właśnie ona projektowała kostiumy do produkcji ABC "Hope i Faith", a także do pełnometrażowego filmu Diabeł ubiera się u Prady, prawdziwej panoramy przemysłu mody z główną rolą Meryl Streep. Projekty strojów do tego filmu przyniosły Patricii nominację do Nagrody Akademii w 2006 roku. Projektowała kolekcję limitowanej serii obuwia i dodatków dla Candie's Shoes, kolekcję dla Rocawear, opracowała kolekcję limitowanej serii obuwia sportowego Patricia Field dla Pro-Keds, a także - we współpracy z japońską marką Ash & Diamonds - nową linię zegarków dla Seiko Japan. Obecnie pracuje nad nową kolekcją limitowanej serii "Patricia Field for Payless" dla Payless Shoe Source, oraz nad linią strojów Barbie Lux dla firmy Mattel; obie mają być gotowe w sezonie wakacyjnym 2008. Od 2004 roku Patricia sprawuje także funkcję Dyrektora Kreatywnego japońskiej marki Smacky Glam, przygotowując j jej kampanie reklamowe we współpracy z fotografem mody Ellen Von Unwerth. Stworzyła także internetowy butik Patricia Field dla Coffers Japan, zaprojektowała kostiumy na uroczystość wręczenia Greckich Nagród Muzycznych w Atenach oraz nadzorowała przygotowanie kostiumów do musicalu "Barbarella" w Wiedniu.
Patricia Field projektuje kostiumy od niemal dwudziestu lat, a na jej imponującej liście projektów - zarówno filmowych, jak telewizyjnych - znajdują się takie przebojowe widowiska małego ekranu jak "Crime Story," "Wiseguy" czy "Spin City." Do jej projektów filmowych należą: Małżeńska rapsodia, gdzie po raz pierwszy spotkała Sarah Jessikę Parker, Belfer, Dear Diary i naturalnie długo oczekiwana pełnometrażowa wersja Seksu w wielkim mieście. W 1989 roku otrzymała nagrodę Emmy za Najlepsze Kostiumy do Miniserialu, Filmu albo programu Special za stroje do Disneyowskiego filmu telewizyjnego "Mother Goose Rock and Rhyme." Obecnie przygotowuje kostiumy do serialu ABC "Cashmere Mafia", z twórcą nagradzanego "Seksu w wielkim mieście" Darrenem Starem oraz do Confessions of a Shopaholic, produkowanego przez Jerry'ego Bruckheimera.
Poza dwiema otrzymanymi i wieloma nominacjami do Nagrody Emmy oraz nominacją do Nagrody Akademii, Patricię wyróżniono także Stylist of the Year Award CFDA - nagrodą stworzoną specjalnie po to, by uhonorować dokonania Patricii w tej dziedzinie, Albert Einstein Award za innowację, a także Council's Accessories Award za podniesienie dodatków do rangi istotnego elementu stroju, bardzo pożądanego na scenie mody.
Patricia Field, urodzona w Nowym Jorku, rozpoczynała karierę od otwarcia butiku w Greenwich Village, którego oferta wychodziła naprzeciw gustom "fashionistas" oraz pozostających w awangardzie mody artystów. Na przestrzeni ponad 40 lat jej salon, położony w centrum wielkiego miasta, był znanym na całym świecie ośrodkiem awangardowej mody, stając się wyróżnikiem miejskiego stylu luksusowego nocnego życia w Nowym Jorku. W 2002 roku Patricia zamknęła sklep w Greenwich Village, przenosząc go na Bowery na Manhattan's Lower East Side i rozpoczynając nową epokę bajkowej historii Patricii Field.
Molly Rogers (Projektantka kostiumów)
Molly Rogers, pochodząca z Północnej Karoliny, przeniosła się do Nowego Jorku w 1984 roku. Zawodowa współpraca i prywatna przyjaźń z Patricią Field rozpoczęła się dla niej już pierwszego dnia pobytu w NYC. Molly ma na swym koncie pięć nominacji i jedną otrzymaną Nagrodę Emmy - wszystkie za kostiumy do serialu telewizyjnego "Seks w wielkim mieście." Projektanta jest dumna z tego, że może kontynuować swoją cenioną pracę na potrzeby filmu Diabeł ubiera się u Prady oraz pełnometrażowej wersji Seksu w wielkim mieście.
Danny Santiago (Projektant kostiumów)
Danny Santiago pracuje w branży mody od ponad 20 lat. Pochodzący z Miami Danny, dzielący swój czas pomiędzy Nowy Jork i rodzinne miasto, obecnie może realizować swoje dawne marzenie, pracując jako redaktor mody dla Italian Vogue. Danny pracował nad stylem i ubierał wiele gwiazd, wśród nich Jennifer Lopez, Mary J. Blige, Janet Jackson, Madonnę, Iman, Prince'a oraz Lenny'ego Kravitza.
Pasja Danny'ego do gromadzenia designerskich strojów "z drugiej ręki" zaowocowała ogromną kolekcją baśniowych i interesujących kreacji. Danny uwielbia je wplatać w stylizację, wzbogacając o wyrazistą, a zarazem ponadczasową nutę stroje przygotowywane do publikacji w magazynach, filmów oraz inscenizacji teatralnych.
Przez trzy minione lata Danny zajmował się projektowaniem kostiumów do filmów i seriali telewizyjnych. Projektowanie kostiumów rozpoczął w latach 90., przygotowując cały "design" dla MTV Latino, a także przygotowując pod tym względem oprawę dla programów głównej sieci MTV i innych sezonowych wydarzeń.
Danny stylizował kampanie reklamowe dla Guess, Gap, Neiman Marcus, L'Oreal Paris, H&M oraz wielu innych firm. Ponadto projektował i koordynował wiele wydarzeń z dziedziny mody, organizowanych w celach charytatywnych, podobnie jak wiele wydarzeń stanowiących wizytówki projektantów mody.
Michael Berenbaum, A.C.E. (Edytor)
Michael Berenbaum pracuje jako edytor przy filmach pełnometrażowych i telewizyjnych w Nowym Jorku od ponad dwudziestu lat. Do jego najnowszych projektów należy: Hollywoodland and War, Inc. z udziałem Johna Cusacka, Marisy Tomei i Hillary Duff. Pracował z reżyserami tak znakomitymi jak Joel i Ethan Coen, John Turturro, Al Pacino, Juilian Schabel i Martin Scorsese. Spędził też sześć lat z serialem "Seks w wielkim mieście", dla którego zdobył dwie nagrody ACE i dwie nominacje do Nagrody Emmy. Nagrodą Emmy wyróżniono go za pracę nad pilotażowym odcinkiem "Gotowych na wszystko". Spośród innych telewizyjnych projektów Berenbauma warto wymienić produkcje: "Ed", " Prawo ulicy", "The Comeback", oraz "Life is Wild".
Jeremy Conway (Projektant produkcji)
Nowojorski projektant Jeremy Conway, który tworzył "wygląd" "Seksu w wielkim mieście" przez całe sześć sezonów serialu przez HBO Productions, za swoją pracę był trzykrotnie nominowany do Nagrody Emmy. Projektował także na potrzeby filmów: Miłość na zamówienie dla Scotta Rudina i Paramount Pictures, Szkoła rocka dla reżysera Richarda Linklatera, Namiętności dla Touchstone Pictures, Stopień ryzyka dla Morgana Creeka. Uczestniczył także w artystycznym opracowaniu pewnej liczby filmów pełnometrażowych, wśród nich Drabina Jakubowa, Sabrina oraz Harry Angel.
Spośród innych jego artystycznych projektów warto wymienić określane jako "high profile" MTV Times Square Studios, studia "Today" NBC w Rockefeller Center oraz "Sunday Night Football" dla NBC Sports.
Pracował ponadto w ponadto w Barcelonie, Atlancie, Sydney, Salt Lake City i Atenach jako projektant produkcji dla NBC Olympics.
Za pracę przy Igrzyskach Olimpijskich Jeremy został wyróżniony czterema Nagrodami.
John Thomas (Kierownik zdjęć)
John Thomas może poszczycić się wieloma osiągnięciami jako kierownik zdjęć, zarówno w filmie, jak i w telewizji. Poza pracą przez pięć sezonów dla potrzeb przebojowego serialu telewizyjnego "Seks w wielkim mieście", Thomas jako DP zajmował się także zdjęciami do "Szóstego stopnia oddalenia", "Conviction" i "The Job", oraz kilku Filmów Tygodnia, takich jak Górnicy z Pensylwanii i Hunley z Donaldem Sutherlandem. Otrzymał także nominację do Emmy w kategorii "Best Cinematography" za pracę nad programem specjalnym HBO "Norma Jean & Marilyn", z udziałem Ashleya Judda i Miry Sorvino.
Do największych filmowych dokonań Thomasa należą: Spinning into Butter (z główną rolą Sarah Jessiki Parker), Hi-Life, Rytmy nocy, Trup w akademiku, Jakoś leci oraz Spotkanie, którego nie było. Otrzymał Independent Spirit Award za Najlepsze Zdjęcia do filmu Barcelona oraz za pracę nad Metropolitan dla New Line Cinema, przyczyniając się do nagrodzenia tego ostatniego filmu Independent Spirit Award for Best First Feature, a także jego wyróżnienia go nominacją do prestiżowej Grand Jury Prize podczas Sundance Film Festival. Pracował także nad innym konkursowym filmem Sundance - Freeway, z Keiferem Sutherlandem, Reese Witherspoon i Brittany Murphy. Pełnił funkcje Kierownika Zdjęć przy Kicked in the Head i Palookaville, przy czym oba te filmy nie tylko zyskały wiele uznania w Sundance, lecz zdobyły także Best First Feature na Festiwalu Filmowym w Wenecji.
Z najnowszych dokonań Johna Thomasa obejrzymy niedługo pełnometrażową wersję Seksu w wielkim mieście dla New Line Cinema, której premierę w kinach przewidziano na maj 2008, oraz A Good Old Fashioned Orgy, w reżyserii Petera Huycka i Alexa Gregory'ego.