Reklama

"Piła IV": TWÓRCY FILMU

DARREN LYNN BOUSMAN (reżyser)

Bousman dorastał w Kansas, gdzie silnie zaangażował się w działania teatralnej społeczności.  Studiował na uniwersytecie w Kansas, specjalizując się w zagadnieniach z dziedziny teatru i filmu.  Na drugim roku porzucił jednak uczelnię, by rozpocząć naukę w szkole filmowej w Orlando na Florydzie. Tam właśnie Darren zaczął pisać scenariusze i reżyserować krótkie horrory.  Niedługo po przeprowadzce do Los Angeles, zaczął reżyserować muzyczne wideoklipy i reklamówki dla takich artystów z Utopian Pictures, Velma Fix, czy Tamela. Na początku 2003 roku Darren został nieetatowym reżyserem pracującym dla The Firm, spółki menedżerskiej związanej z Beverly Hills. Podczas współpracy z The Firm wyreżyserował szereg różnych wideoklipów i spotów reklamowych, między innymi przebojowy klip So grupy Static X, który miał premierę w MTV i FUSE.  W 2004 roku Darren kierował kampanią reklamową dla Virgin Cola, reżyserując pięć osobnych spotów reklamowych przeznaczonych dla różnych krajów.   Darren został przedstawiony producentom Twisted Pictures, Greggowi Hoffmanowi, Markowi Burgowi i Orenowi Koulesowi, po napisaniu scenariusza do The Desperate, który stał się podstawą do stworzenia Piły II. Po skończeniu najważniejszych zdjęć do Piły II, Darren wyreżyserował wideoklip Forget to Remember dla Mudvayne'a, ale powrócił do kierowania pracami nad Piłą III w 2006 roku. Obecnie pracuje nad Repo! The Genetic Opera.

Reklama

PATRICK MELTON (scenariusz)

Patrick Melton pochodzi z Evanston w Illinois. Uczęszczał na uniwersytet w Iowa, gdzie spotkał swego pisarskiego partnera, Marcusa Dunstana. Przeprowadziwszy się do Los Angeles, Patrick pracował dla różnych spółek filmowych, w tym dla Metro-Goldwyn-Mayer. Uczęszczał do Loyola Marymount University, gdzie studiował pisanie scenariuszy i uzyskał na tym kierunku stopień magistra sztuk pięknych. Następnie pracował analizując nadsyłane opowiadania w agencji talentów, International Creative Management. W 2004 roku, Patrick wygrał konkurs dla twórców filmowych Project Greenlight, patronowany przez Matta Damona, Bena Afflecka, Chrisa Moore'a i Wesa Cravena - zwycięski scenariusz zatytułowany Feast napisał wspólnie z Marcusem Dunstanem. Od tego czasu Patrick i Marcus byli zajęci pracami nad różnymi projektami dla Dimension Films, takimi jak The Neighbour czy The Midnight Man (drugi z nich Marcus reżyserował), pracowali także przy realizacji The Vineyard dla Fox Television.

MARCUS DUNSTAN (scenariusz)

Marcus Dunstan pochodzi z Macomb w Illinois. Podobnie jak Melton uczęszczał na uniwersytet w Iowa. W styczniu 1999 roku przeprowadził się do Hollywood. Imał się tam różnych zajęć, ale spełnienie przyszło, gdy zadzwonił do niego Patrick Melton i zaproponował wspólną pracę przy pisaniu scenariuszy filmowych. Pierwszym z nich był właśnie Feast. Od tego czasu Patrick i Marcus byli zajęci pracami nad różnymi projektami dla Dimension Films, takimi jak The Neighbour czy The Midnight Man (drugi z nich Marcus reżyserował), pracowali także przy realizacji The Vineyard dla Fox Television.

DAVID A. ARMSTRONG (zdjęcia)

David Armstrong zaczął pracować w branży filmowej, mając zaledwie 18 lat. Jego pierwszy projekt był zarazem pracą dyplomową zrealizowaną na Uniwersytecie Kalifornijskim w 1982 roku. Na plan wkroczył, zdecydowany pracować na każdym stanowisku, które pozwoli mu tylko zdobyć doświadczenie. Odtąd nigdy nie oglądał się za siebie, pracując przy studenckich filmach krótkometrażowych i niskobudżetowych produkcjach kina niezależnego. W 1985 roku kandydował i został przyjęty do California Institute of the Arts, gdzie ukończył studia, uzyskując stopień bakałarza sztuk pięknych (BFA) w dziedzinie kinematografii w 1988 roku. W 1990 roku dołączył do I.A.T.S.E. Local 600 (International Cinematographers Guild) jako pomocnik operatora. Sześć lat później złożył papiery i został przyjęty do światowej sławy Amerykańskiego Instytutu Filmowego (A.F.I.), gdzie w 1998 roku uzyskał stopień magistra w dziedzinie kinematografii. Dzięki swemu pierwszemu projektowi zdobył nagrodę fundacji Mary Pickford w dziedzinie kinematografii. Na drugim roku (1998) wygrał nagrodę Franklin J. Schaffner Fellows Amerykańskiego Instytutu Filmowego. Armstrong był pierwszym studentem, który zdobył Inaugural Heritage Award przyznawaną przez American Society of Cinematographers (ASC) podczas

26. edycji Student Academy Awards w 1999 roku. Jego film John zdobył także Student Academy Award Gold i znalazł się w finałowej dziesiątce filmów zgłoszonych i rozpatrywanych przez Akademię z okazji 72-ego rozdania Oscarów. Pozwoliło mu to nakręcić krótkometrażowy film fabularny: P.S. Your Cat is Dead, w reżyserii i z udziałem Steve'a Guttenberga. 

Armstrong był również przedstawiany do International Cinematographers Guild (I.C.G.) Film Showcase przez dwa lata z rzędu. Ponadto zrealizował dwa filmy krótkometrażowe na Festiwal Filmowy w Cannes, prezentowane w pawilonie amerykańskim w latach 2000 i 2001.

Obecnie bierze udział w przygotowaniach do produkcji filmu Lokator, remake'u filmu Alfreda Hitchcocka.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Piła IV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy