Reklama

"Notorious": O TWÓRCACH

GEORGE TILLMAN, JR (reżyseria) zajmuje się nie tylko reżyserią. Pisze scenariusze i produkuje. Pierwszy sukces przyszedł wraz z filmem "Przepis na życie"("Soul Food"), którego reżyserem i scenarzystą był George. Serial na podstawie tej produkcji kręcono przez 5 lat.

W 2002 roku powstał film "Barbershop" - wystąpili w nim Ice Cube i Cedric the Entertainer. Odniósł sukces, który powtórzyła druga część - "Barbershop 2: Z powrotem w interesie" ("Barbershop 2: Back in Business").

Na swoim koncie ma też takie filmy, jak "Nothing Like the Holidays" "Życie na wrotkach" ("Roll Bounce"), czy "Salon piękności" ("Beauty Shop")

Reklama

REGGIE ROCK BYTHEWOOD (scenariusz) pochodzi z nowojorskiego Bronksu, kształcił się w Marymount Manhattan College, jest założycielem nowojorskiej trupy teatralnej The Tribe. Napisał i wyreżyserował dwie sztuki - "The Harlem Cowboy" i "The Arm Wrestle".

W 1990 roku przeniósł się do Los Angeles, aby zostać scenarzystą. Zaczynał od pisania do serialu "Inny świat" ("A Different World"), potem pracował przy "New York Under Cover", którego był producentem.

Jego debiutem reżyserskim i scenariopisarskim jest "Czarna komedia" ("Dancing in September") - film telewizyjny, który nominowano do Emmy. Na swoim koncie ma także "Pokonać najszybszego" ("Biker Boyz") z Laurence'em Fishburne'em, Djimonem Hounsu i Derekiem Luke'em.

CHEO HODARI COKER (scenariusz) jest uznanym dziennikarzem - pracował dla "Los Angeles Times", pisuje do "Premiere Magazine", "VIBE", "Essence", "Details", "XXL', "Rolling Stone", "The Face", czy "Village Voice".

Pochodzi z New Haven i od najmłodszych lat fascynował się hip-hopem. Jako dzieciak podkradał kuzynom przywiezione z New Jersey taśmy DJ'a Red Alerta.

Studiował anglistykę na Stanford University i zrezygnował z marzeń o byciu prawnikiem na rzecz zostania kolejnym Nelsonem George'em. Na drugim roku zaczął pisać do takich pism, jak "The Bomb", 'RapPages" i "URB". Pod koniec studiów urywał się z zajęć i jeździł po kraju przeprowadzając wywiady z takimi artystami, jak Cube, Ice-T, KRS-One, Wu-Tang Clan, Warren G czy Outkast. Ukazywały się się w "The Source" i "VIBE".

Po zakończeniu studiów Cheo napisał do "Rolling Stone'a" recenzję najlepszej płyty jaką w życiu słyszał - "Ready To Die" Notoriousa BIG. Postanowił poznać geniusza, który ją nagrał i przeprowadził wywiad z raperem. Miało to miejsce dzień przed śmiercią Biggie'ego; sześciogodzinny wywiad stał się podstawą do książki Cheo - "Unbelievable: The Life, Death, and Afterlife of the Notorious B.I.G."

Jego pierwszym scenariuszem było "Flow" (napisane razem z Richardem Wesleyem) i sprzedane Johnowi Singletone'owi i New Line Cinema. Na swoim koncie ma takie scenariusze, jak "Legend: A Bob Marley Story", "Living For The City: The Marion Barry Story" dla HBO, "Greenlight" ,czy "Manchild".

Mieszka w Los Angeles razem z żoną i synkami.

VOLETTA WALLACE (produkcja) jest matką legendarnego Notoriousa BIG i założycielką Christopher Wallace Memorial Foundation.

Urodziła się na Jamajce, jako młoda kobieta wyjechała do Nowego Jorku, gdzie w 1972 roku urodziła syna, Christophera - przyszłą gwiazdę hip-hopu.

Dwukrotnie pokonała raka, straciła syna. Przejęła jego interesy - prowadzi Notorious Clothing, Brooklyn Mint Clothing, Notorious BIG, LLC i założoną przez siebie Christopher Wallace Memorial Foundation.

WAYNE BARROW (produkcja) przez osiem lat służył w Marynarce Wojennej, był menadżerem składu Wreckx-N-Effect. Wraz z kuzynem, Markiem Pittsem, założył Mark Pitts Management. Współpracowali z takimi artystami, jak NAS, Shyne, Queen Pen, Changing Faces, czy Notorious B.I.G.

W 1998 roku został prezesem By Storm Entertainment - firmy menadżerskiej i wytwórni, która wydała między innymi debiutancką płytę Traceya Lee (sprzedała się w 500 000 egzemplarzy).

Barrow jest także prezesem Brooklyn Mint Clothing (firmy odzieżowej założonej przez Notoriousa) i wice-przewodniczącym Christopher Wallace Memorial Foundation (organizacji charytatywnej prowadzonej przez matkę rapera, Volettę Wallace).

MARK PITTS (produkcja) studiował na Howard University, ale jego pasją zawsze była muzyka, więc postanowił podrzucić swoje demo do Uptown Records. Spotkał się nawet z odpowiedzialnym za szukanie nowych artystów Seanem Combsem. Po spotkaniu było jasne, że Mark nie zostanie raperem - dostał za to propozycję pracy w wytwórni.

Współpraca z Combsem zaowocowała wspólnym założeniem Bad Boy Records, a w końcu By Storm Entertainment(samodzielnej wytwórni Pittsa). Współpracował z takimi artystami, jak TLC, Usher, Chris Brown, Cee-Lo i Faith Evans Cieszy się nieskazitelną reputacją, w 2000 roku został vice-prezesem działu A&R (zajmuje się odnajdowaniem artystów i ich rozwojem) w Arista Records.

Był jedną z osób, dzięki której zakończył się sławetny beef (spór) między Nasem, a Jayem-Z.

ROBERT TEITEL(produkcja) pochodzi z Chicago. Studiował filmoznawstwo i marketing na Columbii; jeszcze jako student założył do spółki z George'em Tillmanem Jr Menagerie Films. Wyprodukował krótkometrażową "Paulę", która zdobyła kilka nagród (między innymi Student Academy Award). W 1994 zebrał pieniądze i wyprodukował "Scenes for the Soul".

W 1997 roku wyprodukował "Przepis na życie" ("Soul Food"), które wyreżyserował George Tillman Jr. W filmie wystąpili między innymi Vanessa Williams, Vivica A. Fox, Brandon Hammond, Nia Long, Mekhi Phifer, Irma P. Hall, Michael Beach, i Jeffrey Sams. Kosztował 7,5 miliona dolarów, a zarobił ponad 40 milionów. Soundtrack zdobył status podwójnej platynowej płyty.

Teitel i Tillman założyli w ramach Fox 2000 własną firmę producencką - State Street Pictures. Wyprodukowali między innymi "Ludzi honoru"("Men Of Honour").

Na swoim koncie ma takie filmy, jak: "Życie na wrotkach"

("Roll Bounce"), "Salon piękności"("Beauty Shop"), "Barbershop 2: Z powrotem w interesie" ("Barbershop 2", czy "Barbershop".

Duet pracuje obecnie nad komedią "Champions", przygodowym "Samurai" i biograficznym "Bobby Martinem".

TRISH HOFMANN (produkcja) zajmuje się produkcją od kilkunastu lat; na swoim koncie ma współpracę zarówno z niezależnymi, jak i wysoko-budżetowymi wytwórniami. Współpracowała z takimi twórcami, jak Terrence Malick, Jay Roach, Ben Stiller, Woody Allen, Amy Heckerling i James Mangold.

Ma na swoim koncie takie filmy, jak "Ruiny" ("The Ruins"), "Charlie Bartlett", "Podróż do Nowej Ziemi"("The New World"), "Brown Sugar", czy "Heavy".

Obecnie pracuje nad "On the Road" na podstawie "W drodze" Jacka Kerouaca.

SEAN COMBS (kierownictwo produkcji) jest prezesem i założycielem Bad Boy Worldwide Entertainment Group. "Time Magazine" i CNN ogłosili go jednym z najbardziej wpływowych biznesmenów naszych czasów. Nagrywa płyty, wydaje innych artystów, jest menadżerem, producentem, prowadzi firmy odzieżowe i restauracje.

Współpracował z takimi artystami, jak Aretha Franklin, Sting, Jennifer Lopez, Mary J. Blige, Janet Jackson czy Notorious B.I.G. Ma na swoim koncie trzy nagrody Grammy, a jego płyta "Press Play" z 2006 roku zajęła szczytowe miejsca list przebojów.

Współpracuje z MTV - jego występy na galach MTV Video Music Awards zawsze były przebojowe, a od 2003 roku zrealizował ze stacją realisty show "Making the Band". Jest też producentem "Raperskiej rodziny Runa" ("Run's House").

Muzyka nie jest jego jedyną pasją. Ma na koncie kilka ról filmowych - między innymi w "Czekając na wyrok" ("Monster's Ball") z oscarową rolą Halle Berry, "Zrobione!" ("Made"), "Rhyme & Reason, czy "Życie Carlita - Początek"("Carlito's Way: Rise to Power"), "Love in Vain", "Death of a Dynasty", czy "Uliczne sny" ("Street Dreams").

Od 2005 roku współpracuje z HBO - produkuje "P. Diddy Presents the Bad Boys of Comedy".

Nie można mu odmówić smykałki do interesów. Prócz muzyki, telewizji i filmu, Combs prowadzi kilka firm - między innymi odzieżowe Sean John Clothing. W 2006 roku na rynek wyszły męskie perfumowany sygnowane jego nazwiskiem - "Unforgivable". Rok później pojawiły się "Unforgivable Woman".

W 2007 roku zajął się kampanią Ciroc Vodka, która weszła na międzynarodowy rynek.

MICHAEL GRADY (zdjęcia) w 1995 roku ukończył szkołę filmowa w AFI. Kręcił teledyski, krótkometrażówki i filmy niezależny. Ma na koncie dwa dokumenty (jednym z nich jest "Beyond the Mat" wyprodukowane przez Rona Howarda.

Za "Wonderland" z Valem Kilmerem i "Neverwas" z Ianem McKellanem zaproponowano mu członkowstwo w Academy of Motion Pictures Arts and Science.

Odpowiada za zdjęcia do filmów "Hotel dla psów"("Hotel for Dogs"), "Factory Girl" i "Six Bullets From Now".

JANE MUSKY (scenografia) jej kariera trwa od lat osiemdziesiątych XX wieku. Na swoim koncie ma scenografię do takich filmów jak "Zdrada" ("The Devil's Own"), "Ludzie miasta"("City Hall"),"Pamiętny dzień"("Two Bits"), "Bumerang"("Boomerang"), Glengarry Glen Ross", "Uwierz w ducha"("Ghost"), "Kiedy Harry poznał Sally"("When Harry Met Sally..."), "Młode strzelby" ("Young Guns"),czy

"Nielegalnie twój" ("Illegally Tours").

DIRK WESTERVELT (montaż) był asystentem montażysty filmu "Piątek"("Friday") z Ice Cube'em i Chrisem Tuckerem. Z George'em Tillmanem Jr pracował przy "Ludziach honoru" ("Men of Honour"), a także przy "Przepisie na życie"("Soul Food").

Na swoim koncie ma montaż takich filmów, jak "Podróż do wnętrza ziemi 3D" ("Journey to the Center of the Earth"), czy "Brown Sugar". Jest odpowiedzialny za zdjęcia do krótkometrażowego "Pass" Kate Haug" - filmu, który był pokazywany w The Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

GEORGE PAASWELL(ko-produkcja) od lat działa w nowojorskim środowisku niezależnych filmowców. Na swoim koncie ma "Phoebe in Wonderland" z Felicity Huffman, który wyświetlano w 2008 roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sundance, a także thriller "Joshua" z Samem Rockwellem. Obecnie pracuje nad "The Winning Season" dla Plum Pictures.

DANNY ELFMAN (muzyka) jest jednym z najbardziej rozchwytywanych kompozytorów muzyki filmowej. Ma na swoim koncie trzy nominacje do Oscara i siedem nominacji do nagrody Grammy. Zadebiutował muzyką do "Wielkiej przygody Pee Wee Hermana"("Pee Wee's Big Adventure" z 1985 roku. Współpracował z Timem Burtonem przy niemal każdym jego filmie (między innymi "Edwardzie Nożycorękim" ("Edward Scissorhands"), "Soku z żuka"("Beetle Juice"), czy "Wielkiej rybie" ("Big Fish").

Na sowim koncie ma muzykę do takich filmów, jak " Mali agenci 2: Wyspa marzeń" ("Spy Kids 2: Island of Lost Dreams"), "Cosmic Symphonies: Elfman in Space Creature Featurettes", "Mali agenci" ("Spy Kids"), "Planeta małp" ("Planet of the Apes"), "Wielki podryw" ("Heartbreakers"), "Nowokaina" ("Novocaine"), czy "Dowód życia" (

Proof of Life").

Obecnie pracuje nad muzyką do filmu "The Wolf Man" z Anthonym Hopkinsem, Benicie del Toro i Emily Bunt.

PAUL A. SIMMONS (kostiumy) ma na koncie nominację do CDG Award za kostiumy do "Hustle&Flow" Craiga Breweria. Pracował przy "Malcolmie X", "Jak Stella zdobyła miłość"("How Stella Got Her Groove Back"), czy "Wzgórzu nadziei" ("Cold Mountain") - nagrodzonym Oscarem fiomie Anthony'ego Minghelli.

Obecnie pracuje nad "The New Daughter" z Kevinem Costnerem.

FRANCESCA SPERO (kierownictwo muzyczne) jedna z najpopularniejszych hip-hopowych menadżerek. Do tego wydawczyni i producentka telewizyjna współpracująca na stałe z The Bad Boy Records. Odkryła między innymi Adonisa Shropshire'a i Makebe Riddick - oboje otrzymali nagrody ASCAP i BMI oraz nominacje do Grammy.

BARRY COLE (kierownictwo muzyczne) jest prezesem "SPOT Music". Był konsultantem muzycznym przy ponad 50 filmach i 20 soundtrackach. Na swoim koncie ma współpracę z twórcami takich filmów, jak "Rewanż"("You Got Served"), "American Psycho", "Brown Sugar", czy "Mów do mnie"("Talk to Me").

Wrac z Gwen Bethel-Riley stworzył Clear Music - firmę zajmującą się konsultacją muzyczną do filmów i dystrybucją soundtracków. Gdy Bethel-Riley odeszła do Artisam Entertainment, Cole przemianował firmę na "SPOT Music".

Hobbystycznie zajmuje się dj'owaniem - jego skrecze można usłyszeć na płytach takich artystów, jak Killah Priest czy Norah Jones.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Notorious
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy