Reklama

"Nasze wielkie rodzinne wesele": TWÓRCY

RICK FAMUYIWA (reżyseria/scenariusz) zadebiutował komedią "Uciekający pan młody", do której napisał scenariusz i wyreżyserował. Wystąpili w niej Taye Diggs, Omar Epps i Richard T. Jones. Scenariusz powstał na warsztatach w Sundance Film Institute. Kolejnymi filmami Famuyiwy były "Brown Sugar" z Taye'em Diggsem, Sanaą Larhan i Queen Latifah i "Mów do mnie" z Donem Cheadle'em.

Ukończył University of Southern California (studiował produkcję kinowo-telewizyjną i zgłębiał teorię krytyczną). Na ostatnim roku zrealizował "Blacktop Lingo" - krótkometrażówkę, którą wyświetlano na Festiwalu Filmowym w Sundance w 1996 roku.

Reklama

WAYNE CONLEY (scenariusz) to Nowojorczyk, który wychowywał się w Harlemie i New Jersey. Już w gimnazjum brał udział w warsztatach scenariopisarskich.. Zachęcony przez nauczycieli udał się na University of Maryland College Park gdzie studiował anglistykę i rozwijał talent pisarski.

Po ukończeniu studiów wyjechał do Hollywood, by zostać scenarzystą telewizyjnym. W 1998 roku zatrudniono go do serialu młodzieżowego "Kenan and Kel"; od tamtej pory pisał m.in. do "All That", "The Nick Cannon Show i "Taina".

MALCOLM SPELLMAN (scenariusz) wychowywał się w San Francisco i określa się mianem człowiek "multi-kulti". W 2000 roku sprzedał swój pierwszy scenariusz.

Pracował przy wielu filmach produkcji Fox Entertainment, obecnie pracuje przy "Soul Train" dla Warner Brothers.

W 2009 roku napisał wraz z Timem Talbottem scenariusz do "Balls Out" (pod pseudonimem TheRobotard8000.com).

Jest samoukiem - nigdy nie uczył się pisania scenariuszy.

JULIO MACAT (zdjęcia) debiutował jako autor zdjęć pracą przy filmie "Kevin sam w domu". Współpracował przy takich produkcjach jak "Psy i koty", "Polowanie na druhny", "Gruby i grubszy" czy "Ace Ventura : Psi detektyw".

Pracował przy wielu komediach, ale też filmach poruszających poważne tematy : m.in.

"Wariatce z Alabamy" Antonio Banderasa i "Szkole uczuć" Adama Shankmana.

Zaczął karierę jako dziewiętnastolatek. Współpracował z tak uznanymi autorami zdjęć jak Mario Tosi, John Alcott i Chris Mendes, a także rosyjskim reżyserem Andriejem Konczakowskim.

Zanim zaczął pracować przy filmach kręcił teledyski i koncerty takich artystów jak Melissa Etheridge, Phil Collins, Van Halen i Alanis Morrisette. Pracował w Europie, Ameryce Południowej, RPA i niemal całych Stanach Zjednoczonych.

Studiował na UCLA. Biegle mówi po hiszpańsku, włosku i francusku.

LINDA BURTON (scenografia) zaczynała w latach osiemdziesiątych w branży reklamowej. Pracowała przy reklamach takich produktów jak Budweiser, Chrysler czy Pepsi. Szybko przeniosła się do telewizji i filmów; zaczynała od telewizyjnych występów takich artystów jak Carol King, Carly Simon czy Roy Orbison.

DIRK WESTERVELT (montaż) był asystentem montażysty filmu "Piątek"("Friday") z Ice Cube'em i Chrisem Tuckerem. Z George'em Tillmanem Jr pracował przy "Ludziach honoru" ("Men of Honour"), a także przy "Przepisie na życie"("Soul Food").

Na swoim koncie ma montaż takich filmów, jak "Podróż do wnętrza ziemi 3D" ("Journey to the Center of the Earth"), czy "Brown Sugar". Jest odpowiedzialny za zdjęcia do krótkometrażowego "Pass" Kate Haug - filmu, który był pokazywany w The Museum of Modern Art w Nowym Jorku.

HOPE HANAFIN (kostiumy) ma na koncie cztery nagrody przyznawane przez Costume Designer Guild i nominacje do nagrody Emmy.

Pracowała przy takich filmach, jak "Lackawanna Blues", "Kiedy Bille pokonała Bobby'ego" ("When Billie Beat Bobby"), "Miłość lub ojczyzna. Historia Artura Sandovala" ("For Love or Country: The Arturo Sandoval Story"),"Zakochany anioł" ("Cupid & Cate"), czy "Jaś Fasola: Nadciąga totalny kataklizm"("Bean: The Ultimate Disaster Movie").

Studiowała na NYU, była vice-przewodniczącą Costume Designers Guild, wykłada na wydziałach kostiumologii.

TRANSCENDERS (muzyka) to producenci muzyczni współpracujący zarówno z artystami muzycznymi jak i filmowymi.

Zaczynali w 1995 roku, byli jednymi z założycieli Black Eyed Peas, współtworzyli takie utwory jak "Request Line" Macy Gray czy "Where Is The Love" BEP i Justina Timberlake'a, a także "Let's Get It Started" BEP.

Po odejściu z Black Eyed Peas w 1999 roku współpracowali z firmami Warner/ Chappell Music Publishing, Sony, Interscope, Maverick Records.

Pracowali przy takich filmach jak "Cross Bronx", do którego skomponowali muzykę. Zbudowali studio przy Robertson Blvd. Tworzą w nim muzykę do filmów i seriali.

Łączą instrumenty z elektroniką; takie gatunki jak rock, hip-hop, soul i drum'n'bass. Mówią o sobie, że potrafią skomponować muzykę każdego gatunku, a przy tym sprawić, by miała ich unikalne brzmienie.

BARRY COLE (kierownictwo muzyczne) jest prezesem "SPOT Music". Był konsultantem muzycznym przy ponad 50 filmach i 20 soundtrackach. Na swoim koncie ma współpracę z twórcami takich filmów, jak "Rewanż"("You Got Served"), "American Psycho", "Brown Sugar", czy "Mów do mnie"("Talk to Me").

Wrac z Gwen Bethel-Riley stworzył Clear Music - firmę zajmującą się konsultacją muzyczną do filmów i dystrybucją soundtracków. Gdy Bethel-Riley odeszła do Artisam Entertainment, Cole przemianował firmę na "SPOT Music".

Hobbystycznie zajmuje się dj'owaniem - jego skrecze można usłyszeć na płytach takich artystów, jak Killah Priest czy Norah Jones.

EDWARD SAXON (produkcja) pracuje w przemyśle filmowym od dwudziestu lat. Był producentem takich filmów jak "Milczenie owiec", które zdobyło uznanie krytyki i szereg nagród (m.in. dla aktorów - Anthony'ego Hopkinsa i Jodie Foster).

W 2009 roku wyprodukował "Parę na życie" Sama Mendesa z Johnem Krasińskim i Mayą Rudolph, a trzylatka wcześniej "Fast Food Nation" na podstawie bestsellera.

Wśród wyprodukowanych przez niego filmów są między innymi "Adaptacja" w reżyserii Spike'a Jonze'a, "Mandela", "Pokochać", "Sorefront Hitchcock" czy dokumentalne "Haiti Dreams of Democracy" i "Cousin Bobby".

Jest jednym z założycieli Independent Film Channel. Ukończył Peter Stark Producing Program na USC, studiował też na McGill University.

STEVEN J. WOLFE (produkcja) jest przewodniczącym i dyrektorem generalnym Sneak Preview Entertainment, firmy produkcyjnej którą założył w 1993 roku. Ostatnio zrealizował "Święta Dennisa Rozrabiaki"("A Dennis the Menace Christmas") i "Beautiful Loser". Wyprodukował "Grubazzki" ("Phat Girlz") z Mo'Nique, "When Do We Eat?" z Leasley Ann Warren i "The Civilization of Maxwell Bright" z Patrickiem Warburtonem i Ericem Robertsem.

Wolfe wyprodukował "Hellbent" debiutanta Paula Etheredge-Ouztsa, "Fast Sofa" z Crispinem Glogerem i Nataszą Lyonie, a także "Cicruit" Dirka Shafera.

Dwa z jego filmów miały premierę na festiwalu filmowym w Sundance - "Twins Falls Idaho" i "Relax, It's Just Sex". Pierwszy z nich zrealizowali nagradzani scenarzyści, bliźniacy Mark i Michael Polish. Film nagrodzono na festiwalu filmowym w Deauville i nominowano do dwóch Independent Spirit Awards. W "Relax, It's Just Sex" wystąpiła Jennifer Tilly; film wyświetlano na ponad stu festiwalach filmowych na całym świecie.

Na koncie ma takie filmy, jak "Tollbooth" z Fairuzą Balk i Seymourem Casselem, "Tylko ty"("Only You") z Andrew McCarthym, "Gorącą noc"("Scorchers") z Faye Dunaway, "Zmory przeszłości"("Clean and Narrow") z Jackiem Noseworthym. Był producentem wykonawczym "Drapieżnego ptaka"("Bird of Prey") z Jennifer Tilly, Richardem Chamberlainem i Roberem Carradine'em.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Nasze wielkie rodzinne wesele
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy