"Facet do dziecka": O TWÓRCACH
DAVID GORDON GREEN (reżyseria)
Jest laureatem nagrody przyznawanej przez New York Film Critcs Circle oraz Discovery Award rozdawanej na międzynarodowym festiwalu filmowym w Toronto. Otrzymał je za swój debiut czyli film "Sztama", który zyskał pozytywne recenzje krytyków piszących do "New York Timesa" czy "Time'a".Ma na swoim koncie takie filmy jak "Śnieżne Anioły", "Dziewczyny z krwi i kości", "Mroczne dziedzictwo" czy "Boski chillout". Pracuje też nad serialem HBO "Mogło być gorzej".
Ukończył The North Carolina School of the Arts. Pochodzi z Arkansas, mieszka w Austin w Teksasie.
BRIAN GATEWOOD & ALESSANDRO TANAKA (scenariusz)
Zaczęli ze sobą współpracować podczas studiów na Columbia University Film School. Współpracują z takimi wytwórniami jak Disney, Focus Films, Warner Brothers, Universal czy Twentieth Century Fox. "Facet do dziecka" to pierwszy film zrealizowany na podstawie ich scenariusza.
MICHAEL DE LUCA (produkcja)
Kierował wytwórniami Dream Works i New Line Cinema, a w 2004 roku założył Michael De Luca Productions, która współpracuje ściśle z Columbia Picture.
Realizuje zarówno wysoko-budżetowe jak i prowokacyjne filmy. Współpracuje z oryginalnymi twórcami. Wyprodukował między innymi "The Social Network" Davida Fischera, "Moneyball" z Bradem Pitttem, "Braci", "21" czy "Księdza".
Obecnie produkuje film Paula Greengrassa, w którym główną rolę zagra Tom Hanks.
Kiedy pracował w DreamWorks, zrealizował takie produkcje jak "Old School" i "Legenda telewizji", które zrobiły z komika Willa Ferrella gwiazdę.
Przez siedem lat pracował w New Line Productions. W tym czasie wytwórnia zrealizowała takie filmy jak "Siedem", "Piątek", "Austin Powers" czy serię "Godziny szczytu". Dzięki De Luce karierę zrobili tacy reżyserzy jak Jay Roach, Gary Ross, bracia Farrelly czy Paul Thomas Anderson.
DONALD J. LEE, JR. (produkcja wykonawcza)
Pochodzi z Pittsburgha. Wyprodukował wiele ciekawych filmów, pracował też jak drugi asystent reżyserów.
Należał do ekipy producenckiej takich filmów jak "Bezsenność w Seattle", "Ostatni skaut", "Vanilla Sky" czy "Julie i Julia".
LISA MUSKAT (produkcja wykonawcza)
Wykładała na North Carolina School for the Arts. Zaczynała karierę w branży filmowej od asystowania Davidowi Gordonowi Greenowi przy filmie "Śnieżne anioły".Współpracowała z takimi twórcami jak Tim Orr i Richard Wright. Wyprodukowała debiuty reżyserskie Ramin Bahrani, Jaffa Nicholsa i Ariele Javitch.
JOSH BRATMAN (produkcja wykonawcza)
Pochodzi z Bronxu. Ukończył Emory University's Goizueta Business School. Zaczynał w branży muzycznej, ale potem otrzymał posadę asystenta w wytwórni Twentieth Century Fox. Cieszył się opinią faceta, który ma nosa do dobrych scenariuszy i umie wyłapywać najnowsze popkulturowe trendy.
W 2005 roku zatrudnił go Michael De Luca. Od tamtej pory Bratman pracował przy takich filmach jak "Ksiądz" czy "Postrach nocy".
Obecnie pracuje nad najnowszym filmem Davida Finchera na podstawie scenariusza Kevina Walkera, a także produkcjami Marka Bowdena i Francisa Lawrence'a, a także nad adaptacjami książek "Emergency", "How to Survive a Robot Uprising" i "A Reliable Wife".
TIM ORR (zdjęcia)
Pochodzi z Karoliny Północnej, studiował kinematografię w North Carolina School of the Arts School of Filmmaking. Nominowano go do Independent Spirit Award za film "Sztama" ("George Washington") w reżyserii Davida Gordana Greena, pracował przy "Raising Victor Vargas" Petera Solletta i "Dziewczynach z krwi i kości" ("All the Real girls") (nagrodzonych na Sundance Film Festival)
Mieszkał w Nowym Jorku, gdzie pracował nad produkcjami niezależnymi, przeniósł się do Los Angeles w 2006 roku. Pracował przy takich filmach jak "Dmuchawiec" ("Dandelion"), za który nominowano go do Independent Spirit Award, "Wymyśleni bohaterowie" ("Imaginary heroes"), "Mroczne dziedzictwo" ("Undertow"), "Mały Manhattan" ("Little Manhattan"), "Kwestia zaufania" ("Trust the man"), czy "Rok psa" ("Year of the dog"). Odpowiada za zdjęcia do filmów "Śnieżne anioły" ("Snow Angels") i "Boski chillout" ("Pineapple Express") - oba w reżyserii Davida Gordona Greena.
RICHARD A. WRIGHT (scenografia)
Studiował w New York City's School of Visual Arts i North Carolina School of the Arts. Po studiach zacząłem współpracę z Davidem Gordonem Greenem - jest autorem scenografii do "Sztamy" i "Śnieżnych aniołów". Pracował przy filmach "Wielki świat muzyki" Craiga Zobela i "Chop Shop" Ramina Baraniego.
Pracuje nie tylko przy filmach, ale i reklamach telewizyjnych i teledyskach. Jest współzałożycielem firmy realizującej spoty i klipy.
CRAIG ALPERT (montaż)
Współpracował już z Davidem Gordonem Greenem przy filmach "Wasza Wysokość" i "Boski chillout". Kilka razy pracował też z Juddem Apatowem - m.in. przy "40letnim prawiczku" i "Wpadce".
Odpowiada za montaż takich filmów jak "Borat", "Jestem na tak" i "Poznaj moich rodziców".
Zaczynał od asystowania przy "Toy Story 2" i "Austinie Popersie i Złotym Członku".
DAVID WINGO (muzyka)
Jest muzykiem i kompozytorem. Współpracuje z reżyserem Davidem Gordonem Greenem. Skomponował muzykę do "Sztamy", "Dziewczyn z krwi i kości", "Śnieżnych aniołów".
Skomponował muzykę do takich produkcji jak "Take Shelter", "Great World of Sound", "Gerrymandering", "Manic" czy "The Guatemalan Handshake".
Wydał dwie płyty pod pseudonimem Ola Podrida. Koncertuje po Stanach Zjednoczonych i Europie. Występował na scenie z takimi zespołami jak Fleet Foxes, She&Him, Beach House i Explosions In the Sky.
JEFF McILWAIN (muzyka)
To artysta solowy i kompozytor pochodzący z Seattle. Przez ostatnie dziesięć lat pracował między innymi z Davidem Gordonem Greenem m.in. przy filmie "Śnieżne anioły" .
Jest twórcą muzyki do takich filmów jak "Aniołki Charliego", "K-Pax", "Diamentowa afera" czy "Gentleman Broncos". Komponuje też muzykę do seriali i reklam. Jego kompozycje można usłyszeć w takich produkcjach małego ekranu jak "Kryminalne zagadki Miami" czy "The American Life". Od ośmiu lat wydaje płyty w wytwórni Ghostly International. Jego album "A Certain Distance" z 2009 roku zebrał dobre recenzje, a singiel "To Dots" odniósł sukces. McIlwain koncertuje po całych Stanach Zjednoczonych, a także poza nimi. Występował między innymi w Londynie, Tokio i Berlinie.