Reklama

"1956 Wolność i Miłość": TAJNIKI PRODUKCJI

Największym kłopotem dla kina historycznego jest oczywiście konieczność stworzenia wiarygodnego obrazu danej epoki. Budapeszt zmienił się niezwykle przez ostatnie 50 lat. Podobnie jedna z najważniejszych aren tej historii - Crystal Palace - Basen olimpijski w Melbourne Olympics - został zburzony.

Dlatego wszelkie sceny nakręcono na Węgrzech - mecze piłki wodnej na BVSC Stadium. W Budapeszcie "zagrano też" sceny moskiewskie. W scenach z rewolucyjnych starć pokazano oryginalne ulice Budapesztu - Plac Kossutha, ulice Bródy Sándora, elewację budynku Radia, Politechniki czy Most Małgorzaty. Zdjęcia trwały 50 dni i objęły 23 lokalizacje. Wiele ulic nie wymagało dużych interwencji by stanowić tło dla filmu. Pozostałe ujęcia zrealizowano w 70 specjalnie wybudowanych scenografiach. W filmie zagrało też sześć współczesnych wydarzeniom czołgów radzieckich T-34. Przygotowano też 5000 kostiumów dla 42 głównych aktorów i 700 statystów. Sam Iván Feny? miał 5 kostiumów. Część kostiumów wypożyczono z muzeów lub kupiono na rynku antykwarycznym. Użyto 50 czynnych i kilkaset niedziałających karabinów i pistoletów.

Reklama

W filmie pojawiły się ujęcia, których nie można było nakręcić w klasyczny sposób, a wymagały i musiały powstać w większości w komputerze. Zastosowano w nich technologię CGI, która została najsilniej wykorzystana w ujęciach kończących film. Ten sam sposób obroki cyfrowej pojawił się w "Troi" Wolfganga Petersena oraz w ujęciach przedstawiających Arnolda Schwarzeneggera w filmie "Terminator 3".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: 1956 Wolność i Miłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy