Dwa tygodnie na miłość

Dwa tygodnie na miłość
Tytuł oryginału
Two Weeks Notice
Reżyser
Marc Lawrence
Gatunek
komedia romantyczna
Obsada
Sandra Bullock, Hugh Grant
Produkcja
USA (2002)
Premiery
Kino 28 marca 2003, DVD 4 czerwca 2004
Dystrybucja
Kino - Warner Bros., DVD - Warner Home Video
Czas trwania
100 min
Wersje
2D
4,0
Oceń
Głosy
12

O filmie

Milioner George Wade (HUGH GRANT) potrzebuje nowego doradcy prawnego. Charyzmatyczny, powszechnie kojarzony z firmą Wade Corporation, jedną z najlepszych nowojorskich film zajmujących się budową domów, George ma przykry zwyczaj wynajmowania atrakcyjnych pań prawniczek o wątpliwych umiejętnościach. Sypia z nimi do chwili, w której popełnią jakąś kosztowną pomyłkę, co kończy się zwolnieniem ich z pracy przez brata George’a, Howarda (DAVID HAIG), który to tak naprawdę zajmuje się całym interesem. Kiedy Howard stawia bratu ultimatum – albo wynajmie prawnika wykształconego na którymś ze znanych uniwersytetów, który zajmie stanowisko głównego doradcy, albo może pożegnać się z opcjami na akcje - George obraca przypadkową sprzeczkę z pełną pasji adwokatką, zajmującą się sprawami socjalnymi, Lucy Kelson (SANDRA BULLOCK), w rozmowę w sprawie pracy. Lucy to wykształcona na Harvardzie młoda pani adwokat o precyzyjnym umyśle i zamiłowaniu do spraw społecznych. Nie interesuje jej praca w Wade Corporation – prawdę mówiąc, próbuje powstrzymać firmę przez zburzeniem pewnego budynku i wybudowaniem tam luksusowych domów. Kiedy George obiecuje Lucy, że nie dopuści do rozbiórki i czyni ją odpowiedzialną za zarządzanie dobroczynnym funduszem Wade Corp., młoda prawniczka, nie bez oporów, zgadza się przyjąć oferowane jej stanowisko. Lucy doskonale radzi sobie w pracy, jej kariera zawodowa w Wade jest pewna, choć przypłaca to niezliczonymi nieprzespanymi nocami i dokuczającymi jej wrzodami żołądka. Nie chodzi jednak o pracę. Jej problemem jest George. Jest całkowicie nieodpowiedzialny, skupiony wyłącznie na sobie, traktuje ją bardziej jak sekretarkę, niż doskonale wykształconego doradcę prawnego – a bez niej ledwo potrafi zawiązać sobie krawat. Po kilku miesiącach znoszenia niezliczonych nocnych telefonów, radzenia George’owi praktycznie we wszystkim – od tego, jak ma się ubrać, poprzez sposób gry w tenisa, do spraw rozwodowych - zirytowana Lucy składa George’owi dwutygodniowe wypowiedzenie. Uparty George nie chce jednak zwolnić Lucy z kontraktu, posuwa się nawet do tego, że uniemożliwia jej zatrudnienie się gdziekolwiek indziej. Ostatecznie zgadza się pozwolić jej odejść – pod warunkiem, że znajdzie zastępczynię równie znakomitą, jak ona sama. Na scenie pojawia się June Carter (ALICIA WITT), ambitna, młoda prawniczka z niewielkim doświadczeniem, ale chrapką na George’a. Nim Lucy zdołała ustalić termin właściwego spotkania June i George’a , szef oferuje już pracę następczyni Lucy. W przeciwieństwie do Lucy, która dbała o to, by fundusz dobroczynny Wade Corporation wykorzystywano dla wspierania szlachetnych spraw, June to oportunistka, która chce sprawić, by George poczuł się dobrze ze swym bogactwem, władzą i lekkim stosunkiem do życia. Nie protestuje, gdy Howard przeciwstawia się próbie ochrony Ośrodka Kultury, podejmowanej przez George’a. Nie uważa także, żeby nieetyczne było umawianie się z szefem. W tym samym czasie Lucy, która w końcu nie musi przejmować się nieustannymi wymaganiami i kaprysami George’a, z powrotem zajmuje się działalnością na rzecz dobra publicznego. Zmartwiona zastanawia się, dlaczego wciąż myśli o George’u. Kiedy widzi June w roli nowego doradcy prawnego swojego byłego pracodawcy, zdaje sobie w końcu sprawę ze swoich prawdziwych uczuć, dostrzega, że przekroczyła granicę pomiędzy pracą a uczuciem. Pytanie jednak, czy znaleziona zastępczyni nie zastępuje jej zbyt dobrze. Jednocześnie George martwi się stratą zaufanej powierniczki, konsultantki i przyjaciółki, która – co dostrzega dopiero teraz – chciała dla niego jak najlepiej. Czy nie jest już za późno, by ta dwójka powiedziała sobie – Kocham cię?

Obsada

Zdjęcia

Wiadomości