Reklama

Weekend w kinie: Znajomi i nieznajomi

Pięć filmów wchodzi na ekrany polskich kin w piątek, 9 marca. Już od czwartku obecne są na nich komedie romantyczne: "Kobieta sukcesu" oraz "Madame".

W komedii "Wieczór gier" Jason Bateman i Rachel McAdams wcielają się w role Maksa i Annie, którzy umawiają się raz w tygodniu z innymi parami na wspólne gry i zabawy. Aby nieco podgrzać atmosferę, podczas jednego z takich wieczorów charyzmatyczny brat Maksa, Brooks (Kyle Chandler), organizuje zabawę w rozwiązanie sprawy tajemniczego morderstwa z podstawionymi zbirami i agentami federalnymi. Gdy sam Brooks zostaje porwany, wszyscy myślą, że to tylko część zabawy... ale czy na pewno? Kiedy szóstka uwielbiających rywalizację uczestników wyrusza, aby rozwiązać tę sprawę i odnieść zwycięstwo, stopniowo staje się jasne, że mylili się oni zarówno co do "gry", jak i Brooksa. W ciągu jednej szalonej nocy grupa przyjaciół wpada z jednych tarapatów w następne, gdyż każdy zwrot akcji prowadzi do kolejnych nieoczekiwanych sytuacji. Gra, w której nie obowiązują żadne reguły, nie przyznaje się punktów i nie do końca wiadomo, kto w niej uczestniczy, może okazać się najlepszą grą w ich życiu albo... ostatnią.

Reklama

Horror "Nieznajomi: Ofiarowanie" to kontynuacja dobrze przyjętego filmu grozy z 2008 roku. Czteroosobowa rodzina Jamesonów zostaje zmuszona przez okoliczności do przeprowadzki w odludną okolicę. Dom okazuje się zaskakująco przytulny i wszystko wskazuje na to, że niesprzyjający los wreszcie postanowił uśmiechnąć się do Jamesonów. Jednak pewnej nocy rozlega się pukanie do drzwi... W rolach głównych Martin Henderson i Christina Hendricks. Szykuje się najbardziej przerażający film tego roku.

Rosyjska "Bliskość" - uznany za objawienie na festiwalu w Cannes debiut Kantemira Bałagowa (Nagroda FIPRESCI w konkursie Un Certain Regard) - ma w sobie wiele z zaduchu. I nic dziwnego, znajdujemy się w końcu we wrzącym kotle północnego Kaukazu u schyłku lat dziewięćdziesiątych, gdzie warunkiem przetrwania jest lojalność wobec "plemienia": rodziny i etnicznej wspólnoty. Bałagow patrzy na rodzinny Nalczyk oczami młodej Żydówki, uwikłanej w sieć znienawidzonych zależności, w imię których dziewczyna ma poświęcić się, by ocalić brata. Ilana (rozsadzająca ciasne kadry swoją niesamowitą energią Daria Żowner) próbuje wymknąć się ograniczeniom, szuka wolności, boksuje się z rzeczywistością, podczas gdy Bałagow zamyka wokół niej świat jak ring. Elektryzujący, miejscami brutalny, momentami kontrowersyjny debiut 27-latka jest zwiastunem nowego, wyjątkowego filmowego talentu.

Komedia obyczajowa "Boski porządek" rozgrywa się w Szwajcarii w 1971 roku. Nora jest młodą gospodynią domową i matką, która mieszka ze swoim mężem i dwoma synami w spokojnej małej wiosce. Tutaj, na szwajcarskiej prowincji, mało kto odczuwa skutki gigantycznych wstrząsów społecznych, które zostały wywołane wydarzeniami z maja 1968 r., związanymi z falą rewolucji obyczajowej, demonstracjami studenckimi i walką o prawa obywatelskie. Nora nawet nie przeczuwa, że jej życie ulegnie radykalnej zmianie i z kury domowej stanie się feministyczną aktywistką, doprowadzając do przyznania kobietom praw wyborczych.

Do małego, podupadającego zakładu pogrzebowego w opustoszałym miasteczku, w samym środku mroźnej zimy trafiają klienci z nieboszczykiem. Georges i Eddie dostają za zadanie poprowadzenie konwoju pogrzebowego i dostarczenie zmarłego na miejsce wiecznego spoczynku. Kiedy jednak karawan gubi drogę, a zlokalizowanie cmentarza okazuje się niemożliwe, podróż przeradza się w nieoczekiwany koszmar, który może wskrzesić nawet zmarłego. Tak w skrócie prezentuje się fabuła francuskiej komedii "Wielkie zimno".

Główną bohaterką "Kobiety sukcesu" - lekkiej i przewrotnej komedii romantycznej o tym, że kiedy wydawać by się mogło, że straciliśmy wszystko, tak naprawdę dostajemy od losu to, co najcenniejsze - jest Mańka (Agnieszka Więdłocha), szefowa firmy w wielkim mieście, której życie nagle wywraca się do góry nogami. Jej biznes pada ofiarą nieuczciwej konkurencji, związek z Norbertem (Mikołaj Roznerski) przeżywa kryzys, a pod drzwiami mieszkania kobieta zastaje Lilkę (Julia Wieniawa), młodszą siostrę uosabiającą chaos, tak obcy perfekcyjnej Mańce. W jej życie - za sprawą psa i przypadku - wkracza również Piotr (Bartosz Gelner), którego wbrew sobie i mimo serii nieporozumień zdaje się przyciągać. Jako przebojowa kobieta sukcesu Mańka nie zamierza się poddawać i skupia się na walce o przetrwanie firmy oraz zdemaskowanie oszustów. Czy nie straci przez to z oczu siostrzanej przyjaźni i szansy na miłość?

Anna (Toni Collette) i Bob (Harvey Keitel) - para wysoko postawionych i dobrze sytuowanych Amerykanów, o których opowiada "Madame", postanawia dodać swojemu statecznemu małżeństwu rumieńców, przenosząc się do romantycznej posiadłości ziemskiej w Paryżu. Podczas przygotowań do uroczystego obiadu powitalnego dla znajomych, pani domu ze zgrozą odkrywa, że łączna liczba gości nie przekracza trzynastu. W przypływie paniki, by wymusić parzystość, przekonuje swoją wierną pokojówkę (Rosy de Palma), by ta stosownie przebrana odegrała rolę tajemniczej hiszpańskiej arystokratki. Jednak po paru kieliszkach wina i niefrasobliwych pogawędkach sprawy wymykają się spod kontroli - Maria zyskuje gorącego adoratora w osobie brytyjskiego marchanda dzieł sztuki (Michael Smiley). Wywiązuje się romans, który zmusi Annę do gorączkowych poszukiwań pokojówki w całym Paryżu, a nawet knucia w celu zniszczenia tej niespodziewanej i niestosownej relacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kinowe premiery
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy