Weekend w kinie: Polacy w koprodukcjach
Maciej Stuhr i Kamil Kula grają główne role w polskich koprodukcjach - odpowiednio "Czerwonym Kapitanie" i "Tłumaczu", które w piątek, 26 sierpnia, wchodzą na ekrany kin. Wśród filmowych premier znajdują się też nowa wersja przygód Aladyna, a także sequel "Mechanika".
Maciej Stuhr gra główną rolę w polsko-słowacko-czeskim thrillerze "Czerwony Kapitan", ekranizacji bestsellera Dominika Dána. Rok 1992. Po upadku komunizmu pozostało wiele nierozwiązanych spraw kryminalnych, których sprawcy nigdy nie ponieśli kary. W ręce Krauza (Stuhr) - ambitnego, młodego detektywa z Wydziału Zabójstw, wpada jedna z nich. Na miejskim cmentarzu odnalezione zostają zwłoki z licznymi śladami tortur. Świadomi niebezpieczeństwa, Krauz wraz ze swoim partnerem, postanawiają rozwiązać zagadkę. Wszystkie tropy prowadzą do "Czerwonego Kapitana" - owianego złą sławą specjalisty od "ostatecznych" przesłuchań z czasów minionej władzy. Niewielu przeżyło spotkanie z nim. Z każdą minutą śledztwa wychodzi na jaw coraz więcej faktów, a podejrzenia padają na najwyższych decydentów policji i Kościoła.
Andrei (Kamil Kula), główny bohater - pełnego odważnych erotycznych scen - polsko-włoskiego "Tłumacza", to młody, przystojny imigrant studiujący języki obce na uniwersytecie w Trencie. W zamian za współpracę z policją, dla której pracuje jako tytułowy tłumacz, władze Włoch obiecały mu pomoc w sprowadzeniu jego dziewczyny Mihaeli i uzyskaniu dla niej prawa stałego pobytu. Anna jest z kolei piękną, 40-letnią kobietą, właścicielką galerii, która bardzo cierpi po tragicznej śmierci ukochanego męża... Pożądanie, wzajemna fascynacja, początkowa niedostępność to wszystko sprawia, że pomiędzy dwójką bohaterów rodzi się rodzaj zmysłowej, czasem kompulsywnej więzi. To tak jakby oboje przekroczyli bramy zakazanego ogrodu. Wszystko ma jednak swoją cenę, a oni oboje przynależą do dwóch zupełnie różnych rzeczywistości.
W filmie akcji "Mechanik: Konfrontacja" Jason Statham ponownie wciela się w Arthura Bishopa - uważanego za najskuteczniejszego zawodowego eliminatora na świecie. Jego ofiary znikają bez śladu, a okoliczności zawsze wskazują na nieszczęśliwy wypadek. Po latach "kariery" Bishop postanawia zerwać z krwawą przeszłością, by zacząć nowe życie u boku ukochanej kobiety (Jessica Alba). Niestety w jego branży nie przewiduje się wcześniejszych emerytur. Największy wróg Bishopa (Tommy Lee Jones) znów daje znać o sobie. Uprowadza jego ukochaną i wyznacza za jej życie cenę. Kobieta przeżyje, jeśli Bishop wykona trzy niezwykle trudne zlecenia w różnych częściach świata. Plan genialny w swej prostocie, ale Bishop nie lubi być częścią cudzych planów.
We francuskiej komedii "Nowe przygody Aladyna" słynna baśń zostaje wzięta na warsztat przez grupę znakomitych komików, dzięki czemu nabiera zupełnie nowych barw, nie tracąc nic ze swojego klasycznego uroku. Dwaj drobni złodzieje, uciekając przed pogonią w wielkim domu towarowym, znajdują schronienie w dziale dziecięcym, gdzie zostają zmuszeni przez dzieci do opowiadania bajek. Niesieni ich niezwykle swobodną narracją przenosimy się do Bagdadu latających dywanów, pięknych księżniczek, przebiegłych czarodziejów oraz przeróżnej maści wezyrów i sułtanów. Poznajemy Aladyna, którego niektórzy mylnie biorą za Ali Babę, a także jego rapującego sługę, czyli wszechmocnego dżina we własnej osobie. Przede wszystkim jednak przeżywamy niezwykłe przygody mocno wzbogacone wyobraźnią niekompetentnych gawędziarzy.
Brytyjski melodramat "Pożegnanie" to pełna niewyrażonych emocji opowieść o zmaganiach nastoletniego chłopca, który poznaje samego siebie, oraz dojrzałej kobiety, która musi rozpocząć nowy rozdział życia. Ten kluczowy moment jest dla nich trudnym rozstaniem - syna z dzieciństwem i matki z pozorną stabilizacją. Beatrice i jej dorastający syn przyjeżdżają z Anglii na południe Francji aby posprzątać letni dom, który wystawili na sprzedaż. Podczas gdy matka próbuje pogodzić się z rozpadem swojego małżeństwa, Elliot poznaje w wiosce zbuntowanego, zamkniętego w sobie chłopaka. Zafascynowany młodym Francuzem spędza z nim coraz więcej czasu. Jednocześnie stopniowo oddala się od Beatrice, z którą kiedyś był w stanie rozmawiać o wszystkim.
Iremar, główny bohater dramatu "Neonowy byk" - bierze udział w Vaquejadas - rodeo w północno-wschodniej Brazylii. Jego domem jest ciężarówka, którą wozi byki z przedstawienia na przedstawienie. Towarzyszy mu tancerka egzotyczna Galega, jej bezczelna córka Cacá oraz Zé, towarzysz z rodeo. Wspólnie tworzą rodzinę. Region, w którym pracują, przeżywa boom w przemyśle odzieżowym i to budzi w Iremarze nowe ambicje. Po przedstawieniach zaszywa się w swojej ciężarówce i szyje stroje utkane brokatem i cekinami, myśląc o zostaniu projektantem mody. Świecidełka, odważne kroje i zmysłowe tkaniny urozmaicają mu każdy wieczór. Mężczyzna marzy o zaprojektowaniu i uszyciu z nich super seksownej kolekcji.
Włoska produkcja "Jak Bóg da" to zabawna i mistrzowsko zagrana komedia pomyłek. Tommaso to ceniony rzymski kardiochirurg. I ateista. Wraz z żoną Carlą i dwójką dorosłych już dzieci tworzą modelową, nowoczesną, mieszczańską rodzinę. Przynajmniej tak im się wydaje. Gdy ich syn zapowiada, że ma rodzinie coś ważnego do powiedzenia, ojciec jest przekonany, iż jego latorośl ma zamiar wyznać im, że jest gejem. Programowo brzydzący się dyskryminacją Tommaso jest dumny, że nadarza się okazja, by udowodnić sobie i całemu światu, jak otwartym i tolerancyjnym jest człowiekiem. W końcu przychodzi dzień "coming outu" i Andrea wyznaje: "Postanowiłem zostać... księdzem". Tu kończy się tolerancja i otwartość ojca. Jego osobistym wrogiem staje się charyzmatyczny ksiądz Pietro, który zdaniem chirurga namieszał jego synowi w głowie. Tommaso przygotowuje iście szatański plan...