Reklama

Reklama

Weekend w kinie: Kobiety pod presją

Sześć filmów, w tym polski dramat "Fuga", z fantastyczną kreację Gabrieli Muskały, którą musiała... sama sobie napisać, hollywoodzka superprodukcja "Zabójcze maszyny" oraz horror "Diabeł: Inkarnacja", wchodzi na ekrany kin w pierwszy piątek grudnia. Już dzień wcześniej zadebiutowała na nich animacja "Miśków 2-óch w Nowym Jorku".

Wyreżyserowana przez Agnieszkę Smoczyńską "Fuga" to obraz z gatunku mystery (charakterystycznego dla twórczości Davida Lyncha), który dotyka problemu "fugi dysocjacyjnej" - zaburzenia wywoływanego długotrwałym stresem i uczuciem braku szczęścia. Człowiek poddany tym emocjom może stracić pamięć, a jego mózg może stworzyć nową osobowość biegunowo odmienną od dotychczasowej. Alicja (Gabriela Muskała) nie pamięta przeszłości, nie wie kim jest. Kiedy po dwóch latach od zniknięcia zostaje odnaleziona przez rodzinę, nie chce wracać do dawnego, zapomnianego życia. Nie pamięta miłości do męża i synka. Z czasem do Alicji wracają urywki wspomnień, tworząc niewyraźny i niepokojący obraz tajemnicy - tego co zdarzyło się w przeszłości. Co jest tą tajemnicą? Czy rodzące się uczucia do przed chwilą poznanych męża i syna pozwolą kobiecie zrozumieć przeszłość i zbudować szczęście swoje i rodziny?

Reklama

Spektakularne "Zabójcze maszyny" to filmowa przygoda w reżyserii Christiana Riversa, stworzona na podstawie nagradzanej serii książek autorstwa Philipa Reeve’a. Za scenariusz odpowiedzialni są nagrodzeni Oscarami twórcy "Hobbita" i "Władcy pierścieni" - Fran Walsh, Philippa Boyens i Peter Jackson Setki lat po tym, jak wielki kataklizm zniszczył cywilizację, tajemnicza młoda kobieta - Hester Shaw (Hera Hilmar) - wyrasta na jedyną osobę, która potrafi powstrzymać Londyn - teraz gigantyczne, żarłoczne miasto na kołach - przed wchłonięciem wszystkiego, co znajduje się wokół miasta. Hester jest nieustraszona, przez życie prowadzi ją wspomnienie matki. Teraz łączy siły z wyrzuconym z Londynu Tomem Natsworthym (Robert Sheenan) i rebeliantką Anną Fang (Jihae).

Jeanette (Carey Mulligan) i Jerry (Jake Gyllenhaal) - główni bohaterowie dramatu "Kraina wielkiego nieba" - są tylko z pozoru szczęśliwym małżeństwem. Właśnie przeprowadzili się do domu na przedmieściach, ale w nowym miejscu czekają na nich stare problemy. Jerry po raz kolejny woli uciec, niż zmierzyć się z trudnościami. Kiedy wyjeżdża na kilka miesięcy gasić niebezpieczne pożary lasów, Jeannette zostaje sama z dorastającym synem. Zagubiona kobieta wdaje się w romans, który jednak tylko na chwilę pozwala jej poczuć się dziewczyną, jaką była kiedyś - szaloną, atrakcyjną i pełną życia.

Kiedy umierasz, to umierasz. Ale czasem śmierć to dopiero początek... Była policjantka Megan Reed (Shay Mitchell), o której opowiada horror "Diabeł: Inkarnacja, próbuje ułożyć swe życie od nowa. Po tym, jak nie udało jej się ocalić swego partnera z pracy, rzuciła się w alkohol i narkotyki, by ukoić rozpacz. Praca w jednym z bostońskich prosektoriów pozwala Megan odnaleźć spokój - cisza panująca w miejscu pracy przynosi jej ukojenie. Jednej nocy wszystko się jednak zmienia. Do prosektorium trafiają potwornie zdeformowane zwłoki. Zamknięta w ciemnych piwnicznych korytarzach kostnicy, dziewczyna doznaje przerażających wizji. Zdroworozsądkowa na co dzień Megan zaczyna tracić wiarę w naukę i wiedzę, bojąc się, że zwłoki są opętane.

Film Timura Makarevića "Pod wiatr" jest obrazem konfrontacji z własną przeszłością naznaczoną przez wojnę. Główny bohater, Vedran Garibćic, prowadzi spokojne, poukładane życie w Szwecji. Pewnego dnia dowiaduje się, że zidentyfikowano szczątki jego rodziców w Sarajewie. Musi wyruszyć w trudną, emocjonalną podróż do przeszłości. Przylatuje z zamiarem załatwienia formalności i jak najszybszego powrotu do domu. Jednak w międzyczasie okazuje się, że powrót do ojczyzny budzi w nim mieszane uczucia i każe wrócić do miejsc o których dawno już zapomniał. Odwiedza swój dom, spotyka starych znajomych, przechadza się po ulicach "nowego Sarajewa" w którym widmo wojny nieustannie wisi w powietrzu.

Pokazywany na festiwalu w Cannes, i wyróżniona tamże nagrodą Europa Cinemas Label dla najlepszego filmu europejskiego, "Nadmiar łaski" to niezwykle inteligentna włoska komedia w gwiazdorskiej obsadzie. Życie nie rozpieszcza Lucii i Arturo. Ktoś w ich małżeństwie pozwolił sobie na zdradę - i poznajemy ich właśnie podczas gorącej kłótni. Muszą jednak nad sobą panować, z uwagi na to, że ich nastoletnia córka Rosa rzekomo śpi. Koniec końców, Arturo opuszcza dom rodzinny, najwyraźniej na zawsze. Lucia, przepracowana inspektorka nadzoru, zbyt delikatna na brutalną rzeczywistość wokół, musi się zatem przygotować na istotne zmiany w życiu. Niedługo potem bohaterka w trakcie jednego z wyjazdów służbowych spotyka kobietę, którą początkowo bierze za bezdomną uchodźczynię. Ta jednak przedstawia się jej jako... Matka Boska.

Mianowany na króla Arktyki, sympatyczny Misiek, jeden z tytułowych bohaterów animacji "Miśków 2-óch w Nowym Jorku" - powraca do Ameryki. W Nowym Jorku, z rąk burmistrza, ma odebrać największe z możliwych odznaczeń - Wielki Klucz do Miasta. Na uroczystą galę Misiek stawia się w towarzystwie syna - Juniora, trójki rozbrykanych lemingów oraz dawno niewidzianych przyjaciółek - Olimpii i Very. Niestety w trakcie imprezy ktoś kradnie Wielki Klucz, a wkrótce po tym do telewizji trafia nagranie, na którym widać naszego bohatera... rabującego nowojorskie banki. W jednej chwili, z ulubieńca Ameryki, Misiek staje się najbardziej poszukiwanym zwierzakiem w kraju. A to nie koniec kłopotów, bo z rodzinnego bieguna docierają do Miśka niepokojące wieści... Okazuje się, że bezduszny biznesmen planuje rozpuścić lodowce i zabutelkować całą powstałą z nich wodę. Czy bohater zdoła go powstrzymać, zanim ostatni lodowiec zamieni się w zgrzewkę mineralnej?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kinowe premiery

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy