Premiera telewizyjnego zwiastuna "Ataku klonów"
Już w marcu w amerykańskiej telewizji będzie można obejrzeć najnowszą reklamę filmu "Gwiezdne wojny: Część II - Atak klonów". Najbardziej oczekiwany film tego roku widzowie będą mogli obejrzeć w maju. Najpierw jednak odbędzie się seria pokazów przedpremierowych, z których zysk przeznaczony zostanie na cele charytatywne.
Od 10 marca dwuipółminutowy zwiastun "Ataku klonów" będzie pokazywany w programie stacji Fox. To nowatorski sposób reklamy gwiezdnej sagi. Przedstawiciele Lucasfilm, producenta filmu, uważają, że ta strategia przyniesie wymierne rezultaty. Reklama będzie bowiem emitowana pomiędzy odcinkami dwu popularnych seriali: "Malcolm" i "Z Archiwum X".
Niezależnie od tego zwiastun zobaczyć będą mogli widzowie obrazów kinowych: najpierw animowanego "The Ice Age", potem przypuszczalnie wznowionego obrazu Stevena Spielberga, "E.T.".
Ujawniono, iż cztery dni przed planowaną, oficjalną premierą "Ataku klonów" (16 maja) w 11 miastach USA i Kanady (Boston, Chicago, Dallas, Denver, Los Angeles, New York, Philadelphia, San Francisco, Seattle, Toronto, Washington) odbędą się przedpremierowe, charytatywne pokazy dzieła.
12 maja film będą mogły obejrzeć m.in. specjalnie zaproszone upośledzone dzieci, dla których zarezerwowanych zostanie część biletów. Zyski z pokazów zasilą konta miejscowych organizacji dobroczynnych.
Sam twórca sagi, George Lucas, skomentował planowane przedsięwzięcie: "Przez lata filmy z cyklu Gwiezdne wojny zapewniały rozrywkę całym pokoleniom dzieci. Cieszę się niezmiernie, że przy okazji tych premier będzie można pomóc dzieciom, które najbardziej potrzebują pomocy".
Polska premiera filmu "Gwiezdne wojny: Część II - Atak klonów" odbędzie się 16 maja.