Nemo ratuje rybki
Organizacja PETA (People of the Ethical Treatment of Animals - Ludzie Na Rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt) otrzymała od studia Disney'a, pozwolenie na wykorzystanie w swej kampanii na rzecz propagowania wegetarianizmu wśród młodych ludzi, plakatów reklamujących jego ostatni przebój, animację "Gdzie jest Nemo".
Wykorzystanie animowanych bohaterów w ulotkach ma przekonać młodzież do rezygnacji z jedzenia ryb. Akcję promują również ponaddwumetrowej wysokości podobizny rybek, umieszczone przed kinami, w których obejrzeć można film "Gdzie jest Nemo".
Hasło reklamowe kampanii brzmi: "Ryby to przyjaciele, nie pożywienie".
Bohaterem przebojowej animacji (430 milionów dolarów światowych wpływów!) jest Nemo, mała rybka, która zostaje wyłowiona z oceanu i trafia do akwarium w prywatnym gabinecie stomatologicznym. Na ratunek ruszają jej niezawodni przyjaciele z morskich głębin, którzy, by ocalić Nemo, muszą pokonać wiele niesamowitych przeszkód.
W filmie także można zobaczyć slogan PETA, kiedy jeden z bohaterów trafia na spotkanie wegetarian.
"Byliśmy zachwyceni, kiedy zobaczyliśmy nasze hasło w filmie!" - cieszy się rzecznik organizacji.
Miłośnicy rybek mogą już także kupić... piżamy ze sloganem.
"Mamy nadzieję, że po obejrzeniu Gdzie jest Nemo, dzieci zgodzą się z poglądem, że ryby należą do świata rzek i oceanów, a nie talerzy w porze obiadowej" - dodał rzecznik PETA.
"Gdzie jest Nemo" debiutuje w polskich kinach 21 listopada.