Chrześcijańskie konteksty "Narnii"
Piątkowa premiera filmu "Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa" rozpoczęła marketingowy boom na przedmioty związane z powieścią S.C Lewisa oraz jej filmową adaptacją. Najwięcej gadżetów dotyczących "Opowieściami z Narnii" sprzedają sklepy z artykułami chrześcijańskimi.
7-tomowy cyklu powieściowy C.S.Lewisa opowiada o przygodach młodego rodzeństwa, które podczas II wojny światowej odkrywa świat faunów, centaurów i mówiących ludzkim głosem zwierząt. W utworze dają się dostrzec aluzje do chrześcijańskich symboli.
Bohaterski lew Aslan, który musi zmierzyć się z Białą Czarownicą, reprezentuje walkę Chrystusa z siłami Szatana. Mieszkańcy Narnii tytułują zaś chłopca "synem Adama", a jego siostrę "córką Ewy". Takich tropów w gęstym od znaczeń dziele Lewisa jest bez liku.
Wydawnictwo Harper Collins już dawno dostało zamówienie na wydanie całej 7-tomowej wersji dzieła Lewisa. Firma związana z wydawnictwem, jest odpowiedzialna za promocję gadżetów z Narnii w sklepach z artykułami religijnymi oraz chrześcijańskich księgarniach.
C.S. Lewis, profesor Oxfordu, w młodości był ateistą. Z wiekiem przeszedł jednak na anglikanizm. Poza "Opowieściami z Narnii", sławę przyniosły mu głęboko duchowe pozycje, w których daje się poznać jako żarliwy obrońca ortodoksyjnych chrześcijańskich wartości.
"Lew, czarownica i stara szafa" opublikowana została w 1950 roku. Do dzisiaj sprzedano na całym świecie ponad 100 milionów egzemplarzy książki Lewisa
Ostatnim filmem, który wywołał ożywienie w kręgu katolickich wydawców, był obraz Mela Gibsona "Pasja". Specjaliści uważają, że kategoria wiekowa, którą przyznano filmowi Gibsona (film był dozwolony od 17 lat), była mniej korzystna z marketingowego punktu widzenia, niż sytuacja "Opowieści z Narnii", które możemy oglądać bez ograniczeń wiekowych.