"Assasin's Creed" jak "Matrix"
Michael Fassbender w jednym z niedawnych wywiadów opowiedział o "Assasin's Creed", filmowej adaptacji popularnej serii gier wideo, w której wciela się w głównego bohatera. Aktor przyznał, że sporą inspiracją dla twórców był dla niego "Matrix".
"Gdy tylko przystąpiłem do projektu, zaraz pomyślałem o 'Matriksie'" - przyznał Fassbender w wywiadzie dla magazynu "Empire".
"Pomysł pamięci genetycznej odróżnia go od innych projektów fantastycznych, ponieważ daje coś wiarygodnego dla widowni. Podróż staje się podnioślejsza, ponieważ odbywasz ją w inny sposób" - dodał.
W grach z serii "Assasin's Creed" bohater mógł przeżyć przygody swoich przodków dzięki Animusowi - urządzeniu zdolnemu odtwarzać pamięć genetyczną jego przodków.
"Co wyjątkowe dla tego rodzaju filmów, niezwykle rzadko korzystaliśmy z green screenu" - kontynuował Fassbender. "Kaskaderzy naprawdę skakali po dachach budynków w Valletcie. Jeden wykonał nawet skok z wysokości 120 stóp (około 36,5 metra), bez asekuracji - więc był to dosyć niesamowity widok".
"Assasin's Creed" wejdzie na ekrany kin 21 grudnia 2016 roku. Prócz Fassbendera w filmie wystąpili Marion Cottilard, Jeremy Irons i Brendan Gleeson. Za kamerą stanął Justin Kurzel, twórca "Makbeta" (2015).