Reklama

"1920 Bitwa Warszawska": Mało widzów

Pierwszą polską produkcję kinową w technologii 3D obejrzało w pierwszy weekend po premierze 214,9 tys. widzów. Producenci filmu "1920 Bitwa Warszawska" liczyli na znacznie więcej.

Film, który kosztował 30 mln zł i wobec którego oczekiwania są spore (mówiono nawet o 5 mln widzów), zajął co prawda pierwsze miejsce na weekendowej liście box office, ale dopiero piąte jeśli chodzi o wynik otwarcia w tym roku - informuje "Parkiet".

Najlepsze "otwarcie" w tym roku miał film "Harry Potter i Insygnia Śmierci. Część 2" - 351,6 tysiąca widzów. Pozycję drugą zajmują w tym zestawieniu "Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach" - 284,3 tysiąca widzów. Trzecie miejsce na podium przypadło polskiej komedii "Och Karol 2" - 266,6 tysiąca widzów. Przed produkcję Hoffmana uplasowały się jeszcze "Auta 2" - 246,3 tysiąca widzów.

Reklama

Cinema City International, do której należy także Forum Film, dystrybutor filmu Jerzego Hoffmana, porównuje debiut tej produkcji z "Katyniem". Liczba biletów sprzedanych na oba filmy w pierwszy weekend wyświetlania był podobny. Jednak w przeliczeniu na kopię "1920 Bitwa Warszawska" (średnio ponad 700 widzów na kopię) wypada na razie słabiej niż "Katyń".

Jak przypomina "Parkiet", obraz Hoffmana jest nadzieją branży kinowej na wzrost wyników sprzedażowych w 2011 roku. W 2010 roku sprzedała ona nieco ponad 37 mln biletów za ok. 700 mln zł.

W najbliższych dniach będzie można przekonać się, z jakim zainteresowaniem obraz Jerzego Hoffmana spotka się w szkołach. To tam producenci upatrują największą liczbę widzów.

Przeczytaj recenzję filmu "1920 Bitwa Warszawska" na stronach INTERIA.PL!


Ciekawi Cię, co w najbliższym czasie trafi na ekrany - zobacz nasze zapowiedzi kinowe!

Zastanawiasz się, jak spędzić wieczór? A może warto obejrzeć film? Sprawdź nasz repertuar kin!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama