Reklama

12. Festiwal Muzyki Filmowej od 14 maja w Krakowie

"Misja", "Król ostatnich dni", "Pan od muzyki", "Śmierć w Wenecji", "Henryk V", "Lilie", "Szkarłatna litera", "Wielkie piękno" - oto tytuły filmowe, które zainaugurują 12. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie. 14 maja 2019 roku w gotyckim wnętrzu kościoła św. Katarzyny zabrzmi najpiękniejsza muzyka filmowa w opracowaniu na chóry. Zespół Pro Musica Mundi, związany z festiwalem od jego pierwszych edycji, poprowadzi krakowski chórmistrz Wiesław Delim.

"Misja", "Król ostatnich dni", "Pan od muzyki", "Śmierć w Wenecji", "Henryk V", "Lilie", "Szkarłatna litera", "Wielkie piękno" - oto tytuły filmowe, które zainaugurują 12. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie. 14 maja 2019 roku w gotyckim wnętrzu kościoła św. Katarzyny zabrzmi najpiękniejsza muzyka filmowa w opracowaniu na chóry. Zespół Pro Musica Mundi, związany z festiwalem od jego pierwszych edycji, poprowadzi krakowski chórmistrz Wiesław Delim.
Plakat tegorocznej 12. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie /materiały prasowe

Koncert Cinema Chorale rozpoczynający 12. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie to wydarzenie wyjątkowe, dedykowane chórzystom współtworzącym festiwal od początku jego istnienia.

"Od lat odsuwam ten pomysł w czasie, a przecież chóry, które dla nas śpiewają to esencja energii i festiwalowego piękna. To są ludzie z pasją, którzy kochają śpiew, czerpią z niego radość i dzięki temu potrafią stworzyć magiczną atmosferę i zjawiskowe kreacje dźwiękowe. Chór ma wielką, lecz niedocenianą siłę w kinie - chcemy w pełni pokazać jego mistykę, potęgę i blask" - zapowiada Robert Piaskowski, dyrektor artystyczny Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie.

Reklama

W repertuarze wieczoru inaugurującego festiwal znajdą się perełki muzyki klasycznej i filmowej zaaranżowane na chór a cappella, wśród nich "Angele Dei" Ennia Morricone"Misji" Rolanda Joffé czy słynne "Adagietto" z V Symfonii cis-moll Gustawa Mahlera, napisane w pierwszych latach dwudziestego wieku i wykorzystane w 1971 roku przez Luchina Viscontiego w ekranowej adaptacji "Śmierci w Wenecji" Tomasza Manna.

Muzykę polską reprezentował będzie Wojciech Kilar - usłyszymy mroczne, tajemnicze "Agnus Dei" z tzw. małej mszy, skomponowanej na potrzeby niemieckiego serialu telewizyjnego o tematyce historycznej "Król ostatnich dni" Toma Toelle.

W programie Cinema Chorale znajdą się także klimatyczne arcydzieła Davida Langa ("I lie" z "Wielkiego piękna" Paola Sorrentina), Patricka Doyle'a ("Non nobis", "Domine" z "Henryka V" Kennetha Branagha), Mychaela Danny ("Lux Aeterna", "Pie Jesu" i "Agnus Dei" z "Lilii" Johna Greysona), Christophera Younga ("Lux Aeterna" z "Próby sił" Chucka Russella) oraz Samuela Barbera ("Agnus Dei" powstałe w oparciu o słynne "Adagio na smyczki", wykorzystane w 1995 roku w remake'u "Szkarłatnej litery" Rolanda Joffé).

Dopełnieniem tego programu będzie chóralna muzyka filmowa autorstwa francuskiego kompozytora i trzykrotnego laureata Cezarów (za muzykę do filmów: "Mikrokosmos" Marie Perennou i Claude’a Nuridsany, "Himalaya - dzieciństwo wodza" Erica Valli i "Pan od muzyki" Christophe’a Barratiera) Brunona Coulais.

W mistyczny świat kina w wokalnej oprawie przeniesie publiczność chór Pro Musica Mundi - zespół projektowy powstały w 2007 roku przy okazji jubileuszu 750. rocznicy lokacji miasta Krakowa i współpracujący z Festiwalem Muzyki Filmowej w Krakowie przy produkcjach symultanicznych realizowanych w ramach każdej jego edycji.

Wzorem europejskich akademii chóralnych, Pro Musica Mundi tworzy swojego rodzaju platformę wymiany doświadczeń pomiędzy amatorskimi i zawodowymi śpiewakami i zespołami wokalnymi działającymi w kraju i za granicą. Kierownikiem artystycznym chóru jest krakowski dyrygent i organista profesor Wiesław Delimat.

RMF/INTERIA
Dowiedz się więcej na temat: Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy