Reklama

Znakomity finał "Bitwy na głosy"

W miniony weekend zakończyły się dwa muzyczne show w polskiej telewizji: "Bitwa na głosy" i "Must be the music. Tylko muzyka". Jaką oglądalnością cieszyły się finały tych programów?

Tym razem wszystkim trzem emitowanym w weekendy w polskiej telewizji muzycznym programom wzrosła widownia. Z pewnością ogromne znaczenie ma w tym kontekście fakt, że w przypadku "Bitwy na głosy" i "Must be the music" śledziliśmy już ostatnie odcinki show, w których ogłoszono ich zwycięzców.

Zdecydowanie lepiej wypadła finałowa odsłona programu TVP2, która przyciągnęła przed ekrany niemal 4 mln widzów (3,96 mln odbiorców). Zresztą jeszcze więcej widzów śledziło uroczyste ogłoszenie wyników w show Dwójki. Wiadomość o triumfie zespołu Piotra Kupichy usłyszało bowiem aż 4,35 mln Polaków.

Reklama

Finał "Bitwy na głosy" miał drugi wynik w historii programu. Lepiej wypadła jedynie pierwsza odsłona show, wyemitowana 25 marca (4,07 mln odbiorców).

Ostatni odcinek podniósł średnią oglądalność całej "Bitwy na głosy". Ostatecznie wyniosła ona 3,6 mln widzów. Program najchętniej oglądały kobiety i osoby starsze, popularnością cieszył się przede wszystkim wśród widzów z małych miast i miasteczek o średnich dochodach. Najmniejszy odsetek widowni show stanowili ludzie młodzi (pomiędzy 16 a 29 rokiem życia), niewiele lepiej wyglądało to w najbardziej interesującej reklamodawców grupie komercyjnej (16-49).

Gdyby jednak rozpatrywać oglądalność ogółem, nie da się ukryć, że TVP zajęło w muzycznej bitwie mocne drugie miejsce.

"Bitwa na głosy" - zobacz nasz raport specjalny!

Dużo gorzej zaprezentował się show Polsatu - jego podsumowanie śledziło 3,03 mln widzów. To wynik nieznacznie lepszy od kilku ostatnich notowanych przez ten program, ale zdecydowanie gorszy od rekordowych dla niego odsłon, kiedy potrafił przyciągnąć przed ekrany ponad 4 mln telewidzów. Tak było m.in. w odcinkach z 25 marca (4,07 mln) czy z 9 kwietnia (4,08 mln).

Po zsumowaniu okazało się, że średnia oglądalność jednego odcinka "Must be the music" wyniosła 3,4 mln odbiorców, czyli była niższa o około dwieście tysięcy od widowni "Bitwy na głosy". Szefom Polsatu pewnie poprawił humor fakt, że w ważnej dla nich grupie: 16-49 znacznie jednak pobili show TVP2.

"Must be the music" oglądali także nieco zamożniejsi widzowie niż show Dwójki, pochodzący przeważnie z małych i średnich miast. Jak we wszystkich programach tego typu przeważały kobiety, ale udział mężczyzn wśród widowni show był i tak najwyższy z wszystkich trzech muzycznych programów.

"X Factor" po dwóch bardzo słabych tygodniach w zeszły weekend odbił się nieco od dna i osiągnął przyzwoity wynik 4,39 mln odbiorców.To jednak wciąż dużo mniej od rekordowych dla tego programu premierowych odcinków, gdy oglądało go ponad 5 mln Polaków.

Show TVN-u z pewnością skorzysta jednak na tym, że jego dwaj muzyczni konkurenci zakończyli już swoje pierwsze edycje. Część widzów, którzy je śledzili, z tęsknoty za podobnym rodzajem rozrywki z pewnością zasili grono odbiorców "X Factor".

Nie przegap innych hitów pokazywanych w polskiej telewizji. Wszystko znajdziesz w naszym programie!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: muzyczne | głos | Must be the Music
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy