Złota Patelnia dla Magdy Gessler

Pierwszy polski MasterChef właśnie został wybrany. Kolejny program emitowany na antenie TVN pobił rekordy popularności. Gotowanie jest modne, a programy kulinarne można znaleźć w ramówkach wszystkich najpopularniejszych w Polsce stacji. Są nie tylko źródłem oryginalnych przepisów, ale i wiedzy o świecie. Na gruncie trwającej rewolucji kulinarnej wyrosły też nowe telewizyjne gwiazdy.

Pascal Brodnicki, Magda Gessler, Robert Makłowicz, Karol Okrasa, Anna Starmach i Ewa Wachowicz - to osoby, które zdają się mieć duży udział w zmianie nawyków żywieniowych i codziennych obyczajów Polaków. Za sprawą autorskich programów telewizyjnych dołączyły również do grona polskich celebrytów. Agencja informacyjna "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" sprawdziła, kto cieszył się największym zainteresowaniem mediów w październiku 2012.

Reklama

Magda Gessler z wynikiem 783 okazała­­ się osobą, która pojawia się w prasie, internecie i RTV najczęściej. Restauratorka była pod tym względem bezkonkurencyjna - zebrała o ponad sto informacji więcej niż pięć pozostałych gwiazd ogółem. Na drugiej pozycji znalazł się Karol Okrasa (199 materiałów). O 24 publikacje mniej odnotował Robert Makłowicz, a o kolejnych 25 - Pascal Brodnicki. Najmniej medialna okazała się Anna Starmach (48 informacji), która uplasowała się za Ewą Wachowicz (95 materiałów).

Zdecydowanie najczęściej gwiazdami kulinariów interesowały się media ogólnopolskie (71 proc. wszystkich materiałów). Media regionalne publikowały najwięcej o Annie Starmach (40 proc. informacji) oraz Robercie Makłowiczu (31 proc.). W odróżnieniu od pozostałych kucharzy największy udział w doniesieniach na temat autorki "Pyszne 25" miała prasa - 20 odnotowanych publikacji prasowych stanowiło prawie 42 proc. wszystkich materiałów. Najmniej popularny w prasie był gospodarz "Podróży kulinarnych Roberta Makłowicza" (tylko ponad 7 proc.).

62 proc. wszystkich doniesień ukazało się w tytułach społeczno-informacyjnych. O Magdzie Gessler pisano w nich aż 85 razy - to o 20 więcej niż razem o pozostałych gwiazdach. Duży udział w przekazie prasowym na temat gospodyni "Kuchennych Rewolucji" miały tygodniki - blisko 35 proc. Prowadzący program "Smakuj świat z Pascalem" wyróżnia się pod dwoma względami. Po pierwsze jako jedyny odnotował przeważającą liczbę publikacji w prasie specjalistycznej i branżowej, po drugie - dawał mediom prawdopodobnie najmniej powodów do plotek - ani razu nie pojawił się bowiem na łamach prasy rozrywkowej i bulwarowej. Robertem Makłowiczem z kolei, w odróżnieniu od Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego, w ogóle nie interesują się tytuły kobiece i lifestylowe. Magda Gessler znalazła się aż dwunastokrotnie na jedynkach. Trzy razy rzadziej pojawili się tam Pascal Brodnicki i Ewa Wachowicz.

Magda Gessler, znana m.in. z materiałów z cyklu "Sedno smaku", publikowanych przez "Newsweek", okazała się także jedną z najaktywniejszych autorek publikacji (13). Tyle samo napisała Sylwia Arlak. Najwięcej informacji przygotował Jacek Słowik (17).

Analitycy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" obliczyli również ekwiwalent reklamowy materiałów na temat każdego z kucharzy. Blisko 9 mln zł warte były informacje, w których wymieniono Magdę Gessler. Prawie cztery razy mniej wygenerowały publikacje o autorze "Smaków czasu z Karolem Okrasą". Na ponad 1,4 mln zł wyceniono materiały na temat Pascala Brodnickiego. Dużą wartość miały publikacje dotyczące Anny Starmach - tylko 48 informacji dało AVE na poziomie przeszło 1,2 mln zł.

Najlepsze programy, najatrakcyjniejsze gwiazdy - arkana telewizji w jednym miejscu!

Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!

Dowiedz się więcej na temat: Nie | patelnia | Magda Gessler | Gessler

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje