Reklama

TVP walczy o pieniądze

Telewizja Polska, Polskie Radio oraz Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeprowadzą wspólną kampanię informacyjną na temat abonamentu i jego wpływu na system funkcjonowania mediów publicznych.

Akcja będzie realizowana w ramach działań Sztabu kryzysowego mediów publicznych, powołanego 12 listopada br. przez TVP, PR i KRRiTV. Jego powstanie było odpowiedzią przedstawicieli mediów publicznych na trudną sytuację finansową wynikającą ze znacznego spadku wpływów z abonamentu w ostatnich latach i spodziewanego dalszego spadku wynikającego z orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego, znacznie ograniczającego ilość osób zobowiązanych do płacenia abonamentu.

Według prognoz KRRiTV, wpływy z abonamentu wyniosą w 2010 roku ok. 400 mln złotych, z czego TVP ma otrzymać około 90-120 mln, przeznaczonych w całości na działalność oddziałów terenowych.

Reklama

Jak napisano w komunikacie, "abonament rtv jest warunkiem pełnienia przez nadawców publicznych ich misji określonej w ustawie o radiofonii i telewizji. Dzięki dotychczasowym wpływom abonamentowym TVP była w stanie m.in. dofinansowywać produkcję filmową, utrzymywać 16 oddziałów terenowych, rozwijać kanały tematyczne, takie jak TVP Kultura czy TVP Historia, a także produkować i emitować audycje nieobecne w stacjach komercyjnych, przede wszystkim spektakle Teatru Telewizji, magazyny kulturalne, reportaże i filmy dokumentalne, audycje edukacyjne i religijne, programy dla dzieci i młodzieży, a także osób niepełnosprawnych i starszych".

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji | radio | Polskie Radio | TVP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy