TVP przerwie filmy reklamami?
Nowa ustawa medialna szykuje rewolucję na polskim rynku telewizyjnym. Telewizja Polska będzie mogła przerywać programy reklamami, a nadawcy komercyjni będą musieli je ograniczyć starając się o licencję.
W piątek Senat głosował nad poprawkami do nowej ustawy medialnej, która zakłada m.in. zniesienie abonamentu radiowo-telewizyjnego od stycznia 2010 roku oraz finansowanie mediów publicznych z budżetu państwa (Senat nie zgodził się na gwarantowane 880 mln zł dla mediów publicznych). O dofinansowanie programów misyjnych będą mogły starać się media publiczne i komercyjne.
Poprawki mogą wprowadzić sporą rewolucję na polskim rynku medialnym. Senatorowie zagłosowali nad poprawką, która pozwala Telewizji Polskiej oraz Polskiemu Radiu przerywanie programów komercyjnych, czyli tych nie finansowanych z budżetu państwa. Z kolei media komercyjne, które będą mogły starać się o dofinansowanie programów misyjnych nie będą mogły ich przerywać reklamami, z wyjątkiem transmisji sportowych.
Przy okazji senatorowie powiększyli katalog obowiązków mediów publicznych między innymi o wspieranie chrześcijańskiego systemu wartości, promocję zdrowia czy umacnianie rodziny. Jeszcze przed przerwą wakacyjną poprawkami Senatu mają zająć się posłowie.