Świetna oglądalność mundialu w Brazylii
Średnio prawie 3,3 mln widzów TVP1 i TVP2 oglądało do tej pory mecze mundialu Brazylia 2014. To wynik lepszy o prawie 8 proc. niż cztery lata temu podczas mistrzostw w RPA, mimo znacznej zmiany rynku telewizyjnego w tym okresie.
56 spotkań mistrzostw świata w piłce nożnej obejrzało na antenach otwartych (TVP1 i TVP2) średnio 3,280 mln widzów przy udziałach wynoszących 31,09 proc. (w 3. kolejce fazy grupowej oglądalność spotkań rozgrywanych o tej samej porze została zsumowana). To lepiej niż cztery lata temu w RPA o 7,9 proc., kiedy te dane wynosiły odpowiednio - 3,039 mln i 30,32 proc.
To niewątpliwie sukces Telewizji Polskiej, bo w ciągu czterech lat rynek telewizyjny znacznie się poszerzył, a coraz większą popularnością cieszą się także mundialowe transmisje w Internecie i za pomocą urządzeń mobilnych.
Spotkania 1/8 finału (rozgrywane w dniach 28 czerwca - 1 lipca) także miały większą widownię telewizyjną niż cztery lata temu podczas mistrzostw rozgrywanych na boiskach w RPA. Średnia oglądalność wyniosła 3,567 mln (udziały 32,9 proc.). To wzrost o 9,9 proc. w stosunku do mundialu 2010 (wtedy dane były następujące: 3,247 mln i 31,97 proc.) i wzrost w stosunku do fazy grupowej, kiedy widownia w porównaniu z 2010 r. była większa o 5,7 proc..
Najchętniej oglądany był jak dotąd mecz otwarcia mundialu Brazylia - Chorwacja (średnia 5,190 mln; udziały 44,51 proc.). Wśród spotkań 1/ finału największa popularnością cieszyły się mecze: Niemcy - Algieria (3,992 mln i 38,8 proc.), Holandia - Meksyk (3,943 i 32,62%) oraz Brazylia - Chile (3,925 mln i 36,57 proc.).
Mundial znakomicie ogląda się także w TVP Sport. Równoległe transmisje z TVP1 i TVP2 osiągnęły tam średnią 173 tys. i udziały 1,7 proc. TVP Sport był oczywiście także liderem wśród kanałów sportowych w czerwcu, osiągając 0,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Nie przegap swoich ulubionych filmów i seriali! Kliknij i sprawdź nasz nowy program telewizyjny!