Stop nowym kanałom TV
Przyszły rok na rynku telewizyjnym nie będzie zbyt obfity w nowe kanały telewizyjne. Najwięksi nadawcy na razie stopują z wprowadzaniem kolejnych stacji tematycznych, by skupić się na rozwoju dotychczasowych.
Najwięksi nadawcy telewizyjni w Polsce, jak np. Grupa Polsat, TVN czy Discovery Networks, nie będą już poszerzać swoich ofert o nowe kanały telewizyjne - skupią się natomiast na rozwoju i rentowności już wprowadzonych stacji.
W tym roku najwięcej nowych kanałów uruchomiła Grupa Polsat, która wprowadziła na rynek m.in. Polsat Film, Polsat Futbol, Polsat HD czy Polsat JimJam. W planach stacji jest także nowy program młodzieżowo-muzyczny, ale jego start został przesunięty na przyszły rok i bliżej nieokreślony termin.
ITI uruchomił kanały filmowe nFilm, z kolei Discovery Networks m.in. Animal Planet HD czy Discovery ID.
W rozmowie z "Dziennikiem Gazeta Prawna" szef Grupy Polsat przyznaje, że na razie wystarczy im nowych kanałów tematycznych. Także Discovery nie planuje poszerzać swojej oferty o kolejne stacje, by bardziej skupić się nad poprawą oferty obecnych programów.
Tylko TVP zapowiada uruchomienie kolejnych kanałów, m.in.: TVP Parlament oraz TVP Seriale, ale ostatnie informacje o złym stanie finansów w stacji stawiają pod znakiem zapytanie planowane inwestycje.
Przy okazji okazuje się, że ostatnio nie jest sztuką stworzenie nowego kanału, ale jego ewentualne zarabianie na siebie, zwłaszcza na reklamach. Nadawcom coraz trudniej także powiększyć zasięg nowych stacji, zwłaszcza w sieciach kablowych, gdzie - jak tłumaczą operatorzy - wprowadzanie nowości oznacza rezygnację z dotychczasowych kanałów, szczególnie w ofertach analogowych.