"Squid Game": Ile zarobił serial Netfliksa?
"Squid Game" to najgłośniejszy w ostatnim czasie serial świata. Produkcja została największym hitem Netfliksa - widziała ją rekordowa liczba osób. Teraz okazuje się, że platforma streamingowa zarobiła na niej więcej, niż wynosi nagroda dla uczestników serialowej gry.
Jakiś czas temu ogłoszono, że serial "Squid Game" w ciągu pierwszych 28 dni na platformie był oglądany na 111 mln kont, dzięki czemu został największym hitem Netfliksa. Rekord "Bridgertonów" został pobity aż o 29 milionów!
Przypomnijmy, że Netflix zalicza konto, jeśli którykolwiek z odcinków był na nim oglądany nieprzerwanie przez co najmniej 2 minuty. Ponad 73 miliony osób obejrzało cały sezon serialu "Squid Game".
"Squid Game" to historia 456 bardzo różnych osób z Korei Południowej, którzy pogrążeni są w ogromnych długach. Dzięki udziałowi w grze, mają nadzieję wyjść na prostą. Podstawowe zasady są jasne: przegrany ginie, a zwycięzca może być tylko jeden.
Pierwszy sezon serialu ma dziewięć odcinków. Wielu widzów twierdzi, że zakończenie może sugerować, że doczekamy się kontynuacji. Jednak oficjalnie nie potwierdzono, że powstanie drugi sezon "Squid Game". Netflix chciałby, żeby powstał 2. sezon, ale wszystko zależy od południowokoreańskiego reżysera, twórcy serialu.
"Nie mam jeszcze opracowanego scenariusza drugiego sezonu" - przyznał pisarz i reżyser Hwang Dong-hyuk.
Co ciekawe, fabuła została wymyślona już w 2008 roku przez Dong-hyuka. Serial był jednak wielokrotnie odrzucany. Dopiero w 2019 decyzję o jego realizacji podjął Netflix.
Twórca serialu mówił o sukcesie produkcji: Kiedy zacząłem tworzyć "Squid Game", faktycznie kierowałem się do odbiorców na całym świecie.
Wynik finansowy "Squid Game" też robi wrażenie. Zgodnie z informacjami podawanymi przez "Bloomberga" zysk platformy Netflix to prawie 891,1 milionów dolarów. Co ciekawe, na wyprodukowanie serialu wydano niewielką część tej kwoty, bo "jedyne" 21,4 miliona dolarów.
Weźmy jeszcze pod uwagę wartość wygranej, którą mogli dostać uczestnicy "Squid Game", wynosiła ona maksymalnie 38 milionów dolarów, czyli mniej więcej 23 razy mniej niż to, co Netflix zarobił na serialu.
"Squid Game" jest nie tylko hitem na platformie. Liczba memów, filmików na TikToku nawiązujących do serialu jest porażająca. Ogromną popularnością cieszą się przebrania na Halloween w stylu "Squid Game" - zielone dresy, białe trampki. Podobno w związku z tym sprzedaż wsuwanych Vansów wzrosła o 7800%.
Judyta Nowak