Ruszył polski tydzień w CNN
Telewizja CNN rozpoczęła w poniedziałek emisję serii programów o Polsce, która potrwa do końca tego tygodnia.
Pierwszy odcinek wyjaśniał, dlaczego Polska staje się coraz ważniejszym krajem na arenie międzynarodowej, dzięki swoim sukcesom gospodarczym oraz członkostwu w NATO i Unii Europejskiej.
Seria polska, zatytułowana "Eye on Poland: Country at the Crossroads" (Obiektyw na Polskę: kraj na rozdrożu) należy do cyklu programów o różnych krajach, głównie tzw. rynkach wschodzących, nadawanych od ponad trzech lat przez CNN International, sekcję czołowej amerykańskiej telewizji kablowej CNN, emitującą programy głównie poza granicami USA.
Pokazywano dotąd w tym cyklu programy o takich krajach, jak Rosja, Chiny, Indie, Korea Południowa, Brazylia i Republika Południowej Afryki.
Kanał CNN International w Stanach Zjednoczonych dostępny jest w niektórych pakietach telewizji kablowej i satelitarnej, ale dociera tylko do około 7 milionów telewidzów (ok. 2,5 proc. ludności kraju). Można go także oglądać w internecie. Dla porównania, główny kanał telewizji CNN ogląda około 70 mln widzów.
Polska to "kraj z dumną przeszłością i obiecującą przyszłością - pisze CNN International w komunikacie prasowym o programie. Wpływ Polski na światowej scenie rośnie. Jest ona siłą motoryczną w nowej Europie, krajem z wykwalifikowaną siłą roboczą, rozciągającym swe wpływy poza swoje granice i coraz bardziej atrakcyjnym dla zagranicznych inwestorów" - czytamy w komunikacie.
Korespondenci CNN: Fionnuala Sweeney (gospodyni programu), Zain Verjee, Diana Magnay, Frderick Pleitgen, Robin Oakley, Phil Black i Jill Dougherty będą nadawali na żywo swe relacje z Polski, uzupełnione materiałami wcześniej przygotowanymi.
CNN zachęca telewidzów do interaktywnego oglądania serii, tzn. wysyłania przez Internet uwag na jej temat, a nawet własnych filmów wideo. "Chcemy usłyszeć poglądy ludzi na temat Polski" powiedział wiceprezes CNN International Mike McCarthy, obiecując wykorzystanie niektórych materiałów.
Wtorkowa audycja poświęcona będzie znaczeniu Polski w strategii bezpieczeństwa międzynarodowego, jej stosunkom z USA i z Rosją oraz roli w NATO i Unii Europejskiej.
W środę korespondenci CNN skupią się na gospodarce - omówią umocnienie się złotego wobec dolara, opowiedzą o firmach będących motorem rozwoju gospodarczego, giełdzie i rynku nieruchomości, oraz o roli emigracji do USA i Unii Europejskiej w ożywieniu gospodarki.
Tematem czwartkowego odcinka ma być szeroko rozumiana kultura, tzn. znaczące zjawiska kultury "wyższej", jak wydarzenia muzyczne w stolicy, a także kultury popularnej.
W piątek, w ostatnim programie tego cyklu, o Polsce będą mówić Polacy z kraju i całego świata, w tym z USA, m.in. z nowojorskiego Brooklynu, oraz polskie gwiazdy sportu.
Uzupełnieniem serii są telewizyjne spoty, mające promować Polskę jako kraj coraz bardziej dynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie. Kampania promocyjna zaczęła się już 26 września i potrwa do 14 grudnia.