Reklama

"Panorama" myli się najczęściej

Flagowy serwis informacyjny TVP2 zalicza najwięcej wpadek antenowych spośród wszystkich programów tego typu. "Panorama" prowadzi w niechlubnym rankingu już drugi miesiąc z rzędu - tym razem ze znaczną przewagą.

Raport "Cztery Stacje", dotyczące maja 2012, podała agencja informacyjna "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Reklama

Redakcji "Panoramy" przydarzyło się aż siedem błędów językowych, trzy wpadki techniczne i tyle samo merytorycznych. Wśród tych ostatnich znalazła się mapa, z której wynikało, że 13 reprezentacji w trakcie Mistrzostw Europy będzie nocowało w Polsce, natomiast 16 na Ukrainie. Według reporterów Panoramy Lee Richardson nazywa się Lee Richards, a Wojciech Szczęsny ma na imię Maciej.

Mniej wpadek zaliczyli dziennikarze "Wiadomości" i "Wydarzeń". Obie redakcje popełniły po pięć błędów językowych i po dwa techniczne. W maju niemal bezbłędne były "Fakty", które na swoim koncie za cały miesiąc mają tylko jedną wpadkę techniczną. Łącznie we wszystkich serwisach pojawiło się 28 uchybień różnych typów, czyli więcej niż średnia roczna.

W porównaniu do poprzedniego rankingu, liczba wpadek "Panoramy" wzrosła prawie dwukrotnie. W kwietniu było ich siedem. Wzrost zanotowały "Wiadomości" i "Wydarzenia", a spadek "Fakty", które przed miesiącem zajmowały drugą lokatę.

"PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" w swoim raporcie poinformował, że ponownie najczęstszą kategorią tematyczną w telewizyjnych serwisach informacyjnych była - jak zwykle - polityka. W ciągu 31 dni wyemitowano aż 304 takie materiały, co oznacza średnią dzienną 2,45 reportażu na wydanie programu. Na drugim miejscu, za sprawą Mistrzostw Europy w piłce nożnej, znalazł się sport. Wśród tematów szczegółowych mistrzostwa znalazły się na zdecydowanym prowadzeniu, przed reformą emerytalną, wyborami prezydenckimi we Francji oraz kwestiami związanymi z budową dróg i autostrad.

To że już w maju polsko-ukraińska impreza była najważniejsza, pokazuje także pozycjonowanie tematów. Aż 41 razy ME znalazły się na "jedynce" w dziennikach informacyjnych, zdecydowanie wyprzedzając reformę emerytalną (18) i pomyłkę Obamy, dotyczącą polskich obozów koncentracyjnych.

Badanie "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" dotyczy czterech największych telewizyjnych serwisów informacyjnych w Polsce - "Faktów", "Panoramy", "Wiadomości" i "Wydarzeń". Analitycy wzięli pod uwagę wszystkie materiały, jakie pojawiły się w ich ramach od 1 do 31 maja 2012.

MediaRun.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: myto | myć | serwis informacyjny | Panorama | TVP 2 | program

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje