Mundial: Milionowe wpływy TVP
Po ponad trzech tygodniach transmisji z piłkarskich Mistrzostw Świata 2010, Telewizja Polska zanotowała już wpływy z reklam na poziomie ponad 100 mln zł. Hitem minionego tygodnia był mecz Paragwaj - Hiszpania.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do tej pory na telewizyjnych transmisjach Telewizja Polska zarobiła już 102,687 mln złotych.
Najbardziej dochodowe są transmisje w TVP2 - ponad 58 mln zł przychodów. Za nimi znajdują się te w TVP1 - ponad 43,2 mln zł i TVP Sport - 13,8 mln zł.
Przypomnijmy, że według nieoficjalnych informacji za prawa do pokazywania mundialu w RPA publiczny nadawca zapłacił około 8 - 10 mln euro.
W minionym tygodniu (od 28 czerwca do 4 lipca) najchętniej oglądanym meczem okazało się sobotnie (3 lipca) spotkanie Paragwaj - Hiszpania, które śledziło 4,268 mln widzów.
Dużą ilość odbiorców przyciągnął także mecz Argentyna - Niemcy (3,99 mln widzów).
Największym hitem mistrzostw, wciąż pozostaje jednak mecz Brazylia - Korea Północna (z 15 czerwca) - 4,579 widzów.
Średnia oglądalność ze wszystkich spotkań ćwierćfinałowych wyniosła w grupie 4+ - 3,86 mln widzów, co dało 39,37 proc. udziału w rynku.
Z kolei wśród widzów TVP Sport, w minionym tygodniu najpopularniejszym meczem okazało się spotkanie Argentyny z Niemcami, które śledziło ponad 316,7 tys. widzów. Jak do tej pory jest to najwyższa oglądalność jednego meczu mundialu w TVP Sport. Poprzedni rekord należał do spotkania Kamerun - Holandia (24 czerwca), który zanotował oglądalność na poziomie ponad 303 tys. widzów.