Mundial: Finał bez rekordu
Mecz finałowy Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w RPA oglądało mniej widzów niż finał MŚ 2006 w Niemczech i finał MŚ 1998 we Francji.
Według danych TNS OBOP, niedzielny triumf Hiszpanii nad drużyną Holandii w finale piłkarskich MŚ 2010 w TVP1 oglądało średnio 7,8 mln polskich kibiców (udziały w rynku - 62 proc.).
Był to najlepiej oglądany mecz turnieju.
Widownię finałowego meczu tworzyli głównie mężczyźni (60 proc.). Udział kobiet (40 proc.) w strukturze widowni spotkania był większy w porównaniu z widownią całych mistrzostw (33 proc.).
Mecz zgromadził nieznacznie mniejszą liczbę widzów, porównując z finałem MŚ 2006 w Niemczech, który śledziło średnio 7,9 mln widzów (udziały - 65 proc.).
Jednocześnie jest to dużo gorszy wynik oglądalności od rekordowego finału MŚ 1998 we Francji (13,2 mln widzów i udziały - 77 proc.).