Reklama

Michał Rachoń z TVP Info zawieszony

Michał Rachoń został odsunięty od prowadzenia programów "Minęła 20" i "Woronicza 17" w TVP Info. Powodem jest wyemitowanie podczas jednego z programów animacji z karykaturami Jerzego Owsiaka i Hanny Gronkiewicz-Waltz. Zarzuca się jej antysemicki wydźwięk.

Michał Rachoń

Redaktor jest zawieszony od czwartku, 10 stycznia. W "Minęła 20" będą go zastępować Danuta Holecka, Adrian Klarenbach i Krzysztof Ziemiec. Ostatni z wymienionych będzie prowadził także niedzielny program "Woronicza 17". Ziemiec wcześniej prowadził go od marca 2015 do lutego 2016 roku. Zastąpił go Rachoń, który został zatrudniony w TVP w styczniu 2016 roku. Oprócz dziennikarza zawieszony został także Krystian Krawiel, wydawca programu.

Reklama

W satyrze autorstwa Barbary Pieli Owsiak jest ukazany jako nakręcana zabawka, powtarzająca w kółko "hej, siema". Część datków zebranych przy okazji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oddaje on Hannie Gronkiewicz-Waltz. Na niektórych banknotach umieszczona jest gwiazda Dawida oraz wizerunek prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Część widzów była oburzona wyemitowaną animacją i określiła ją jako antysemicką.

Odniósł się do niej także Owsiak, zarówno w czasie trwania Orkiestry, jak i w oświadczeniu z poniedziałku, 14 stycznia - wydanego chwilę po informacji o śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza - z powodu ran odniesionych dzień wcześniej w wyniku ataku nożownika. W odpowiedzi na oskarżenia Piela napisała na swoim profilu na Twitterze, że banknoty użyte w filmie są bardzo małe i po prostu nie zauważyła, co znajduje się na niektórych z nich. "Żadne skojarzenia nie były celowe, przepraszam, jeśli coś takiego nieświadomie zasugerowałam" - napisała.

Do sprawy odniósł się Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. - Szanowni Państwo, dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej stanowczo potępia powielanie antysemickich stereotypów. Nie ma na to zgody. Dlatego wobec osób odpowiedzialnych za incydent w ostatnim programie "Minęła 20" zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje - napisał na Twitterze szef TAI.

W połowie listopada Rachoń i wydawca programu "Minęła 20" stracili ryczałtową cześć swojego wynagrodzenia z powodu spalenia przez Wojciecha Cejrowskiego flagi Unii Europejskiej podczas nagrania. 


INTERIA.PL/Wirtualnemedia

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Michał Rachoń | TVP

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje