Reklama

Ile osób oglądało przez lata skoki Małysza?

Adam Małysz skończył sportową karierę. Z tej okazji postanowiono sprawdzić, ilu Polaków oglądało jego skoki, a także jak dużo TVP zarobiła dzięki transmitowaniu konkursów Pucharu Świata z jego udziałem.

Średnia widownia transmisji skoków narciarskich w latach 1999 - 2011 wyniosła 4,7 mln widzów przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 46%. Najwięcej widzów śledziło zmagania skoczków w czasie największych sukcesów Adama Małysza.

Spośród wszystkich transmisji skoków narciarskich największą średnią widownię - 13,8 mln - miała finałowa seria konkursu skoków podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (TVP1, 13.02.2002), podczas której Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90.

Ponad trzy czwarte Polaków (77%), którzy mieli w tym czasie włączony telewizor, zdecydowało się kibicować naszemu najlepszemu skoczkowi w historii. Był to jednocześnie najlepiej oglądany program emitowany przez jedną stację od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.

Reklama

Transmisje skoków narciarskich realizowała przede wszystkim TVP1. Wpływy reklamowe (dane cennikowe bez uwzględnienie rabatów) telewizji publicznej ze sprzedaży reklam (spoty reklamowe i plansze sponsorskie) wyniosły w latach 1999 -2011 łącznie blisko 272 mln zł. Najwięcej dzięki Małyszowi TVP zarobiła w sezonie 2004/2005 - aż 37,9 mln zł.

W obecnym sezonie wpływy wyniosły 35 mln zł i jest to według oficjalnych danych cennikowych drugi wynik w historii.

Najwięcej na reklamę przy okazji transmisji skoków wydała branża telekomunikacyjna (47,1 mln zł) i sektory "żywność" (43,7 mln zł) oraz "napoje i alkohole" (25,5 mln zł).

- Dzięki marce, jaką niewątpliwie stanowi Adam Małysz, skoki narciarskie w Polsce osiągnęły niebywały sukces, który świetnie obrazują wysokie wartości wskaźników oglądalności transmisji telewizyjnych. Niezwykle rzadko programy telewizyjne osiągają magiczną liczbę 10 mln widzów, a dzięki Małyszowi udało się przekroczyć tę barierę wielokrotnie - komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.

Chcesz obejrzeć swój ulubiony serial, film, teleturniej? Sprawdź nasz program telewizyjny - mamy na liście ponad 200 stacji!

Media2.pl
Dowiedz się więcej na temat: skoki | oglądalność
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy