"Idol" w Polsacie na wiosnę 2017
Pierwszy, prawdziwy talent show w polskiej telewizji, kultowy program "Idol" powraca, a wraz z nim szansa na odkrycie osobowości na miarę Moniki Brodki, Anny Dąbrowskiej, Tomka Makowieckiego czy Krzysztofa Zalewskiego. Już od 5 listopada rozpoczynają się precastingi do najbardziej znanego telewizyjnego konkursu wokalnego na świecie!
Trudna, muzyczna rywalizacja i surowi jurorzy sprawią, że emocji z pewnością nie zabraknie. Za jurorskim stołem zobaczymy: Polkę, która swoje pierwsze kroki stawiała na Zaolziu, bo tam właśnie urodziła się Ewa Farna, wokalistka o czystym, mocnym głosie i 4 platynowych (w tym jedną podwójnie) płytach na koncie, najlepszą specjalistkę od emisji głosu w kraju - Elżbietę Zapendowską, charyzmatycznego i niepokornego wokalistę jednego z najważniejszych polskich zespołów rockowych lat 80. - Janusza Panasewicza oraz kompozytora, autora tekstów lidera i wokalistę zespołu VIDEO Wojciecha Łuszczykiewicza. Komu uda się skutecznie uwieść widzów i jurorów? Kto zostanie nowym idolem i otrzyma szansę na nagranie debiutanckiej płyty? Muzyczny show poprowadzi Maciej Rock.
W 2002 roku na castingi do tego programu przyjeżdżały osoby z najdalszych zakątków kraju. Najbardziej wytrwali i zdeterminowani próbowali przejść przez eliminacyjne sito kilkukrotnie, podróżując od miasta do miasta, by tylko otrzymać szansę zaprezentowania się szerszej publiczności. Nic dziwnego, w końcu "Idol" to najlepsza droga do osiągnięcia sukcesu. Nie tylko w Polsce. Brytyjski pierwowzór POP Idol powieliły stacje telewizyjne w ponad 50 krajach na świecie, m.in.: USA (13 edycji), Francja (12 edycji), Niemcy (13 edycji), Szwecja (12 edycji), Holandia, Kanada, Czechy, Słowacja, Australia, RPA, Birma, Pakistan, Kambodża, Malediwy, a w jurorskich składach znajdowały się takie sławy jak: Simon Cowell, Jennifer Lopez, Nicki Minaj, Mariah Carey, Steven Tyler z Aerosmith, czy Paula Abdul. Program stał się przepustką do międzynarodowej sławy dla m.in.: piosenkarki Kelly Clarkson i zdobywczyni Oscara Jennifer Hudson.
Pierwsze edycje "Idola" w USA gromadziły przed telewizorami nawet 37 milionów widzów, a przez 11 lat show był numerem 1 wśród programów rozrywkowych w telewizji FOX, a widzowie oddali na swoich ulubieńców prawie 7 miliardów głosów. W innych krajach, między innymi w Holandii, Słowacji, Finlandii, Chorwacji, RPA, Czechach czy Australii również było to najchętniej oglądane talent show. Skalę popularności formatu niechaj podsumuje fakt, iż na całym świecie oglądało go 460 milinów widzów. Co ciekawe Telewizja Polsat była pierwszą telewizją, która zakupiła od Brytyjczyków prawa do formatu! To właśnie w nim widzowie obserwowali pierwsze kroki w muzycznym biznesie młodziutkiej jeszcze wtedy Sylwii Grzeszczak, Łukasza Zagrobelnego czy Sławomira Uniatowskiego.
Co czeka uczestników piątej, polskiej edycji Idola? Do rywalizacji o tytuł Idola mogą stanąć młodzi ludzie w wieku od 16 do 28 lat. W pierwszej próbie będą musieli zaprezentować wybrany przez siebie utwór. Mogą to zrobić przy akompaniamencie pianina, gitary lub a capella. Dlatego organizatorzy precastingów zachęcają do przynoszenia własnych instrumentów. Jeśli uczestnik zaintryguje jurorów otrzyma wymarzony "bilet do sławy" i przystąpi do kolejnych etapów programu. Od kandydatów na Idola wymagany jest nie tylko ponadprzeciętny talent wokalny i sceniczna charyzma, ale też niebanalna osobowość i umiejętność współpracy w grupie. Szczęśliwcy, którzy wykażą się tymi zdolnościami czeka kolejne wyzwanie - udział w koncercie z prawdziwym muzycznym zespołem.
Co potem? Od tego momentu wszystko w rękach widzów, którzy w kilku koncertach na żywo zagłosują na swoich faworytów, jurorzy natomiast rozstrzygną, kto z dwójki finalistów z najmniejszą liczbą głosów opuści show. Udział w "Idolu" to nie tylko pokaz muzycznego talentu. To także ciężka praca pod okiem trenerów wokalnych i choreografów. Uczestnicy pod okiem stylistów, makijażystów i fryzjerów ukształtują swój całkowicie nowy sceniczny image. Jednak splendor i sława, która otaczać będzie już nawet finalistów zrekompensuje brak czasu i trudy przygotowań.
Piątą edycję "Idola" zobaczymy na antenie Polsatu już wiosną. Seria będzie liczyć 14 odcinków, a jej emisje planowane są raz w tygodniu. Partnerem medialnym programu jest RMF FM.
"Idol" zadebiutował w październiku 2001 roku na antenie brytyjskiej ITV, bijąc rekordy popularności i oglądalności. Pomysłodawcą formatu był producent telewizyjny i manager muzyczny gwiazd (m.in.: Victorii i Davida Beckhamów, Spice Girls, czy Annie Lennox) - Simon Fuller. Ostatecznie prawa do programu zakupiły telewizje w ponad 50 krajach na świecie, m.in.: USA, Kanada, Francja, Niemcy, Holandia, Czechy, Słowacja, Australia czy RPA, jednak to właśnie Polsat jako pierwszy zdecydował się na ten krok. Show na zlecenie Telewizji Polsat produkuje FremantleMedia Polska.