Reklama

Sanatorium miłości

Reklama

"Sanatorium miłości": Sukces czy porażka TVP?

"Sanatorium miłości" miał być pierwszym z tegorocznych hitów TVP. Prowadzony przez Martę Manowską program oglądało średnio 3,50 mln widzów. Ten sukces sprawił, że TVP1 znacznie wyprzedziła konkurencyjne stacje.

"Sanatorium miłości" miał być pierwszym z tegorocznych hitów TVP. Prowadzony przez Martę Manowską program oglądało średnio 3,50 mln widzów. Ten sukces sprawił, że TVP1 znacznie wyprzedziła konkurencyjne stacje.
Kuracjusze z pierwszej edycji "Sanatorium miłości" /materiały prasowe

Każdy odcinek przyciągnął przed ekrany telewizorów średnio 3,50 mln widzów. Według danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia., przełożyło się to na 22,54 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,30 proc. w grupie 16-59.

Najpopularniejszy okazał się trzeci odcinek serii. Oglądało go rekordowe 3,89 mln osób.

TVP1 w paśmie emisji serialu zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem był Polsat, który pokazywał wówczas audycje kabaretowe, a udział tej stacji ukształtował się na poziomie 10,46 proc. Trzecie miejsce zajął TVN (gł. filmy fabularne i "MasterChef Junior"; 6,91 proc.) a "wielką czwórkę" uzupełnia TVP1 (pasmo filmowe; 5,15 proc).

Reklama

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków cyklu oszacowano na 6,80 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

"Sanatorium miłości" prowadziła Marta Manowska. Kolejne odcinki nadawano w niedzielne wieczory  od 20 stycznia do 31 marca 2019 roku. Celem programu było pokazanie relacji towarzyskich osób w wieku 60 i więcej lat. Uczestnicy przez trzy tygodnie mieszkali w sanatorium Równica w Ustroniu, leżącym w paśmie górskim Beskidu Śląskiego. Format łączył elementy reality-show i dokumentu. Grupą docelową widowni "Sanatorium miłości" stanowiły przede wszystkim osoby starsze.

"Naszą lojalną widownią jest m.in pokolenie 55+, dla którego jest adresowany nasz program. Sądzę, że z ciekawości "Sanatorium miłości" będą śledzić również młodsi widzowie" - mówił prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski.

Z powodu olbrzymiej popularności formatu ruszyły już prace nad kontynuacją jego drugim sezonem. Aktualnie trwają poszukiwania uczestników do projektu. Program powróci do TVP1 w przyszłym roku.

INTERIA.PL/Wirtualnemedia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL