Mniej widzów "M jak miłość"
Zakończyła się kolejna seria "M jak miłość". Okazało się, że przyciągnęła o kilkaset tysięcy widzów mniej niż rok temu. Czyżby wyczerpała się formuła serialu?
"M jak miłość" oglądało o 800 tys. osób mniej niż przed rokiem, ale i tak serial jest największym hitem polskiej telewizji. Dwójka zarobiła na swojej produkcji w tym sezonie 80 mln złotych.
Od września 2007 do połowy czerwca tego roku "M jak miłość" oglądało średnio 8,74 mln widzów. Dzięki temu Dwójka osiągnęła pułap 54,73 proc. udziału w rynku.
Jednak spadek zainteresowania widać nawet po wynikach oglądalności 10. najpopularniejszych odcinków obu sezonów. W zeszłym roku każdy z "top 10" wśród epizodów serialu przyciągało ponad 10 mln widzów. W tym roku żadnemu odcinkowi nie udało się osiągnąć takiego wyniku.
Dwójka nie może jednak narzekać. Niby mniejsza oglądalność, ale nadal dzięki swojemu serialowi jest liderem na rynku w tym paśmie. Daleko za nią uplasował się TVN (2,13 mln widzów), potem TVP 1 (1,74 mln) i Polsat (1,28 mln).
Paradoks polega na tym, że pomimo zmniejszającej się liczby widzów stacja zarobiła na serialu więcej. Dzięki emitowanym przed i po serialu reklamom uskładała na swoim koncie 80,3 mln zł. Rok temu kwota ta była o 15 mln mniejsza! Jedną z przyczyn może być mniejsza ilość odcinków poprzedniej serii.
Fanami serialu są... raczej fanki, kobiety powyżej 45. roku życia, mieszkające zarówno na wsi, jak i w dużych miastach.