Oscary: Internetowa przepowiednia
Możliwe, że Google stworzyło narzędzie, które przepowie wyniki oscarowej gali. Praktyka pokazuje, że zwycięzców w kategorii najlepszy film z ostatnich trzech lat łączyło częste wyszukiwanie ich tytułów w sieci, zwłaszcza przez użytkowników z Nowego Jorku.
Jak powiedział Niv Efron z zespołu Google's Insight for Search - wszystkie obrazy, które w ciągu ostatnich trzech lat zdobyły Oscara w kategorii najlepszy film: "The Hurt Locker", "Slumdog Millionaire" i "To nie jest kraj dla starych ludzi" odnotowały znaczny wzrost zainteresowania w wyszukiwarkach internetowych na około cztery tygodnie przed wręczeniem nagród Akademii. Co więcej, dotyczyło to zwłaszcza terytorium Nowego Jorku.
Jeśli przyjrzymy się tegorocznym nominowanym, to prym w Google Trends wiedzie "Social Network", film o twórcach Facebooka. Zaraz po nim jest "Czarny łabędź" i "Jak zostać królem". Czy oznacza to, że zgodnie z "internetową przepowiednią" film o internetowym fenomenie stanie się czarnym koniem oscarowego wyścigu? Przekonamy się 27 lutego.
"Nie możemy powiedzieć z całą pewnością, co stanie się w tym roku, bo wyszukiwarka pokazuje jedynie, czym ludzie są zainteresowani. Ale to frajda śledzić tendencje z lat wcześniejszych i szukać prawidłowości" - powiedział Efron.
Google Search Trends wykorzystało już mechanizm popularności internetowych wyszukiwań, aby z sukcesem przewidzieć wybuch grypy czy stworzyć prognozy ekonomiczne.
Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej zostaną wręczone 27 lutego, w Kodak Theatre w Los Angeles. Transmisję z 83. gali wręczenia Oscarów przeprowadzi - jako jedyna polska stacja telewizyjna - Canal+.