"Zack i Miri kręcą porno": EKIPA
KEVIN SMITH (reżyseria, scenariusz i montaż)
Smith nakręcił swój pierwszy film, Clerks - Sprzedawcy, za 27.575 dolarów, w New Jersey w 1994 roku. Od tamtej pory trzydziestoośmioletni dzisiaj reżyser, scenarzysta i aktor zrealizował Clerks - Sprzedawcy 2, Szczury z supermarketu, W pogoni za Amy, Dziewczynę z Jersey, Jay i Cichy Bob kontratakują oraz Dogmę. Ostatnio pracował nad filmem zatytułowanym Red State i nie mającym jeszcze tytułu projektem, będącym połączeniem komiksu z science-fiction. Smith znany jest także jako autor komiksów, ma w swoim dorobku między innymi osiem części Daredevil dla Marvel Comics, jak też piętnaście numerów Green Arrow dla DC Comics. Wydał też An Evening with Kevin Smith na DVD.
SCOTT MOSIER (produkcja)
Mosier był producentem, współautorem pomysłów i współmontażystą niemal wszystkich projektów, zrealizowanych przez View Askew Universe, począwszy od 1994 roku, gdy wraz z Kevinem Smithem stworzył prawdziwy kinowy hit, Clerks - Sprzedawcy, pierwszy z siedmiu wielko-ekranowych obrazów tego reżysera. Mosier i Smith są partnerami w ramach View Askew. Mosier wyprodukował wiele filmów Smitha, między innymi Clerks - Sprzedawcy, Szczury z supermarketu, W pogoni za Amy, Dziewczyna z Jersey, Jay i Cichy Bob kontratakują, Dogma i Clerks - Sprzedawcy 2. Wraz z Kevinem Smithem był też współproducentem nagrodzonego Oskarem obrazu Buntownik z wyboru. Mosier wyprodukował również film dokumentalny Steve'a Jamesa, (Hoop Dreams) Reel Paradise, niezależny projekt, którego tematem jest całoroczna wyprawa na wyspę Fidżi, do najbardziej odległego kina na końcu świata. Wśród produkcji Mosiera warto wymienić także reżyserski debiut aktora, Jamesa Franco, zatytułowany The Ape oraz dokument Small Town Gay Bar - przebój festiwalu w Sundance.
DAVE KLEIN (zdjęcia)
Klein wiele razy współpracował z Kevinem Smithem, między innymi na planie pilota Żniwiarza oraz przy produkcji Clerks - Sprzedawcy, W pogoni za Amy, Szczury z supermarketu oraz Clerks - Sprzedawcy 2. Robił również zdjęcia do trzech filmów wyreżyserowanych przez Jamesa Franco. Niedawno skończył pracę nad w realizowanym dla NBC Gemini Division, w którym gra Rosario Dawson. Ostatnimi czasy operator pracował na planie kilku odcinków Gdzie pachną stokrotki. Jego dziełem jest także pilot i dwa sezony State of Grace, zrealizowanego dla ABC. Prócz wymienionych tytułów Klein był operatorem dwudziestu dwóch innych filmów.
ROBERT HOLTZMAN (scenografia)
Robert "Ratface" Holtzman pracuje jako scenograf dla View Askew Films od 1996, gdy dołączył do ekipy realizującej W pogoni za Amy. Stworzył scenografię do filmów Clerks - Sprzedawcy 2, Dziewczyna z Jersey, Jay i Cichy Bob kontratakują i Dogma, a ostatnio do Zack i Miri kręcą porno. Kiedy nie realizuje swych kolejnych doskonałych pomysłów na miejsca akcji najzabawniejszych komedii w historii kina, scenograf jedzie do Filadelfii, gdzie mieszka z żoną, Jenni, oraz dwójką ich dzieci, Avą i Benem. Spędza wtedy czas oglądając telewizję, robiąc wycieczki do zoo i weekendowe wyprawy do Jersey Shore.
SALVADOR PEREZ (kostiumy)
Salvador Perez ma na swym koncie tak znane produkcje, jak filmowa opowieść o wampirach, Pod osłoną nocy i Weronika Mars, a także film Dobosz, wyreżyserowany przez Charlesa Stone'a III, komedia Papi i dziewczyny w reżyserii Lindy Mendozy, familijny film Łapcie tę dziewczynę, komedia Pan 3000, w której wystąpił Bernie Mac oraz filmy George'a Tillmana Jr., Przepis na życie i Siła i honor. Zanim zajął się autorskimi projektami, Perez był asystentem kostiumografa i tworzył kostiumy do fimów takich, jak Gwiezdne wrota, Flinstonowie, Żyleta, Kacper, The Brady Bunch, Ace Ventura: zew natury, Fantom oraz nagrodzona Oskarem epicka opowieść Titanic. Kostiumograf dołączył na stałe do zespołu Smitha po ich wspólnej pracy na planie Weroniki Mars, gdzie reżyser zagrał jedną z ról. Stworzenie kostiumów do Zack i Miri kręcą porno było prawdziwym wyzwaniem, ponieważ wiadomo było, że bohaterowie często będą pokazywani nago. Trzeba było zrobić wszystko, by wyglądali pociągająco również w ubraniach. By zbudować barwny kontrast dla szarego, ponurego miasta, projektując kostiumy Perez zdecydował się na jasną, soczystą paletę. Szczególnie przykuwają uwagę wydziergane na drutach ciuszki, które Miri robi dla siebie i dla Zacka.