"Z pamiętnika wściekłej żony": O EKIPIE
Darren R. Grant (reżyseria)
Ma na swoim koncie ponad 130 wideoklipów i sporo obsypanych nagrodami reklamówek. Jest znany w świecie filmowym ze swej wrodzonej umiejętności do wychwytywania i ukazywania na ekranie dotychczas przeoczonych aspektów osobowości piosenkarzy. Dzięki tej zdolności jest aktualnie najbardziej rozchwytywanym reżyserem klipów do muzyki pop, rhythm and bluesowej i hip-hopowej. Pracował już z takimi sławami jak Jay Z, Destiny’s Child, Jermaine Dupri, Mya, Busta Rhymes, Monica, Jewel, Missy Elliot czy nieżyjąca już Aaliyah. Otrzymał wiele nagród, m.in. za teledyski “Survivor” Destiny Child, „Stomp” Kirka Franklina, „Fill Me In” Craiga Davida oraz “Standing Still” Jewel. „Z pamiętnika wściekłej żony” jest jego fabularnym debiutem reżyserskim.
Tyler Perry (produkcja, scenariusz, muzyka / aktor: Madea, Joe, Brian)
Zdołał w ciągu sześciu lat zamienić pozycję bezdomnego na status najpopularniejszego dramatopisarza Ameryki, którego sztuki jedna po drugiej idą kompletami. Siedem jego produkcji przyniosło 75 milionów dolarów zysku z biletów, a w pięciu z nich również grał oraz reżyserował je. Na pierwsze przedstawienie, „I Know I Have Been Changed”, przyszło zaledwie 30 widzów. Sztuka padła i bezdomnemu Perry’emu pozostała tylko wiara w Boga i w to, że pewnego dnia wszystko się ułoży. Choć niezbyt chętnie zabierał się do wystawienia sztuki ponownie, okazało się, że ta decyzja odmieniła jego życie. Latem 1998 na “I Know I’ve Been Changed” wyprzedano 8 kompletów biletów, a w prestiżowym Fox Theater widzowie dwukrotnie wykupili 9.000 miejsc. Po tym sukcesie Bishop T.D. Jakes zaproponował Perry’emu realizację filmu “Woman Thou Art Loosed,” na podstawie własnej książki. Film zarobił 5 milionów dolarów w 5 miesięcy. Następną reżyserowaną sztukę, “I Can Do Bad All By Myself”, Perry znów napisał sam. W niej po raz pierwszy pojawia się postać Madei, obdarzonej potężnym biustem i brutalnie szczerej babci, która mówi, co chce i kiedy chce. Następne utwory Perry’ego, “Behind Closed Doors”, “Z pamiętnika wściekłej żony”, “Madea’s Family Reunion” i “Madea’s Class Reunion” odniosły ogromny sukces w całym kraju. Niedawno na deskach teatrów rozpoczęto wystawianie najnowszych sztuk Perry’ego “Meet the Browns” i “Why Did I Get Married”.
David Claessen (zdjęcia)
David Claessen rozpoczął karierę operatora w rodzinnym Amsterdamie pod koniec lat 70-tych. W latach 80-tych podróżował po całym świecie, kręcąc filmy dokumentalne dla europejskich stacji telewizyjnych. Miał okazję współpracować z legendarnym francuskim kamerzystą Henri Alekanem. Najbardziej znane z jego filmów to „Telefon” z Whoopi Goldberg, “Getting In” z Matthew Perry, “Every Dog Has Its Day” z Calistą Flockhart, za który otrzymał nagrodę Kodaka za najlepsze zdjęcia, oraz “The Rosa Parks Story”. Claessen pracował już z reżyserem Darrenem Grantem przy produkcji wideoklipów.
Elvin Ross (muzyka)
Jest autorem oprawy muzycznej ogromnej liczby popularnych przedstawień teatralnych, w tym do wielu sztuk Perry’ego, “I Know I’ve Been Changed”, “ I Can Do Bad All By Myself”, “Z pamiętnika wściekłej żony”, “Madea’s Family Reunion,” “Meet The Browns” i “Madea Goes To Jail” oraz do sztuk Bishopa T.D. Jakes’a “Woman Thou Art Loosed” i “Behind Closed Doors.”
Jego dokonania na wielu polach przyniosły mu liczne nagrody, nie tylko za kompozycje muzyczne, ale także np za reżyserię muzyczną, sukcesy w muzyce jazzowej i za wybitne osiągnięcia muzyczne. W dzieciństwie Eros dorastał na przedmieściach Nowego Orleanu, pod przemożnym wpływem tamtejszej muzyki - jazzu, gospel i rhythm and bluesa.