"Wyścig": O MUZYCE
Nagrodzony Grammy, Złotym Globem i Oscarem kompozytor, Hans Zimmer, który współpracował z Howardem przy wielkich przebojach kinowych, jak Kod Da Vinci czy Anioły i demony, oraz bardziej kameralnych projektach, typu Frost/Nixon, z entuzjazmem przyjął propozycję by opatrzyć WYŚCIG ścieżką dźwiękową. Zimmer skomponował 19 z 24 utworów do tego spektakularnego projektu, odtwarzającego świat Formuły 1 w roku 1976 na wielkim ekranie.
Opisując swoje oczekiwania wobec Zimmera, Howard mówi: "Od początku wiedziałem, że oprawa muzyczna do WYŚCIGU będzie piekielnie trudnym zadaniem. Hans często czerpie inspirację analizując głównych bohaterów, nie tylko w scenariuszu, ale też na ekranie. Rozumie ich dylematy, a ścieżka dźwiękowa do WYŚCIGU jest kolejnym imponującym dziełem tego utalentowanego kompozytora".
WYŚCIG przywołuje klasyczne brzmienie tej epoki utworami typu "Fame", Davida Bowie, "Gimme Some Lovin" Steve'a Winwooda czy "I Hear You Knocking" Dave'a Edmundsa z jednej strony, z drugiej zaś "Dyna-Mite", zespołu Mud, czy "The Rocker" Thin Lizzy. Dzięki temu widzowie lepiej rozumieją, dlaczego lata 70. były epoką wielkich przemian i przewrotów.
Zimmerowi udało się uchwycić ducha czasów, w których żyli bohaterowie filmu i przy okazji zdobył sobie kolejnego fana. "Kiedy oglądałem film z ludźmi, związanymi z Formułą 1, uświadomiłem sobie, że Hans wykonał kawał dobrej roboty", mówi Lauda. "Byłem pod ogromnym wrażeniem. Należą mu się owacje na stojąco".