"Wojownicze Żółwie Ninja": KILKA SŁÓW O TWÓRCACH FILMU
KEVIN MUNROE (scenariusz i reżyseria) ostatnich dziesięć lat poświęcił realizacji filmów animowanych, tworząc programy telewizyjne, obrazy kinowe, komiksy i gry video. Wojownicze Żółwie Ninja są jego reżyserskim debiutem.
Munroe pracował dla tak znanych wytwórni jak Walt Disney Studios, Warner Bros., Cartoon Network, Fox, The Jim Henson Company, Stan Winston Studios i Nickelodeon. Jest także twórcą cieszącej się uznaniem krytyki serii komiksów El Zombo Fantasma, która powstała we współpracy z Dave'em Wilkinsem oraz Olympus Heights.
Był pomysłodawcą, scenarzystą i producentem specjalnego programu na Święta Bożego Narodzenia Dinner dla stacji ABC Family oraz TV-Loonland.
Uznany przez Animation Magazine za jedną ze "Wschodzących Gwiazd CGI" Munroe napisał niedawno dla Imagi Studios scenariusz do kolejnego filmu animowanego w tej technologii. Oparty na popularnym japońskim "Gatchamanie" film wejdzie w 2008; Munroe podjął się także jego reżyserii.
KLAUS BADELT (muzyka) jest autorem muzyki do wielu filmów - od kasowych przebojów po małe produkcje niezależne. Do jego ostatnich osiągnięć zaliczyć można Posejdon Wolfgang Petersena, Ultraviolet Kurta Wimmera, 16 przecznic Richarda Donnera, nominowaną do chińskiego Złotego Globu Obietnicę, Constantine z udziałem Keanu Reevesa oraz wielki przebój Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły w reżyserii Gore'a Verbinskiego.
Badelt rozpoczynał od pisania muzyki do filmów niemieckich, a swą hollywoodzką karierę zbudował na współpracy z tak znanymi kompozytorami jak Hans Zimmer i Michael Kamen. Jego pierwszym amerykańskim filmem, do którego w całości stworzył muzykę, była Obietnica Seana Penna z udziałem Jacka Nicholsona. W dorobku kompozytora znajdują się także Niezwyciężony Wernera Herzoga, K-19 Kathryn Bigelow z udziałem Harrisona Forda, Equilibrium Kurta Wimmera, Rekrut Rogera Donaldsona, w którym zagrali Al Pacino i Colin Farrell, Ned Kelly z udziałem Heatha Ledgera i Orlando Blooma czy Sekcja 8 z Johnem Travoltą i Samuelem L. Jacksonem.
Badelt skomponował też muzykę do Gladiatora, Mission: Impossible II, Hannibala oraz Pearl Harbor.
JOHN DAMIEN RYAN (montaż) po raz pierwszy wystąpił w tej roli przy produkcji Wojowniczych Żółwi Ninja. Wcześniej pracował jako asystent montażysty przy realizacji dystrybuowanej na video wersji filmu Król Lew 11. By także asystentem specjalisty od efektów wizualnych w filmach Kangur Jack oraz Władcy ognia.
Ryan rozpoczynał swa karierę w animacji od współpracy przy projektach takich, jak Mulan czy Atlantyda: Zaginiony ląd.
SIMON MURTON (scenografia i animacja) od blisko trzydziestu lat tworzy filmy animowane. Pracował jako scenograf na planie thrillera Kruk Alexa Proyasa i filmu science-fiction Forteca. By także asystentem scenografa w Super Mario Bros. Współpracował również przy realizacji filmów: Charlie i fabryka czekolady, Wyspa, Ja Robot, Matrix Rewolucje, Pearl Harbor, Galaxy Quest - Ko(s)miczna załoga, Jeździec bez głowy, Między piekłem a niebem oraz Gwiezdne wrota.
KITH NG (nadzór efektów specjalnych) rozpoczynał swą karierę dziesięć lat temu w Japonii jako wolny strzelec realizujący animacje w technologii CG. W ciągu ośmiu lat zrobił ponad 60 reklam telewizyjnych dla tak znanych koncernów jak Procter & Gamble, Coca-Cola czy McDonald's. Z branży reklamowej trafił wprost na wielki ekran. Pracował już jako szef animacji na planie Kung Fu Szał w reżyserii Stephena Chow. Stworzył też wiele gier komputerowych, między innymi "Splinter Cell" dla Ubisoftu oraz "Splinter Cell: Pandora Tomorrow."
KIM OOI (kierownictwo animacji) pracował w Vancouver, Szanghaju, Hongkongu i Los Angeles.
Po ukończeniu Vancouver Film School, Ooi rozpoczął pracę przy produkcji filmów animowanych - zarówno reklamowych, jak też skierowanych do dzieci kreskówek. Robił projekty dla największych agencji sieciowych w Szanghaju i Hongkongu. Był także szefem stacji telewizyjnych kreskówek w Hangzhou, w Chinach.
Ooi pełnił także rolę reżysera animacji w serialu 3D zatytułowanym Zentrix, wyprodukowanym dla Imagi. Dla tej wytwórni pracował w Hongkongu, był też szefem animacji na planie zrealizowanego dla DreamWorks Television Father of the Pride, pierwszego serialu w animacji CG emitowanego w najlepszym czasie antenowym.