Reklama

"Witajcie w dżungli": FILMOWCY

PETER BERG (reżyser)

To utalentowany scenarzysta, reżyser, producent i aktor. Jako reżyser zadebiutował kultowym już filmem "Gorzej być nie może" (Very Bad Things) z Cameron Diaz, Johnem Favreau i Christianem Slaterem. Obecnie przygotowuje adaptację "Friday Night Lights", powieści H.G. Bissingera o futbolu. Na etapie przygotowawczym jest także thriller polityczny "The Kingdom", który wyprodukuje Michael Mann na podstawie scenariusza Matthew Carnahana. Inne projekty Berga to "04 July", film opowiadający o przygodach amerykańskiej straży przybrzeżnej, a także dramat o życiu nowojorskich strażaków "Truck 44".

Reklama

Jako aktor, Berg zdobył uznanie dzięki roli u boku Lindy Fiorentino w filmie Johna Dahla "The Last Seduction". Zagrał postać naiwniaka, który ulega zwodniczemu czarowi granej przez Fiorentino femme fatale. Inne filmy w jego dorobku, to "Cop Land" z Sylvestrem Stallone, Robertem De Niro i Harveyem Keitelem; "The Great White Hype" z Samuelem L. Jacksonem; "Girl 6" Spike’a Lee; "Shocker" Wesa Cravena; "Late For Dinner" z Marcią Gay Harden; "A Midnight Clear" Keitha Gordona i "Fire in the Sky".

Dla telewizji, Berg zrealizował serię "Wonderland" (ABC), a także wyreżyserował kilka odcinków serialu Davida Kelley, "Szpital Dobrej Nadziei" (Chicago Hope), w którym grał przez trzy sezony. Jako grający w hokeja chirurg dr Billy Kronk zrobił na widzach duże wrażenie. Ostatnio można go było oglądać w serialu akcji sieci ABC "Agentka o stu twarzach" (Alias).

Zainteresowanie Berga aktorstwem rozwinęło się, kiedy jako dziecko, dwa razy w miesiącu chodził z rodzicami do teatru. Studiował na wydziale teatru w Macalester College w Minneapolis, gdzie wystąpił w kilku produkcjach teatralnych, m.in. w Flibberty Gibbet i Tartuffe.

R.J. STEWART (scenariusz)

Napisał scenariusz do pilota serialu "Xena: Warrior Princess". Przez sześć lat i 135 odcinków zajmował się produkcją w/w serialu i pełnił funkcję głównego scenarzysty. W jego dorobku filmowym znajduje się film "Major League II".

JAMES VANDERBILT’s (scenariusz)

Napisał ostatnio scenariusze do filmu "Darkness Falls" i thrillera "Basic" z Johnem Travoltą, Samuelem L. Jacksonem i Connie Nielsen.

Vanderbilt w 1999 roku ukończył program scenopisarstwa prowadzony przez University of Southern California. Swój pierwszy scenariusz "Independence, Mississippi" sprzedał jednej z wytwórni filmowych na 48 godzin przed otrzymaniem dyplomu.

Obecnie zajmuje się adaptacją filmową bestsellera Roberta Graysmitha "Zodiac", który wyprodukuje wspólnie z Mike’m Medavoy'em oraz adaptacją powieści Isaaca Asimova "Pozytonowy detektyw" (Caves of Steel) dla Universalu. Film wyreżyseruje Simon West.

KEVIN MISHER (producent)

Zdolność do dostrzegania potencjału twórczego nawet w najsurowszym materiale, a następnie ukształtowanie jego elementów w przebojowy film, sprawiła, że już w wieku 33 lat stał się jednym z szefów działu produkcji wytwórni Universal.

Dzięki ścisłym związkom Mishera z hollywoodzkimi reżyserami, scenarzystami i aktorami, firma Misher Films szybko była w stanie wyprodukować imponujący zestaw filmów - od przeboju lata, poprzez dramat opowiadający o relacjach ojca z synem, do międzynarodowego thrillera.

W produkcji "Witajcie w dżungli", Misher po raz kolejny współpracuje z Rockiem, z którym wcześniej pracował nad przebojem "Król Skorpion" (The Scorpion King). W filmie, który był przygotowywany do produkcji przez Mishera podczas jego pracy dla Universalu, wystąpili także Kelly Hu i Michael Clarke Duncan.

Firma Misher Films zajmuje się obecnie licznymi projektami filmowymi będącymi na różnym etapach rozwoju: "The Interpreter" (koprodukcja Working Title i Universal) - film najprawdopodobniej wyreżyseruje Sydney Pollack, a w roli tłumaczki ONZ, która dowiaduje się o spisku wystąpi Nicole Kidman; adaptacja autobiografii legendy hip-hopu Russella Simmonsa "Live and Def" - film, który będzie wyprodukowany przez Mishera i Bobby’ego Shrivera z RSS Inc. będzie opowiadał o zadziwiającej karierze Simmonsa, byłej męskiej prostytutki, który zmienił oblicze amerykańskiej kultury zakładając Def Jam Records (wytwórnię, w której płyty nagrywali m.in. Beastie Boys i Public Enemy); "Wild Ride","The Submariner" - film, do którego scenariusz napisze David Self (Droga do zatracenia) na podstawie komiksów Marvel; oraz film oparty na klasycznej powieści Raya Bradbury "Kroniki marsjańskie" (The Martian Chronicles) - scenariusz John Orloff ("Kompania braci").

Misher po raz pierwszy dołączył do Universal Pictures w 1996 roku jako wiceprezes departamentu produkcji. Po upływie trzech lat został awansowany na szefa produkcji filmowej. W trakcie jego kadencji, Universal wyprodukował szereg przebojowych filmów. Kulminacja miała miejsce w 2000 roku, kiedy wytwórnia zrealizowała pięć filmów, które łącznie zarobiły ponad miliard dolarów. Wśród tych produkcji był przebój lata "Szybcy i wściekli" (The Fast and the Furious) z Vinem Dieselem; komedia Jaya Roacha "Poznaj mojego tatę" (Meet the Parents) z Robertem De Niro i Benem Stillerem; "Patch Adams" z Robinem Williamsem; "The Bone Collector" z Denzelem Washingtonem i Angeliną Jolie oraz dramat z czasów II wojny światowej "U-571" w reżyserii Jonathana Mostowa z Matthew McConaugheyem.

Jako prezes, Misher także nadzorował produkcję kilku najpopularniejszych filmów Universalu - "Mumia" (The Mummy) i "Mumia powraca" (The Mummy Returns) Stephena Sommersa; "Hannibal" Ridleya Scotta z Anthony Hopkinsem i Julianne Moore; "Erin Brockovich" Stephena Soderbergha z nagrodzoną Oskarem Julią Roberts; "Bring It On" z Kirsten Dunst; oraz "The Family Man" z Nicolasem Cage i Téą Leoni.

Misher zaczynał karierę w przemyśle rozrywkowym jako analityk finansowy pracujący dla HBO. Wcześniej, w 1987 roku, ukończył wydział ekonomii na University of Pennsylvania. Po krótkich stażach w ICM i Intertalent, spędził pięć lat w Tristar Pictures, gdzie jego pasja do dobrych pomysłów i olbrzymie zaangażowanie pomogły mu szybko awansować na stanowisko wiceprezesa. Filmy, których realizacją się wtedy zajmował to m.in. "Rudy", "It Could Happen To You" Andrew Bergmana i "Donnie Brasco" Mike’a Newella.

MARC ABRAHAM (producent)

Założył na początku 2002 roku firmę produkcyjną Strike Entertainment.

Firma Strike ściśle współpracuje z Universalem. Pierwszą produkcją powstałą na podstawie czteroletniej umowy firmy z wytwórnią jest "Witajcie w dżungli".

Wcześniej Abraham pełnił funkcję prezesa Beacon Communications, firmy, której był współzałożycielem. W tym czasie, Abraham także założył formację Beacon Records, która wyprodukowała pięć płyt z muzyką filmową sprzedanych na całym świecie z 4 milionach egzemplarzy.

Ostatnio Abraham wyprodukował film Universalu "The Emperors Club" z Kevinem Kline w roli głównej oraz "Tuck Everlasting" z nagrodzonymi Oskarem Benem Kingsleyem, Williamem Hurtem i Sissy Spacek. Wyprodukował także (wspólnie z Dougiem Wick) "Zawód: Szpieg" (Spy Game) w reżyserii Tony’ego Scotta z Robertem Redfordem i Bradem Pittem. Projektem, który wkrótce wejdzie na ekrany jest film "Dawn of the Dead" z Vingiem Rhamesem, Sarah Polley i Mekhi Phiferem.

W 2000 roku, Abraham zrealizował film "The Family Man" z Nicolasem Cage i Téa Leoni oraz przebój lata "Dziewczyny z drużyny" (Bring It On) z Kirsten Dunst. Wyprodukował także "A Thousand Acres" na podstawie nagrodzonej Pulitzerem powieści z Michelle Pfeiffer, Jessicą Lange i Jennifer Jason Leigh; oraz "Playing God".

Abraham pełnił funkcję producenta wykonawczego thrillera akcji "Air Force One" z Harrisonem Fordem w roli głównej - przebój ten zarobił na całym świecie 330 milionów USD; filmu "The Hurricane" z Denzelem Washingtonem w reżyserii Normana Jewisona; "For Love of the Game" z Kevinem Costnerem; i "End of Days" z Arnoldem Schwarzeneggerem.

W czasie pierwszych lat swojej kariery, Beacon wyprodukował "The Commitments" - nominacja do Złotego Globu dla Najlepszego Filmu w 1991 roku oraz cztery nagrody BAFTA; a także film Keitha Gordona "A Midnight Clear". We współpracy z Turner Pictures, Abraham wyprodukował film Davida Mameta "A Life in the Theatre", który otrzymał nagrodę Cable ACE. Beacon zrealizował ponadto "Sugar Hill"; "Princess Caraboo" z Phoebe Cates i Kevinem Kline - nagroda Golden Halo dla Abrahama, "Droga do Wellville" (The Road to Wellville) Alana Parkera z Anthony Hopkinsem i "The Baby-Sitters Club".

Wejście Abrahama w świat filmu odbyło się wraz z realizacją filmu dokumentalnego "Playing to Win" - spojrzenia na kubański system lekkiej atletyki. Był autorem kilku scenariuszy dla takich firm jak 20th Century Fox, Warner Bros. i CBS oraz napisał popularne seriale "21 Jump Street" i "Na wariackich papierach" (Moonlighting). W 1990 roku, Abraham zdobył nagrodę Gildii Scenarzystów za "The Earth Day Special".

Po ukończeniu University of Virginia Abraham rozpoczynał karierę zawodową jako copywriter dla Young & Rubicam w Nowym Jorku. Zrezygnował z reklamy, aby skoncentrować się na karierze pisarza. Pisał artykuły na temat sportu do licznych magazynów i prasy codziennej, a także napisał dwie książki poświęcone Igrzyskom Olimpijskim. Abraham jest członkiem Gildii Scenarzystów, Gildii Producentów oraz rady festiwalu filmowego w Virginii.

KAREN GLASSER (producent)

Ostatnio pełniła funkcję prezesa departamentu filmu firmy Mela Gibsona Icon Productions. W tym czasie nadzorowała produkcję takich filmów jak "Czego pragną kobiety" (What Women Want) z Gibsonem i Helen Hunt; "An Ideal Husband" Olivera Parkera z Julianne Moore, Cate Blanchett, Rupertem Everettem i Minnie Driver; "Payback" Briana Helgelanda; "187"; "Anna Karenina"; oraz "Elfy z ogrodu czarów" (FairyTale: A True Story). Glasser była także producentem filmu Atoma Egoyana "Felicia’s Journey", który został zaprezentowany na festiwalu filmowym w Cannes w 1999 roku.

Glasser nadzorowała rozwój i finansowanie takich brytyjskich filmów jak "Kevin and Perry Go Large", "The Martins" oraz "The Man Who Sued God".

Przed rozpoczęciem pracy dla Icon, Karen przez prawie 10 lat pracowała w William Morris Agency jako szef departamentu scenariuszy.

VINCE McMAHON (producent wykonawczy)

Prezes zarządu World Wrestling Entertainment, Inc. (WWE), jest promotorem - w trzeciej generacji - który sprawił, że WWE jest obecnie światowym fenomenem. Jako znana na całym świecie osobowość telewizyjna, obdarzony własną wizją promotor oraz nieustraszony marketingowiec, bezustannie sprawia, że jego obecność w przemyśle rozrywkowym ciągle jest pożądana.

W 1972 roku, McMahon dołączył do firmy swojego ojca, Capitol Wrestling Corporation. Do roku 1979, firma miała już podpisane kontrakty z 30 stacjami telewizyjnymi. W 1982 roku, odkupił od ojca Capitol Wrestling Corporation i zdecydował się na podbój ogólnokrajowej telewizji.

McMahon wkrótce stał się pionierem telewizji kablowej wprowadzając takie usługi jak pay-per-view na potrzeby programu poświęconego zapasom "WrestleMania". Nie tylko stworzył nowy gatunek programu telewizyjnego, ale także sprawił, że zapasy stały się marką, za oglądanie której ludzie chcą płacić. WrestleMania III w 1987 roku przyciągnęła 93173 fanów do hali Pontiac Silverdome. W kwietniu 2001 roku, milion fanów wykupiło możliwość oglądania w telewizji programu "WrestleMania X-7". W bieżącym roku, ponad pięć milionów gospodarstw domowych zapłaci za oglądanie programów WWE.

Przez prawie 1000 kolejnych tygodni, program WWE był nadawany w telewizji w Stanach Zjednoczonych. Obecnie, WWE produkuje dziewięć godzin programu telewizyjnego tygodniowo. Program ten jest nadawany w 125 krajach świata.

W roku 2003, WWE zrealizowało 327 programów na żywo w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie, Azji, Południowej Afryce, Australii i Indiach, które obejrzało ponad 1,8 miliona ludzi.

Pod kierownictwem McMahona, firma bezustannie się rozwija. W październiku 1999 roku, firma wprowadziła swoje akcje na giełdę. Obecnie na nowojorskiej giełdzie funkcjonują one pod symbolem WWE. McMahon założył ostatnio WWE Films, który zajmuje się przygotowaniem filmów do realizacji, usługami pay-per-view oraz telewizyjnym programowaniem.

RIC KIDNEY (producent wykonawczy)

Pracował uprzednio jako producent takich filmów jak "Rekrut" (The Recruit), "Life or Something Like It", "D-Tox", "Legalna blondynka" (Legally Blonde), "Mercury Rising", "Fear", "The Chamber", "A Simple Twist of Fate", "Six Degrees of Separation", "Other People’s Money" oraz "After Dark, My Sweet".

TOBIAS SCHLIESSLER (zdjęcia)

Jest utalentowanym autorem zdjęć, którego dorobek obejmuje takie filmy jak "Bait" z Jamie Foxxem; "The Guilty" z Billem Pullmanem; oraz "Uwolnić orkę III" (Free Willy 3: The Rescue).

Urodzony w Austrii, Schliessler realizował zdjęcia do licznych filmów i seriali telewizyjnych - "DayBreak", "Legalese", "The Fisherman and His Wife", "The Long Way Home", "The Escape" oraz "Mandela and de Klerk", między innymi.

TOM DUFFIELD (scenografia)

Zaprojektował scenografię do thrillera Gore Verbinskiego "Krąg" (The Ring) z Naomi Watts oraz nagrodzonego filmu Tima Burtona "Ed Wood" z Johnny Deppem i zdobywcą Oskara Martinem Landau.

Z wykształcenia architekt, Duffield współpracował przez ponad 15 lat ze scenografem Bo Welchem podczas realizacji następujących filmów - "What Planet Are You From?", "Bardzo Dziki Zachód" (Wild Wild West), "Barwy kampanii" (Primary Colors), "Faceci w czerni" (Men in Black), "Klatka dla ptaków" (The Birdcage), "A Little Princess", "Wilk" (Wolf), "Wielki kanion" (Grand Canyon), "Edward Nożycoręki" (Edward Scissorhands), "Joe Versus the Volcano", "Pogromcy duchów II" (Ghostbusters II), "Przypadkowy turysta" (The Accidental Tourist), "Sok z żuka" (Beetlejuice) i "The Lost Boys". Wspólnie z Welchem, Duffield był nominowany do nagrody Society of Motion Picture and Television Art Directors za scenografię do filmów "Faceci w czerni" (Men in Black) i "Klatka dla ptaków" (The Birdcage).

RICHARD PEARSON (montaż)

Pracował ostatnio nad montażem filmu "Faceci w czerni II" (Men in Black II, wspólnie ze Stevenem Weisbergiem). Inne filmy w jego dorobku to "The Score", "Drowning Mona", "Bowfinger" oraz "Muppets From Space".

Pearson otrzymał w 1998 roku nominację do nagrody Emmy za montaż serii telewizyjnej "From the Earth to the Moon".

LOUISE MINGENBACH (kostiumy)

Zaprojektowała ostatnio futurystyczne kostiumy do kasowych przebojów "X-Men" i "X-Men 2" w reżyserii Bryana Singera. Wcześniej współpracowała z tym reżyserem podczas realizacji filmów "Apt Pupil" oraz "Podejrzani" (The Usual Suspects).

Dorobek Mingenbach obejmuje ponadto takie tytuły jak "Gossip", "Permanent Midnight", "Nightwatch", "The Spitfire Grill", "One Night Stand", "Punk" oraz serie telewizyjne - "The Naked Truth" z Téą Leoni i inne. Kostiumy jej autorstwa będzie można oglądać wkrótce w kinowej wersji serialu "Starsky & Hutch" z Benem Stillerem i Owenem Wilsonem w rolach głównych.

HARRY GREGSON-WILLIAMS (muzyka)

Jako dziecko podróżował po Europie ze szkolnym zespołem muzycznym St. John’s College, Cambridge. Przed ukończeniem trzynastego roku życia nagrywał już jako solista. W trakcie edukacji otrzymywał liczne stypendia, m.in. w Guildhall School of Music and Drama w Londynie.

Po otrzymaniu gruntownego wykształcenia, Gregson-Williams nauczał muzyki i wielu z jego uczniów rozpoczęło muzyczne kariery. Spędził także rok w Egipcie pracując dla rządu - uczył dzieci - w Aleksandrii i Kairze. Podobny program nauczania prowadził w Rift Valley w Kenii. Właśnie w tym okresie zaczął interesować się muzyką afrykańską.

Kiedy wrócił do Londynu, nawiązał współpracę ze Stanleyem Myersem. Jako autor muzyki do wielu kolejnych filmów Myersa, szybko nauczył się techniki komponowania dla potrzeb filmu i nawiązał relacje z Hansem Zimmerem, który wcześniej był protegowanym Myersa. Naturalnym następstwem dla Gregson-Williamsa była praca z Zimmerem - "Król lew" (The Lion King), "Karmazynowy przypływ" (Crimson Tide), "Beyond Rangoon", "K2" oraz "Two Deaths".

Dzięki współpracy ze Stanleyem Myersem, Gregson-Williams zaprzyjaźnił się z legendarnym filmowcem Nicolasem Roegiem. Skomponował muzykę do takich filmów Roega jak "Full Body Massage" (z Brianem Brownem i Mimi Rogers w rolach głównych) oraz "Hotel Paradise" (z Vincentem D’Onofrio i Theresą Russell).

W 1995 roku, Gregson-Williams przeniósł się do Los Angeles, gdzie szybko rozpoczął karierę jako kompozytor muzyki do filmów hollywoodzkich - "Smilla’s Sense of Snow" Billego Augusta, "The Whole Wide World" z Reneé Zellweger i Vincentem D’Onofrio, "Twierdza" (The Rock) - od tego filmu rozpoczęła się współpraca kompozytora z producentem Jerry Bruckheimerem.

W 1997 roku, Gregson-Williams rozpoczął pracę nad kolejnymi ośmioma filmami - "Kłamca" w reżyserii braci Pate; "The Replacement Killers" z Mirą Sorvino i azjatyckim gwiazdorem Chow Yun-Fatem, "Pożyczalscy" (The Borrowers) - wersja filmowa klasycznej angielskiej opowieści dla dzieci, "Armageddon", "Wróg publiczny" (Enemy of the State), komputerowo animowany film "Mrówka Z" (Antz), romantyczna komedia "The Match" w reżyserii Micka Davisa oraz animowany "Książę Egiptu" (The Price of Egypt).

Dorobek Gregson-Williamsa obejmuje prace zarówno dla wielkich wytwórni jak i dla niezależnych producentów. W 1999 roku, po ukończeniu pracy nad ścieżką dźwiękową do filmu "King of the Jungle" z Johnem Leguizamo i Rosie Perez, Gregson-Williams skomponował muzykę do wyprodukowanego przez Jerry’ego Bruckheimera filmu telewizyjnego "Swing Vote". Równocześnie ukończył pracę nad jednym z odcinków serii "The Hunger” w reżyserii Tony’ego Scott z Davidem Bowie, niezależnym filmem "The Magic of Marciano" z Nastassją Kinsky oraz dramatem Light It Up wyprodukowanym przez Kenny’ego "Babyface” Edmondsa.

W 2000 roku, Gregson-Williams skomponował muzykę do dwóch filmów familijnych - "The Tigger Movie" oraz "Uciekające kurczaki" (Chicken Run). Jego autorstwa jest także muzyka do niezależnego filmu brytyjskiego "Whatever Happened to Harold Smith?"

Będąc już uznanym w Hollywood kompozytorem, Gregson-Williams stworzył ścieżkę dźwiękową do przeboju "Shrek" oraz filmu Tony’ego Scotta "Zawód: Szpieg" (Spy Game) z Robertem Redfordem i Bradem Pittem. Także w 2000 roku ukończył wraz z gitarzystą Peterem Distefano (Porno for Pyros) nagrywanie albumu, na którym zaśpiewali Peter Murphy, Divine Styler, Miho Hatori i Lizbeth Scott, a jednym z muzyków był Flea (Red Hot Chill Peppers).

W 2002 roku, Gregson-Williams spotkał się z reżyserem Joelem Schummacherem, co doprowadziło do ich współpracy przy dwóch kolejnych filmach - "Telefon" (Phone Booth) z Colinem Farrellem i "Veronica Guerin" z Cate Blanchett. Wkrótce po ukończeniu pracy do "Veroniki Guerin", Gregson-Williams zajął się kompozycjami do animowanego filmu "Sinbad: Legend of the Seven Seas". Głosów w tym filmie użyczyły takie gwiazdy jak Brad Pitt, Catherine Zeta-Jones i Michelle Pfeiffer.

ANDY CHENG (koordynator walk kaskaderskich)

Pracował jako koordynator walk kaskaderskich i drugi reżyser podczas realizacji takich filmów jak "U.S. Seals II" oraz "Król Skorpion" (The Scorpion King). Inne filmy w jego dorobku to "Shanghai Noon", "Godziny szczytu" (Rush Hour) - dubler Jackie Chana, "Godziny szczytu II" (Rush Hour 2), "Impostor", a także film telewizyjny "The President’s Man: A Line in the Sand".

Cheng rozpoczynał karierę w swoich rodzinnych Chinach jako mistrz sztuk walki, zanim zdecydował się na pracę w filmie z najlepszymi kaskaderami kraju (także aktorem Jackie Chanem). Cheng od wielu już lat współpracuje z Chanem. Ich wspólne filmy to m.in. "Mr. Nice Guy", "Jackie Chan’s Who Am I?" oraz "Jackie Chan Stuntmaster".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Witajcie w dżungli
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy