"W dolinie Elah": MISJA
Zdjęcia do filmu rozpoczęto 4 grudnia 2006 roku w Albuquerque, gdzie kręcono m.in w New Mexico Faigrounds, V A Hospital, po czym ekipa przeniosła się do miasteczka Whiteville
w stanie Memphis, w którym umiejscowiono dom Deerfieldów. Po 4 dniach zdjęć w Tennessee, twórcy "W dolinie Elah" udali się do Maroka, by zrealizować sceny retrospekcji z wojny w Iraku.
Scenograf Laurence Bennett, który współpracował z Paulem Haggisem przy "Mieście gniewu", podkreśla, że projektując dekoracje brał pod uwagę charakter Hanka: "Wygląd filmu miał według mnie odzwierciedlać przemianę, jaka w nim zachodzi. Swoją podróż rozpoczyna w oazie spokoju, jaką jest Tennessee. Następnie wyrusza w świat, który okazuje się niezrozumiały. Hank zdaje sobie sprawę z tego, że wszystko dookoła niego uległo zmianom, których nie rozumie, a na pewno nie pochwala", wyjaśnia Bennett. "Hank jest spokojnym, opanowanym człowiekiem, co ciekawie kontrastuje z miejscami takimi jak bary i kluby ze striptizem, które musi odwiedzić, żeby poznać prawdę".
Rozważając fabułę "W dolinie Elah" od strony wizualnej, Bennett podkreśla,
że można ją analizować na wielu poziomach: "Mamy w niej do czynienia z zagadką, opowieścią o relacjach ojca z synem, o niedopowiedzeniach - wszystko to ma pomieścić klasyczna konstrukcja pozbawiona jaskrawości i nadmiernych efektów, które odwracałyby uwagę od historii Hanka."
"W `Mieście gniewu' chodziło o płynność związków międzyludzkich", mówi o swoim najważniejszym dotąd dziele Paul Haggis. "Ten film jest natomiast klasycznie zrealizowaną amerykańską opowieścią". W celu osiągnięcia takiej stylizacji reżyserowi pomógł ceniony operator Roger Deakins.